FANDOM

Cajun származású férfi, aki egész életét Louisiana, Bajou Lafourche mocsaras vidékén éli le. Vadászatból él, 1931 júliusában két társával pézsmapatkányokat helyeznek ki csalinak, ám valaki, vagy valami ezeket rendre megnyúzza, majd megeszi.

Nyomok

Társai szerint vagy egy állat, vagy egy ember volt, utóbbi esetben elég könnyelmű, hiszen a tökéletesen megnyúzott bundáért plusz pénzt kereshetne. Egy iszapos terepen nyomokra lelnek, Leblanc az, aki felvilágosítja társait, miszerint ezt nem egy aligátor hagyta (hiszen nincs farok nyom, no meg két pár láb és nem négy látható). A cajun leveszi sapkáját, ekkor csöppen kopaszodó fejére némi vér. A három férfi közömbösen nézi a megnyúzott és fellógatott emberi tetemet. A cajun társai szerint a Klu Klux Klán műve ez, ám Leblanc tudja jól, hogy ez nem igaz. Ő már nem egyszer látta, hogy a Klán hogyan kegyetlenkedik, de ez nem rájuk vall, sokkalta inkább a Gollywompra.

Értetlenkedő társainak elmeséli a történetet a voodoo boszorka által óriási kecskebékává változtatott emberről, aki azóta is a mocsarat járja és embereket nyúz meg. Társai jól kinevetik, a nyomokat követve heccelik tovább. Szilárdan hisznek abban, hogy egy aligátort követnek, még ha a fákról két újabb, ezúttal összeaszott emberi test lóg le, jelezve, hogy őket korábban ölték meg. A trió jócskán meglepődik, mikor egy tisztáson egy humanoid lényt találnak, aki egy közelben fellógatott ember koponyáját tisztítja.

Különleges étek

Leblanc azonnal lelép, jól is teszi, hiszen nála nincs fegyver. Egy lövés dördül el, ami csupán megsebzi a yautja fejét, válaszul egy lándzsa suhan el és fához szegezi a vakmerő vadászt. A másik ember menekülőre fogja, majdnem beéri Leblancot a térdig érő mocsárban, ám a predator a nyomában van. A vadász megfordul és arcon lövi a lényt, ami összeesik, de nem hal meg. A két ember alig tesz meg némi távot, mikor három fémlövedék csapódik be a közelükbe, majd egy dobókorong. A névtelen vadász elesik, a yautja nem habozik és felé tornyosul, kipattintva iker csuklópengéjét. Leblanc elég bátorságot gyűjt össze, hogy egy kővel dobja meg a yautja fejét, aki válaszul egy fémlövedékkel átüti a bal vállát. Mindeközben a vadász sem volt tétlen, puskáját a lény torkának nyomja, ám a yautja az utolsó pillanatban elrántja a puskát, így a lövedék mellé megy.

A cajun megfut, talán még látja ahogy barátját átdöfik a pengék. Leblanc tudatosan menekül, úgy ismeri a mocsarat, mint a tenyerét, így vérnyomaival csalogatja maga után a predatort. Egy nagyobb farönkön fordul meg, ép kezébe egy jókora fadarabot helyez és úgy tesz, mintha kész lenne párbajozni. Ellenfele a tisztelet jeleként leoldja magáról az összes felszerelését és maga is letép egy ágat. A yautja rohamra indul, de alapos meglepetésben van része: a cajun nem véletlenül áll egy farönkön, ugyanis itt a talaj futóhomokból van, ami hamar elnyeli a ragadozót.

Leblanc később kiszedi a tetemet és otthon különleges étket készít "Gollywompból". Mivel a predator vérének megivása, illetve szívének elfogyasztása jelentősen megnöveli az ember élettartamát, így a cajun is nem várt ajándékban részesül. Nem ismert, hogy a yautja felszereléseit hazavitte, vagy a mocsárban hagyta.

Galéria

Előfordulás