FANDOM

M314 Motion Tracker
A mozgásérzékelőt eredetileg rendőri és mentőegységeknek fejlesztették ki, de a USCM és más katonai alakulatok is átvették e modern biztonsági eszközt. Tulajdonképpen egy nagyon érzékeny ultrahang-szkenner, mely a doppler-elmozdulás megkülönböztetésével szűri ki a mozgó objektumokat a mozdulatlan háttérből. Az érzékelő kijelzője megmutatja a mozgó tárgy vagy élőlény valószínűsíthető helyét, távolságát, irányát, és figyelmeztető hangjeleket is ad. Hatótávolsága nyílt területen 1000 méter is lehet. Bár tárgyakon keresztül is képes érzékelni, a falak vagy más objektumok akár 20 méterre is lecsökkenthetik teljesítményét. A katonai változatot erős páncélburkolattal látták el.

Forrás: Itt (Aliens: Colonial Marines Technical Manual alapján)

Áttekintés

Bár felbecsülhetetlen szerkezet, a kezelők gyorsan rájönnek a fogyatékosságaira. A mozgásérzékelő ugyanis nem tesz különbséget mozgó ellenfél, vagy egy mozgásban lévő gép között (szerencsére az M314 nem jelzi ki a kisebb mozgásokat, mint pl. a bogarakat, vagy a szélben hajló növényeket). A másik probléma az IFF (ez a barát-ellenség észlelő), a szövetséges katonák páncéljában be van építve egy szerkezet, ami miatt a mozgásérzékelő nem jelzi ki őket, ám ez néha csődöt mondhat. Továbbá minél több tereptárgy (például fal) van az érzékelő és a mozgó dolgok közt, annál nehezebb az észlelés. Űrben egyáltalán nem lehet használni.

Szintén gondot jelent az, hogy az M314 nem 360 fokos körben észleli a mozgást, így a kezelőnek hátul lévő terep lefedetlen marad. Az érzékelő kicselezésére két mód is akad, az egyik a zavarók, a másik pedig a lassú mozgás. Akár egy ember is képes kijátszani a mozgásérzékelőt, ha lassan halad, az alieneknekről nem is beszélve. Eme hibák miatt a parancsnokok nem építenek teljesen az M314-re, ha bevetésen vannak (bár továbbra is nagyon elterjedt az USCM kötelékében). Legkorábban már a 2130-as években megtalálható, a rá következő pontosan 100 évben pedig szinte mindig megtalálható a tengerészgyalogosok arzenáljában.

Galéria

Előfordulás