Advertisement

A 20-as évei elején férjével sikeresen kijut Afganisztánból, ahol vallási okokból mészárlás zajlik. Ketten az Amerikai Egyesült Államokba mennek, ahol új nevet vesznek fel. Férje pacifista lesz, de Lejune kötelességének érzi új hazáját védeni, ezért beáll a Nemzeti Gárdába. 2005-re már őrmester, augusztusban pedig a Katrina hurrikán miatt New Orleansban vetik be. A feladat segíteni az evakuálást. Beosztottjai Tito Mendoza, Jones és Nevaeh Khanna, akikkel egy Humveeban utazik.

Evakuáció a hurrikán elől

2005 augusztus 29-én, 05:21-kor a pirkadati tájban a jeges eső az arcukat veri. A bokáig érő vízben haladnak és mentést végeznek, a hurrikán még 80 mérföldre van, a kár nagy és a tomboló vihar miatt kiabálniuk kell, hogy meghallják egymást. Lejune őrmester egy eszméletlen gyereket tud megmenteni, a pokoli környezet miatt itt kell hagynia egy kocsi tetején lévő tetemet. A nőt egy faág nyársalta és törte össze, rendes körülmények között az őrmester elvinné őt is, de nem kockáztatja emiatt most az emberei életét. Már fél órája a Superdome-nál kellene lenniük, ráadásul a rádió is bekrepált. Jones közlegény rátapos a Humvee gázpedáljára, mert egyre rosszabb a helyzet. Tito Mendoza észreveszi, hogy a srácnál van egy videókamera (meg egy zsák), amit szorongatott. Az őrmesternek segítene kéne a navigációban, de úgy érzi, hogy bele kell néznie a kamerába, így kiadja a parancsokat: Nevaeh Khanna segít a navigációban, Jones a Francia Negyed felé tart és Tito gondoskodik a gyerekről. Az őrmester asszony visszapergeti a felvételt, lejátssza és figyelni kezdi mi van rajta.

A felvétel tegnap készült, majdnem 20 órakor bent a mocsárban. Egy AK-47 kerepel, valami nem stimmel, egy másik jelenetben egy kopasz férfi lebeg 4 méterre a talajtól, a háta véres és előtte a levegő mintha remegne. A test elrepül, mintha eldobták volna, kiáltások és egy újabb AK szólal meg. Halottak látszanak, egy pisztoly is hallatszik, a kamera rögzít egy farkasformájú alakot, illetve egy földöntúli hangot. Egy ismeretlen alak a [Romilly Sibian|Ro]] nevű kamerásnak utasítja, hogy a gyerek nehogy letegye a cuccot, mert akkor a semmiért halnak meg, a cucc bizonyíték lesz, ami legendássá teszi őket. A képek alapján Ro az a nő, akit a kocsi tetején láttak holtan, a társa egy Jason nevű alak, aki biztatja, hogy marha jól néznek majd ki a felvételen, majd újra lőni kezd valamit. Látszódik, hogy két penge áll ki a férfiból, majd egy mocsárjáró beinduló motorja jelzi, hogy a többiek elindultak. A felvétel alapján a nő és a Frankie nevű gyerek maradtak csak életben.

Tito szerint biztos valami filmes projektet láttak, elvégre a valóságban nincsenek óriási farkasemberek meg láthatatlan alakok. Nevaeh keresztet vet és egy feszületet is elővesz, amit megcsókol, de Tito nincs meggyőzve, Nogalesben látott már démonimádókat, de semmi démont, ez is valami kamu lehet. A sofőr szerint is valami hamis anyag lehet, csupán még nem töltötték fel a netre, mert tegnapi. Az őrmester magában tudja, hogy őrültnek kellene lennie, hogy valakik egy hamis videót alkossanak, miközben egy hurrikán tart erre. Visszatekeri a videót a legelejére, hogy megtudja mi is történt.

Úgy 6 órával a mészárlás előtt a Kriptozoid hajsza tagjai a 2. évad 5. részét rögzítenék, a "nagy futás" címen. Egy tipikus hatásvadász intro játszódik le, Darren és Maestro a HairForce nevű banda tagjai voltak, mielőtt feloszlottak volna. Ketten vonzódnak a természetfeletti iránt és mint két tökös rocker járják a világot, hogy hihetetlen lényeket találjanak és felrázzák a világot. A videóban a csapat vitázik, miközben mennek a mocsárba, az őrmester számára ez nem fontos, így beleteker. Egy tábor kerül elő a mocsárban, ahol mészárszék van, a kamera a két sztárt veszi, de kiderül, hogy a Frankie nevű fiú innen van, az egyetlen túlélő a táborból. Kiderül, hogy az apját felbérelték, hogy beöltözve szaladgáljon kicsit, mint szörny. De megölték, a gyerek sír, akadozva mondja ezeket ki, Darren izgatott lesz, csak nem egy igazi rugarú ölte meg? A kölyök szerint nem, valami más.

