Advertisement

A Mérnökök, vagy Tervezők vagy a pilóta néven ismert (miután az egyes felfedezett LV-426 ), a Space Jockeys, Ossians vagy Mala'kak, egy ősi földönkívüli ismeretlen eredetű faj. Rendelkeznek a legfejlettebb technológiával az egész galaxisban, különös hangsúlyt fektetve a géntechnikai ismereteikre. Az emberiség megteremtésének köszönhető, hogy a mérnökök olyan jótékony alkotók voltak, akik az ókori égitesteket terraformáló csillagokat vitorlázták, és a biológiai élet alapjaival vetették be őket. Mint ilyenek, egyesek istenekként tisztelik őket az általuk létrehozott fajok által.

Név[]

A "Mérnök" nevet Elizabeth Shaw és Charlie Holloway adta az emberi faj "tervezéséért" felelős életforma miatt. A Prometheus megjelenése előtt a Mérnököket eredetileg "Space Jockeys" néven emlegették. A becenevet az Alien gyártása során fűzték hozzá . Scott kijelentette, fogalma sincs arról, ki keresztelte meg a lényt. Az embereknek szükségük volt valamire, hogy ezt a lényt nevezzék, és valahogy az űrhajós megakadt. De a lénynek számos más neve is volt, köztük a Pilot ( HR Giger eredeti beceneve), Pilots, James Cameron "nagy fogászati ​​betegnek" nevezte, később pedig az Aliens: Original Sin című regényben mint Mala'kakok. "Tudományos" nevük: " Mundus gubernavi " (univerzális pilóta).

Megjelenés és jellemzők[]

A mérnökök humanoidok, rendkívül halványfehérek és földalatti jellegüknél fogva szőrtelenek, két karral és lábbal, egy magasabb orrhíddal és felemelt homlokgerincekkel. A bőrük alatt látható erek láthatók, a szemük pedig fekete.

A Mérnökök 9-12 méter magasak, és oxigént lélegeznek, mint az emberek. Izomzatuk nagyon hasonlít az emberekéhez, a látható izomzat szorosan illeszkedik az emberek általános felépítéséhez. Úgy tűnik, rendkívül erősek és ellenállóak annak a ténynek a figyelembevételével is, hogy az utolsó mérnök megölte Peter Weyland kísérőit azáltal, hogy egyszerű ütésekből átrepülte őket a szobán, és közelről nem engedte a lövéseket. Ehhez a mérnökhöz azonban egy biomechanikus nyomásruhát szereltek fel, amely valószínűleg növelte erejét és tartósságát azáltal, hogy biotechnológiai erőruhaként dolgozott. A Predator: Fire and Stone, egy fizikai harc egy tapasztalt ragadozó közöttés egy mérnök azt mutatja, hogy ez utóbbi sokkal erősebb, mivel uralja a harcot, lerázza a plazma csavarját és erősen megsebesíti a Ragadozót, aminek következtében lopakodó taktikájára, felszerelésére és az ember segítségére támaszkodik a Mérnök legyőzéséhez.

A 4-es bolygó mérnökei, az Alien: Covenant-ban látva, azonban primitívebbnek és kissé eltérőbbnek tűntek, mint a USCSS Prometheus legénysége az LV-223-on, akinek szeme jobban hasonlított az emberekre, teste sokkal nagyobb volt formájúak és magasságukban is változóak, a Prometheusban látott univerzálisan magas és izmos Mérnökökhöz képest , bár az általuk viselt ruhák feltűnően hasonlítanak azokra, amelyeket a Prometheusból származó áldozati mérnök viselt. A Prometheus egy kivágott jelenete, valamint David 4-es bolygón elkövetett népirtása során hallott hangjuk alapján hangjuk hasonlóan emberihez hasonlít, bár látszólag alacsonyabb a hangmagasságuk.

Ridley Scott igazgató megjegyzései szerint a 4. bolygó mérnökei civilek, az LV-223-asok pedig fegyveresek. A Mérnökök élettartama körülbelül 150 év.

Kultúra[]

Bár a mérnökökről nem sokat tudni, bebizonyosodott, hogy a mérnökök olyan fejlett kultúraformákat mutattak be, amelyek léteznek társadalmukban, mint például a nyelv, a képzőművészet, a zene és a ruházat. Gyakorlatuk ismeretlen, bár úgy tűnik, nagyon tisztelik a más világokban található mérnököket, mivel a 4-es bolygó egész városa megérkezett a Juggernaut köszöntésére.

A Mérnökök írásrendszere feltűnően hasonlít a Közép-Keleten található mezopotámiai ékiratokra, hieroglifáik megegyeznek Egyiptomban, Mezoamerikában és a Föld más helyein találhatókkal.

Az Alien: Covenant audio kommentárja kapcsán Ridley Scott elmagyarázta, hogy a 4-es bolygó Citadellájában található nagy kőfejek a teljes civilizáció hat vénjét képviselik: az értelmiséget, a művészeket, a bölcseket.

