Advertisement

A Renegade XM nevű terrorcsoport tagja, aki talán a társaság egyetlen épeszű embere, aki feleslegesen nem hajlandó vásárra vinni a bőrét. A renegátok a Weyland-Yutani ellen küzd, ott okoz a cégnek kárt, ahol csak lehet és ezeket az akciókat rögzítik, majd a nézők számára sugározzák. A nagyobb nézettség miatt akciódús műveleteket hajtanak végre, ami azt is jelenti, hogy feleslegesen kockáztatnak sokat.

Forró nyom

2214-ben egy feltöltőállomást vesznek célba, ami 3 rendszert lát el. A teherhajók, amik itt töltik fel üzemanyagukat irdatlan mennyiségű ércet szállítanak, mert egy forgalmas bányászati útvonalról van szó. Cutter Vasquez és társai ezért is szemelik ki célpontnak, mert ha sikerül megsemmisíteni a helyet, azzal komolyabb kárt okoznak a Társaságnak. Lela Rosewood rögzíti, ahogy akció közben Cutter egy időzített bombát telepít és elmagyarázza a nézőknek, hogy ők nem gyávák és terroristák, mint ahogy a Társaság terjeszti. Az igazi terroristák azok az öltönyös alakok, akik bolygókat és munkásokat zsákmányolnak ki gátlástalanul és azok a gyávák, akik az íróasztal mögött ülnek és nem azok, akik most is a "fronton" harcolnak. A renegátok pedig nem csak hogy küzdenek a cég ellen, de közben szórakoztatják is a nézőket. Cutter 60 másodpercre állítja a számlálót, hogy izgalmas legyen az adás. Rosewood nem érti ezt, hogy miért kellett feleslegesen kockáztatni, miközben rohan a hajó felé. A folyosón Woody Ballesteros csatlakozik hozzájuk, Drake, a pilóta pedig még éppen időben repíti ki a gépet a 2 megatonnás robbanás előtt.

A kis gép nem semmisül meg, de Drake szerint az egyik hátulsó meghajtó sérült és néhány áramkör is kisült. Cutter elemében van, nem zavartatja magát, hogy majdnem megölt mindenkit, mert igazán jó kis muri volt ez. Amúgy is ez az ócskavas csak nem fog széthullani, eddig se tette, hát most se fog, ráadásul az életet akkor értékeli igazán az ember, ha a Kaszás a nyakába lihegett. Rosewood szólja meg, hogy elismeri mennyire halálmegvető, de nem érti ezzel mit akar elérni. A nő elvonul a hídról, Cutter megjegyzi, hogy most miért kellett ezt, még mindig megy a felvétel. Woody nyugtatja barátját, majd megvágják az egészet és úgy töltik fel az akciót.

Rosewood a kabinjában szidja Vasquezt, miközben behelyezi az adatmeghajtót a gépébe. Az állomásról szedtek le információkat, Cutter bizakodó benne, hogy most rajta lesz az, amit keresnek. A célszó a Hadley's Hope vagy azok variánsai, minden információ jöhet a szkennelés során, az is, ha valaki belepiszkált az anyagokba. Meglepő módon pozitív találatot sikerül elérni, ami meglepi Rosewoodot. Ezt Cuttert leszámítva elmondja társainak, hiszen a vonatkozó anyag törölve lett, vagyis egykor a kolónia eme állomás hatáskörébe tartozott. Mivel csak 3 rendszert fed le, így nem kell vakon keresni, hanem a szóbajöhető helyeket elemezni.

Az Acheronon

Lv-426

A hajó elérte az LV-426-ot, ami egyik csillagtérképen sincs rajta. Semmi adás nem jön lentről, így Drake szondákat küld ki felderíteni. A hőmérséklet -20 Celsius fok, a radioaktív sugárzás 600 mSv óránként, vagyis valamiféle nukleáris tél tombol lent, mindenképpen szkafander kell. Beöltözés során Lela megszólja Woodyt, hogy miért szólt Cutternak. Az űrállomás fájljaiból törölték a Hadley's Hopeot, vagyis a közelben kell lennie. Woody nem tehetett mást, olyan régóta keresik ezt a helyet, hogy egyszerűen el kellett mondania. Amúgy is, a nő aggodalma felesleges, a Társaság lehet, hogy most keresi őket a legutóbbi akció miatt, de pont ezért tökéletes búvóhely ez a hold, ami törölve van mindenhonnan, így meghúzhatják magukat, kijavíthatják a hajót és kideríthetik az igazságot. Lela tudja, hogy ez csak kifogás, mert Woody is élvezi az adásokat, mert jó buli. A férfi mentegetőzik, lent ott vannak a válaszok, Cutter régóta tudni akarja mi történt a nénikéjével, most választ kaphat és ettől megnyugszik. Ám a nő tudja, hogy nem így lesz, Cutternak inkább egy szerető pár kellene, de nem az a típus, akit a szerelem érdekelne, hanem az, aki újabb és újabb lehetőségeket keres, hogy sebhelyeket szerezzen, mert élvezi a fájdalmat.