Szörnyek és vihar

A sofőr nem marad csendben, ez biztos nem megjátszott dolog lesz. Valami a járgány jobb oldalának csapódik, a vihar segítségével pedig felfut a járdaszegélyre és nekiütközik egy villanyoszlopnak. Az oszlop kidől és egy büfére zuhan. A katonák az ablakon kitekintve láthatják a videón is látott szörnyet. A szívós, farkasra hasonlító lény nem csak a hurrikán erejével dacol, de mintha felakarná dönteni a járgányt is. Nem sikerül neki és lecsúszik, bedől abba az üzletbe, amibe a lámpaoszlop is. A vihar miatt a sofőr nem tud gyorsan menni, a szörny előbb-utóbb beéri őket, ezért utasítást vár a parancsnoktól. Lejune úgy véli, hogy a gyerek után jön, ezért meg kell őt védeni, ezért egy szupermarket felé kell venniük az irányt, ahol megóvhatják magukat. Jones megindul a sűrű esőben, a katonák bár kiborultak a látványtól, de tartják magukat, Nevaeh imádkozik, míg Tito spanyolul káromkodik. Tito nem érti miért nem a dómba mennek, mint eredetileg, Jones is úgy van vele, hogy ott több ezer ember lenne egy szörnyre. Az őrmester dorgálja meg embereit, miszerint már nincs idejük elérni azt a helyet, ha a szörny nem is, akkor a hurrikán végezne velük. Ráadásul nem fogja veszélybe sodorni a civileket, a bestia megfékezésére a Nemzeti Gárda tagjai, ők fognak módot találni valahogy.

Az őrmester parancsot ad, hogy Jones a Humveeval törje át a bedeszkázott üzlet bejáratát (máskülönben nem éppen tudnának bejutni), bent pedig torlasz építésére küldi az embereit, hogy a keletkezett lyukat betömjék, ő addig a gyerekkel foglalkozik. Kint egy száguldó mocsárjáró járgány száguld bele az épületbe. A katonák kikerülik őt, a mocsárjáró pedig az üzlet belsejében áll meg. A halottnak hitt nő kicsatolja a biztonsági övet, majd azt veszi észre, hogy Tito egy M16-ost szegez rá és valahol egy sörétest is felhúztak. A férfi azt kérdezi, hogy nem halt-e meg (ami ostoba kérdés) meg hogyan talált rájuk. Ro inkább féligazságot mond, miszerint GPS-sel követte őket. A feltűnő őrmester elküldi Titot a lyukat befoltozni, addig ő kérdezi a nőt. A fiú rendben van, miatta nem kell aggódni, de Ro elmondja, hogy nincsenek biztonságban, mert két lény is van itt. Lejune látta már a vérfarkast (Ro javítja ki, hogy az rugarú, nem vérfarkas) és a kamera révén tud a láthatatlan alakról is. A civil szerint a láthatatlan alak egy yautja és Ki'Sei a neve, bizonyára csak a veszélyesnek ítélt embereket öli, mert őt egyszer elkapta, de nem ölte meg. A két nő bemutatkozik egymásnak, majd a hangos csattanásra egyszerre néznek a hang irányába.

A sarokablakon át a rugarú tört be, a medveméretű, de farkasra hasonlító szürke-fehér szőrű lény a három Gárdista köré került. Jones reagál először, lőne az M16-osával, de így is túl lassú, a lény ráharap a combjára. A férfi felordít fájdalmában és miközben hátradől, úgy a leadott lövések is felfelé szóródnak. Tito lefagy a sokktól, de Nevaeh reagál és sörétesével eltalálja a lény vállát. Egy másikkal nyakon lövi a szörnyet, de a vastag bőrén nem hatol át a lövés. A rugarú letépi a férfi lábát, majd Nevaeh felé tör, hogy vele is végezzen. Az őrmester és Ro időben érkezik, Lejune az M16-osával lábon találja a rugarút, ami végre menekülőre fogja és egy ablakon át elmenekül. Az eset meggyőzi a parancsnokot, hogy távozniuk kell innen, Titot előbb elküldi a Humveehoz, hogy hozza az elsősegély csomagot.