Kapcsolat a Xenomorfokkal és más idegen fajokkal[]

Keveset tudunk erről a versenyről. A Xenomorph-okkal való kapcsolatuk fő elmélete, amelyet Ridley Scott röviden megemlített az első Alien DVD igazgatójának kommentárjában, az, hogy az Alien mérnökhajója "bombázó" volt, és hogy biogén fegyverként használták őket egy ősi háború ismeretlen ellenség ellen. Van néhány bizonyíték ennek alátámasztására, például a Xenomorph biomechanikai jellege. Úgy gondolták, hogy a Xenomorph tojásokat "bombákként" használják az ellenséges bolygón, majd a Xenomorphok az ívásuk során megölik az egész lakosságot.

A Prometheusban kimutatták, hogy az emberi faj létrehozásáért egyedüli mérnök volt a felelős. Feláldozta magát, amikor népe elhagyta az üres Földet, és olyan vegyszereket ivott, amelyek feloldották és DNS-ét a bolygó első mikroorganizmusaira változtatták. Az emberiség hamarosan kifejlődött, és a Mérnököket az emberi faj őseivé tette. Mint ilyen, az emberi DNS és a mérnök DNS gyakorlatilag azonos. A magányos Mérnök okai ennek ismeretlenek, bár úgy tűnik, hogy faja semmiféle pozitívan nem vette figyelembe utódaikat. A fegyveres fekete folyadékot szállító teherhajók tucatjait indították útnak a Föld felé, hogy felszabadítsák a kórokozót, és hagyják, hogy megsemmisítse az emberiséget; csak látni, hogy a Mérnökök valahogy elveszítik az irányítást a tervezett fegyverek felett és elpusztulnak. A USCSS Prometheus legénysége úgy vélte, hogy az általuk felfedezett elhagyott bolygó a fegyvertechnika és -fejlesztés előőrse volt, hitelesen hitelezve azt az elméletet, miszerint a mérnökökháborús és népirtó célokrahozták létre a Xenomorphokat (vagy talán pontosabban a Trilobitához vezető Fekete Folyadékot).

A Prometheus legénysége azt is megjegyezte, hogy az LV-223-as mérnökök körülbelül 2000 éve halottak. Ez arra késztette a rajongókat arra a találgatásra, hogy körülbelül 2000 évvel ezelőtt a mérnökök jó viszonyban voltak az emberekkel, de egy konkrét esemény történt, amely ellenségessé vált az emberiség iránt. Ez megmagyarázza azokat a barlangrajzokat, amelyek "felkérik" az emberiséget, hogy felkutassák őket.

A Tűz és kő sorozatban, egy évszázaddal a Prometheus eseményei után , egy mérnököt ábrázolnak, aki megpróbálja kiirtani az életet az LV-223-on, a Xenomorphs-on és a Geryon legénységén egyaránt.

Angela Foster tudós feltételezte, hogy a mérnökök ellenségesek, mivel "csalódásnak" vagy "hibának" tekintik az emberiséget.

Egy másik elmélet Seegson vagyonkezelőjétől, Melville- től származik , aki úgy véli, hogy a mérnökök valószínűleg megvédhetik az emberiséget, megakadályozva őket abban, hogy megszerezzék a fekete gólyát, attól tartva, hogy az emberi fajra gyakorolt ​​hatása túl pusztító.

Az Empire magazinnal készített podcast során Ridley Scott rendező elmagyarázta, hogy a mérnökök rendszeresen látogatják azokat a bolygókat, amelyekre életet vetettek, hogy ellenőrizzék alkotásaikat. Ha alkotásaik csalódásnak bizonyulnak, a mérnökök egyfajta fajgenerációt irtanak ki a kórokozó felhasználásával, és elölről kezdik.

Technológia[]

A mérnökök technológiailag fejlett versenyek. Rendkívül fejlettek a géntechnológiában, és saját űrhajókat építettek, például a Vast fekete hajót és a Juggernaut osztályú hajókat.

A raktérben a Mérnök elhagyott a LV-426 tele volt Xenomorph Tojás, amelyek birtokában a pangás alatt kék elektromos ködben. A rajongók feltételezték, hogy az űrhajó és a biomechanikus xenomorfok közötti hasonlóság miatt a Space Jockey versenye a Xenomorphok létrehozója.

Alan Dean Foster regénye viszont azt állítja, hogy a Space Jockey versenye megtalálta őket az LV-426-on, és a játékfilmsorozatban nem mutattak be meggyőző bizonyítékot arra, hogy a Space Jockey versenye létrehozta volna a Xenomorphot. Nyilvánvaló azonban, hogy a Space Jockey versenye fejlett technológiával rendelkezik, nyitva hagyva annak lehetőségét, hogy kezükben legyenek a Xenomorph alkotásában.

Ridley Scott rendező azt is megjegyzi, hogy szeretne egy "Alien 5 vagy Alien 6" -ot készíteni, ahol a közönség élvezheti a Xenomorphs otthoni bolygóját, és többet megtudhat az űrlovasokról, de nem utal arra, hogy ez az ugyanaz a bolygó, ahonnan az Űrhajó versenye származik.

A Mérnöki templom belsejének felfedezése során David egyfajta iszapot figyelt meg, amelynek belsejében energia volt, amelyet gombok megnyomásához, ajtók és tárgyak aktiválásához használtak. Emellett volt egy mérnök, aki olyan stasisban élt, mint az Emberek. A mérnökök képesek voltak hologramokra , terraformáló atmoszférákra, biotechnológiára, és talán még az evolúció gyorsítására is.

Advertisement