A hajó landol, a pilótát leszámítva mindenki kilép a felszínre, ahol hóvihar tombol, de így is látható Hadley's Hope, vagy legalábbis ami megmaradt a romokból. Az atmoszféra feldolgozó mellett elhaladva nyilvánvaló, hogy az általa okozott robbanás tarolt le mindent és okozott nukleáris telet. Cutter hajthatatlanul tör előre, majd hatol be a kolóniába. Lela szól Drakenak, hogy bemennek, de az adás elég rossz. A pilóta ezt közli, meg hogy most kimegy javításokat eszközölni a hajón, ha szükségük lenne bármire, csak sikítsanak.

Muthur 7000

A trió bent haladva váll-lámpákkal világít, a kamerák pedig mind bekapcsolva. Woody úgy gondolja, hogy a szokásos adrenalinos akciós stílus helyett most inkább egy lassabb, érzelmesebb adást kellene majd készíteniük. Cutter ráförmed, hogy inkább kussoljon, ezalatt Lela pedig nyomokat talál, tűzharc volt itt, mert a falakon lövedékek hagyta nyomok vannak és az ajtó is zárva van a hegesztéstől. Woody hirtelen megrémül valamitől, két társa arra néz, így rávilágítanak egy falhoz olvadt lényre.

Bent még több tetem kerül elő, köztük emberi csontváz is. Cutter mondja, hogy akármik is ezek, már halottak, szóval Woody ne parázzon már. Rosewood rákapcsolódik a főgépre és némi energiát küld át, hátha beindul. A 3,5 terrabyte kapacitású 282-es modell nem új, de nem is olyan régi, mint ez a hely. Szóval akármi történt, valaki idejött és elhelyezte a MU/TH-UR/ 7000-est, bizonyára egy drón. Egy hologram nő vetül ki, Anya, ami Lela utasítására az összeomlás előtti biztonsági adatokat keresi át. Woody odamegy Cutterhez, aki talált valamit, a férfi egy Adios felirattal ellátott M56 Smartgunt szorongat, Jenette Vasquez fegyverét. Cutter rászól társára, hogy ne jöjjön hozzá, de Woody csak azért is megy, elvégre ez fontos felvétel lesz, elmondhatja mit érez, elvégre ez egy nagy pillanat. Cutter nem azért szólt rá mérgesen társára, mert egyedül akar lenni, hanem mert a padló sérült és bármikor beszakadhat. Pont így történik és Woody eltűnik egy lyukban, él de a lába megsérült. Ami különös, hogy itt nem szabadna lennie alsó szinteknek, de ezek szerint néhány elemet titokban a föld alá helyeztek, hogy a sötét titkokat ott tárolják. Cutter leereszkedik, megkéri Lelát, hogy addig is turkáljon a gépben és keressen egy Carter Burke nevű egyén után. Nem érdekes ki ő, csak tegye meg. A nő csak annyit kér, hogy vigyázzon magára, mert ez a hely elég kísérteties.

AAAlien

Anya egyetlen bejegyzést talál Burketől, egy "mintadarab" címmel, amit nem sikerült innen elküldeni. Eszerint ha valami történne a küldetéssel, a mintapéldány az F szinten lesz tárolva. Eddig minden próbálkozás, hogy megfékezzék a példányt kudarcot vallott. Az 1-es példány egy gyarmatlakó és az első fertőzött, a helyiek lefagyasztották a Társaság parancsára, hogy megfékezzék a veszélyt. Lela azt veszi észre, hogy a kezére valami sűrű nyál csöpög, ezért felnéz. A plafonon egy szörny van, de nem teljesen olyan, mint a tetemek, mert ez világít a sötétben. A nő elfut, így nem zuhan rá a bestia és van ideje előhúzni pisztolyát és három lövést leadni. Az egyik lövedék felsebzi a lény jobb vállát, amiből vér fröccsen. Lela jobb karjára is kerül belőle, a szkafander azon része azonnal szétmegy, de az alatta lévő hús és csont is. Mintha folyékony nitrogén került volna rá, Lela karja egyszerűen letörik. A pisztolyt fogó testrész sokkoló látvány, az alien pedig nem habozik és földre dönti a prédát, akit kivégez.

Felszerelés

Előfordulás

Advertisement