FANDOM

Browning ar001

Típus:

Géppuska

Lőszer:

  • .30–06 Springfield
  • 7,92×57 mm Mauser
  • 7,65×53 mm Belgian Mauser
  • 7×57 mm Mauser
  • 6,5×55 mm
  • .303 British (7,7×56 mm R)
  • 7,62×51 mm NATO

Tár mérete:

20 lövedék

Súly:

8,35 kg

Hossz:

1194 mm

A Browning Automatic Rifle (rövidítve BAR, magyarul Browning önműködő puska) az Amerikai Egyesült Államok hadseregének 7,62 mm-es könnyűgéppusája volt, amelyet John Moses Browning tervezett 1917-ben, az első világháborús amerikai expedíciós erők részére, a francia gyártmányú Chauchat és Hotchkiss M1909 géppuskák leváltására. Első hadrendi változata, az alapváltozat a .30–06 Springfield töltényt tüzelte, az amerikai haderő M1918 típusjelzéssel állította hadrendbe. Ezt követően számos hadsereg rendszeresítette a huszadik század folyamán.

Használata

Gyakran használták kétlábú állvánnyal a cső elején, amit meneteléskor a súly csökkentése miatt a katonák leszereltek. Tervezésekor a következő módozatot alkották, "tüzelés menetben" elnevezéssel: puskás rajokkal karöltve a BAR-t használó lövész csípőből tüzelve halad előre, ennek elősegítésére egy speciális övet vett fel, amely a visszarúgó fegyver tusát volt hivatott megtartani. A különbség a korábbi változat M1918A1 és az M1918A2 között, hogy a régi választható félautomata vagy automata tüzelésű volt, támaszték nélkül, az új pedig választható tűzgyorsaságú (lassú-auto vagy gyors-auto) leszerelhető támasszal, és egy hordozhatóságot könnyítő fogantyút is kapott a závárzat fölé. Problémái voltak bőven: állva tüzeléshez túlságosan nehéz volt, és hatalmasat rúgott; fekve pontosabb volt, de emiatt az újratöltés is nehézkesebb lett.

Forrás: Itt

Előfordulás