FANDOM

M240 Incinerator

Típus:

Lángszóró

Hossz:

88 cm

Lőtávolság:

30 m-ig hatásos, de max 50 m-ig képes ellőni.

Felhasználó:

Éra:

2170-es évek - 2300-as évek

Az M240A1 a USCM-nél rendszerbe állított, közelharcra tervezett, könnyű, karabély-formátumú lángszóró. Túlnyomásos, ultra-sűrített naftalt használ, melyet a csővégi égőfej gyújt be. Hatótávolsága nagyjából 30 méter, mely szélesszögű pásztázással 50 méterre is növelhető. A célhoz érő égő folyadékcseppek még legalább harminc másodpercig lángolnak. A hagyományos tartállyal több mint húsz másodpercig lehet folyamatosan tüzelni. Félelmetes fegyver, különösen közelharcban és elzárt területek megtisztításában, mégis sok katona nem szereti rövid hatótávolsága és a tartály veszélyes sérülékenysége miatt. Az M240 88 cm hosszú, súlya feltöltött tartállyal 2,7 kg.

tartály lecsavarható, de a fegyver végén található szelepen át is tölthető. A kiáramló folyadák mennyisége szabályozható, az égőfej elektromos begyújtására egy kapcsoló szolgál a markolaton. A tüzelés a ravasz nyomva tartásáig tart. A fegyver "permetező" üzemmódban is használható, amikor az égőfej használata nélkül szétszórja a levegőbe a folyadékpermetet, majd begyújtás után intenzív tűzlabdává változtatja azt. Ugyancsak népszerű eljárás, amikor beépített területeken a szemközti falon "megpattintva" a lángsugarat, a sarok mögött lévő láthatatlan ellenséget semlegesítik a lángszóróval.

Felhasznált oldal: http://database.aliensonline.hu/ (Aliens: Colonial Marines Technical Manual lefordítása alapján)

Egyéb infók

A lángszóró néhány más fegyverhez hasonlóan még a 2300-as években is használatban van. A lángszórónak van egy rossz tulajdonsága: ha rossz helyen találják el, akkor a kezelő felgyullad és vele együtt a környezete is.

Változatai

  • M210: Egy karra szerelt változata a M240A1-nek.

Galéria

Előfordulás