FANDOM

A Weyland-Yutani birtokában lévő bolygó, amit agrárvilággá tesznek. A felszínt teljesen simává teszik (nem mintha lettek volna földrajzi magaslatok), illetve eltávolítják a füves sztyeppéket, hogy génmódosított terményeket, ez esetben gabonát termesszenek. A talaj nitránszintjét megnövelik, a planéta északi és nyugati területét nagy terméshozamú gabonával vetik be, ami képes az önvetésre, vagyis csak aratni kell. A tervezet szerint 90 éven át szüntelenül mehet a betakarítás, utána kell csak újabb terraformálást eszközölni, hogy feljavítsák a talajt.

Az aratók

A bolygón két betakarító gép üzemel, a Demeter (azonosítószáma 868) és a Consus (azonosítója 678 493). A Consuson 68 fő dolgozik (a testvér gépen ugyanennyien lehetnek), a munkások 5 éves szerződést írnak alá, ami során a hét minden napján, a nap minden órájában váltott műszakban dolgoznak. Az aratás, a termények lefagyasztása és a csomagolás nem áll le. A szállítmányt távvezérlésű teherszállítókkal hordják fel a bolygó körüli pályán lévő siklóba, amit a rendszeresen érkező teherhajók vesznek fel.

"Vihar"

Egy nap gond adódik. A Consuson az 5 éves váltás után baj adódik, másfél hónapja dolgozik az új csapat, mikor meghibásodást jelentenek. A kommunikáció megszakad, a W-Y megfigyelő jelentések szerint az arató letér a kijelölt pályájáról, majd leáll. A Demeter 5 alkalommal küldene át embereket, de a vihar miatt mindig visszatérnek. Szezonális viharok eddig is voltak, de ilyen intenzitású és fekete még soha, ráadásul zéró a látótávolság.

A Társaság az USCM felé fordul, ami a USS Montoro képében érkezik ki (ekkorra 9 hete, hogy a Consus meghibásodott). A bőrnyakúak túl későn jönnek rá, hogy mi történt. A Consus véletlenül felnyitott egy földalatti járatot, ahol a bolygó őshonos faja, a sáskák aludtak. Eme lények minden organikusat felzabálnak, eddig bizonyos időnként teljesen letarolták a bolygót, majd aludni tértek, hogy a növényzet újra nőjön, de most korlátlan gabonamennyiség áll a rendelkezésükre. A fekete vihar nem az, aminek látszott, milliárdnyi apró sáska alkotja, amik nem tesznek különbséget gabona, textília, vagy ember között.

Előfordulás