FANDOM

A harcmezőn nem csak a lőfegyverek által kilőtt lövedékek szedik áldozatukat, hanem a repeszek is. A tengerészgyalogság páncélzata erre kívánt gyógyírt találni, a könnyű sújt, a kényelmet és az optimális védelmet magában ötvöző M3 a 22. században kerül csapatszolgálatba és a haderő megszűnéséig ott is marad. Az Armat Battlefield Systems emberei a francia fegyveres erők páncélját vették alapul. Az M3 a felsőtestet és ágyékot védi, az M10 Pattern Ballistic Helmet pedig a fejet.

Áttekintés

Az M3-ast több anyagból készítik, amit szendvics módjára egymásra helyeznek, hogy szilárd burkot adjanak. A külső réteg egy ultra-könnyű titánium-ötvözet, aminek célja, hogy megadja a szerkezeti szilárdságot és védjen a lézerek ellen. Eme réteg alatt található a páncél magja, a grafit-kompozit szénszálas réteg, amit egy réteg bór-kabrid gyanta ragaszt össze. A bór-kabrid hihetetlenül erős kerámiai anyag, amit arra terveztek, hogy összetörje a becsapódó lövedékeket, miközben felszívja annak energiáját. Alatta a szénszálas réteg ballisztikailag nyújt védelmet az eltalált ponton, ahol elnyeli a maradék energiát egy egészen nagy területen. Végül a páncél belsejében van a bélés, ami 1500 Venlar szálból készül. Ez a szövet elvezeti a fennmaradó energiát (deformálódik a területen) és képes felfogni a többi rétegen átjött repeszeket vagy lövedékeket. A lövések, vagy repesz által eltalált pontokat amint lehetséges, új rétegre kell kicserélni, hogy az M3 továbbra is ellássa funkcióját.

A gyakorlatban a páncélzat fékező ereje nem valami jó közvetlen találatokkal szemben, főleg ha gyorsan száguldó lövedékek és robbanó lőszerekről van szó. Azonban az alacsony sebességű lövedékek, gránát- és tüzérségi repeszek ellen megállja a helyét. Némi lopakodó tulajdonsága is van, mint például az ívelt lekerekített felületek, amiket a radar jelzések nem észlelnek és jó az infravörös maszkolás ellen is. A szabvány szerint bármilyen álcaszínt lehet használni a bevetéstől függően. Sok tengerészgyalogos úgy teszi egyedivé páncélját, hogy képeket, piktogramokat és szövegeket festenek rá, ami ugyan sérti a szabályzatot, de nem büntetik. A páncél teljesen állítható és lehet málhaként hordozni a Mk.50 Compression Suitot alacsony nyomású környezetben való harc esetén.

Az M3-nak létezik három típusa, a könnyű, a megerősített és a saválló, bár ezek külsőre nem térnek el egymástól és a szabvány M3-tól. A könnyű variánsnál a páncélzat külső rétegét könnyű bevonattal látták el, így bár gyengébb az ellenálló ereje a lövedékekkel szemben, de a viselő gyorsabban is tud mozogni, hiszen kevesebb a súly. A megerősített verzió ennek az ellentéte, itt a páncél külső rétegét erős bevonattal látták el. A saválló verzió pedig erősen korrozív álló bevonatot kapott a külső rétegére, így ideig-óráig képes ellenállni az idegenek savas vérének. Ez az M3-1, az Armat nem véletlenül jelentős cég, felismerik, hogy a katonáknak szüksége lesz egy olyan páncélra, ami némi védelmet nyújt az egyre gyakrabban feltűnő veszedelem, a savvérű xenok ellen. Kap egy saválló bevonatot, ami állítólag ellenáll a savas vérnek, miközben megmarad a páncélzat fentebb felsorolt tulajdonságai. Ami azt illeti tényleg kibírja a savas vért, még a bakancs is, csakhogy az emberi testet nem védi mindenhol páncél, így továbbra sem javallott közvetlen közelről savfürdőt venni, mert a páncél megmarad, csak a viselője válik csepfolyós halmazállapotúvá.

Komponensek

M3nagy
Mellény: Az elsődleges összetevője az M3 páncélnak az a merev mellény. Ez megvédi a nyak-has régiót elől és hátul. Ez a mellény felölel egy kétrészes kagylóhéjszerűen nyíló részt. Mindkét vállnál egy merev teherhordó ív van, ahová a hevedereket lehet akasztani. Az ívek alatt párnázott réteg van, hogy a plusz súlyok alatt nehogy károsítja a viselő vállát.

A mellényben vannak azok az érzékelők, amik a távoli biomonitoroknak küldi viselője funkcióit (szívritmus, légzés). Az optikai kábel köti össze ezeket a KNK-489/4 Personal Data Transmitterrel, amit a sisak tartalmaz. A hátsó bal vállon lehet a TNR Shoulder Lampot elhelyezni. Szintén hátul lehet elhelyezni az IMP-t. Az IMP egy szabványosított könnyű közepes csomag melynek célja, hogy akár 24 kg-os terhet is lehessen szállítani, amelyhez olyan szénszálas 'A'-váz tartozik, amely közvetlenül a hátsó tartónál van. A csomag víztaszító, de nem teljesen vízálló, viszont további vízálló bélések vannak a rekeszekben és zsebekben. A tartókonzolok a mellényen is el tudják fogadni a létfenntartó készülékeket, amik együtt használhatóak az Mk.50 Compression Suittal, amely aztán közvetlenül termikus energiával látja el a ruhát és a sisakot.

Has: A páncélozott mellény alatt található mint különálló rész, ami az ágyékot és alsó hasat védi. Ezt a rugalmas ballisztikus páncélzatot a "pelenka" hámra kell rögzíteni. Egy merev páncélzatra van rögzítve, hogy a legalacsonyabb résznél található nemi szervet védje.

Lábak: Egy pár lábvédő, ami kiterjed az egész alsó lábszárra, egészen a térdtől a bokáig. A legfelső részén a térdet szegmensek tagolják, ami a hevedereknek ad helyet, melyet a láb felett és hátul hordanak.

Heveder: Tépőzáras bélelt nehéz nylonból készül. Oldalsó kioldó pillanat csatok vannak rajta. Maga a berendezés övtartókból és harisnyatartó stílusú töltényövből áll, csatolódik a pillanat pántokkal a teherviselője vállával az M3 Combat Armor mellényen. Mindegyik töltényöv négy rugalmas hurokkal rendelkezik melyek gránátparittyaként cselekszenek, mert 30 mm-es puskagránátokat tartalmaz (18-at összesen). Számos tasak is van a hevedereken, és ezeket fel lehet használni szállításra, mint a személyi elsősegély készletet, légzőkészüléket, víz hidratációs rendszert vagy tartalék lőszert. A harci kés vagy pisztolytáskát is csatolni kell a hevederre.

Galéria

Előfordulás