Védállás a katedrálisban

Lejune a járgánnyal a St. Louise katedrálishoz hajt, ugyan Istenkáromló dolog ide betörni, de a vihar úgy is nagyobb kárt tenne, mint ők valaha is. Ráadásul a templom szilárd pont, ami védelmet fog nyújtani. A kaput áttörve sikerül bejutni, Titot elküldi az egyik bejárathoz, addig ő és Nevaeh próbálnak barikádot emelni. A járgányban Frankie magához tér, magához szorítja táskáját és Ro kezdi nyugtatni. A nő kiszál, ugyan pár fáklyát sikerült gyújtani, de így is nagy a sötétség. Tito fegyvert emel rá, Ro nem tudja mire vélni ezt, de a katona parancsolja, hogy feküdjön hasra. Nevaeh azonnal meghal, valami kintről megöli, a nő teste belsőszerveket szórva zuhan hátra. Lejune háromszor lő, lemetszi a rugarú fülét, de többre nem jut, Tito lövései se állítják meg. Hirtelen berobban az egyik ablak, a predator megérkezett és váll-lövegével berobbantja a rugarú mögötti bejáratot. A leomló törmelék elzárja a menekülés lehetőségét. Tito káromkodva célozza be a ragadozót, de az időben elugrik előle és a lövéseket kikerülve jut a férfihoz. Csuklópengével döfi át Tito testét, aki utolsó tettével még előhúzza rohamkését és a yautja vállába döfi azt, majd meghal. Az őrmester végig a rugarúra koncentrál, az emelkedő vízben megcsúszik. A lőfegyverek nem használtak, ezért előveszi villanógránátját és a lény felé dobja, de rögtön ekkor a predator ököllel üt az oldalába. A nő törött bordákkal repül el, miközben a fény mindent elvakít, addig ő epét hányva próbálja összeszedni magát.

A yautja hiába döf újra és újra a szörnybe, a vastag bőrön alig hatol át, ráadásul nem tudja másik kezével távol tartani az éles agyarokat. A rugarú először harapásával letépi a maszkot, majd egy újabb harapással már felsérti a vadász arcát. A yautja nyakon próbálja szúrni a rugarút, de a vastag bőrről lecsúszik és a szörny harap rá a vadász karjára. Ro beül a járgányba és tolatni kezd, feltűnik az őrmester, aki magához veszi a vontatókábelt, mert terve támadt. A rugarú mögé kerül és sikerül hurkot kötnie a nyakára (nem törődve, hogy közben a kábel lenyúzza a bőrt a tenyeréről), de a predator rátámad, a csuklópenge átüti a nő combját és a rugarúhoz szegezi.

Ro tudja mit akart az őrmester elérni. Tolat a járgánnyal, így maga után húzza a rugarút. Lejune egy másik villanógránáttal elvakítja a lényt, ami menekülni próbál. Ro előmenetbe kapcsol és elüti a szörnyet, ami kizuhan a bejáraton, de vele együtt Lejune és a predator is. Az őrmester már korábban rögzítette magát, így a hurrikán nem röppenti ki. Ro elkezdi beindítani a visszahúzást, de látja, hogy a predator időközben szemen szúrta a szörnyet és már a gerincoszlopot és koponyát teszi el. A vadász diadalmasan felmutatja trófeáit, majd a vihar elől a macskakövek közé döfi pengéit, hogy lehorgonyozza magát. Ro látja, hogy az idegen a szemébe néz, majd a következő pillanatban eltűnik.

Másnap a Parti Őrség helikopterén Ro a vízzel elárasztott tájat nézi felülről. A vihar tett róla, hogy a szörny teste eltűnjön, ha elő is kerülne, akkor is csak egy dög lesz a számtalan másik mellett, amit nem lehet azonosítani. Kiveszi a kamerából a kazettát, amit összetör és kidob, mert jobb ha a világ nem tud erről, ráadásul nem szeretné, ha emiatt az amerikai kormány egy laborjában őt vizsgálják. Az emberek az őrmesterrel foglalkoznak, hogy életben tartsák, nem figyelnek a kisfiúra, aki még mindig a táskáját fogja. Frankie belenéz és megsimogatja a furcsa kölyökkutyát. Azt, amit a mocsárban még az apja kábított el és adott neki, hogy őrizze meg. Azelőtt, hogy a rugarú támadott volna. A "kölyökkutya" most felnéz és megnyalja Frankie kezét.

Felszerelés

  • M16
  • Villanógránát

Előfordulás

Advertisement