FANDOM

Az M240A1 a USCM-nél hadrendbe állított könnyű (2,7 kg feltöltve), 88 cm hosszú karabély formájú lángszóró, amit közelharcban használnak az osztagok, vagy rajok. Az M240 túlnyomásos, ultra sűrített naftalt használ, amit a cső végi égőfej gyújt be. A lángszóró effektív távolsága 30 m, de képes 50 m-re lévő célpontokat felgyújtani. Amint az ellenséget sikerül eltalálni, még legalább 30 másodpercig lángol, ennyi idő, mire a naftal folyadék elpárolog a testről. A hagyományos tartályban 20 másodpercnyi tüzelésre elég naftal van,

Leírás

Az M240 a tengerészgyalogság egyik legfélelmetesebb fegyvere, amit közelharcban felbecsülhetetlen segítséget nyújt, bunkerek vagy erődítmények kifüstölésénél kötelező fegyver. Ennek ellenére a bőrnyakúak nem kedvelik, mert kicsi a hatótávja, ráadásul egy véletlen srapnel, vagy eltévedt lövedék átütheti a tartályt, ami instant lángba borítja a kezelőt és környezetét.

A tartály lecsavarható, de a fegyver végén található szelepen át is tölthető. A kiáramló folyadék mennyisége szabályozható, az égőfej elektromos begyújtására egy kapcsoló szolgál a markolaton. A tüzelés az elsütőmechanizmus nyomva tartásáig tart. A fegyver "permetező" üzemmódban is használható, amikor az égőfej használata nélkül szétszórja a levegőbe a folyadékpermetet, majd begyújtás után intenzív tűzlabdává változtatja azt. Ugyancsak népszerű eljárás, amikor beépített területeken a szemközti falon "megpattintva" a lángsugarat, a sarok mögött lévő láthatatlan ellenséget semlegesítik a lángszóróval. Persze a kezelőnek óvatosnak kell lennie, ügyelnie kell a környezetre, hiszen a lángok nehezen olthatóak, továbbá a járulékos károkat is minimumon kell tartani.

Az M240 lecserélésére tesznek pár kísérletet, de ennek ellenére a lángszóró még mindig elterjedt, a 23. században is a bőrnyakúak arzenáljában van.

Változatai

  • M210: Egy karra szerelt változat

Galéria

Előfordulás