FANDOM

LV-426
A gyarmatizálás után Acheron néven szerepel a csillagtérképeken. A Calpamos bolygó három holdja közül az egyik (bár az LV-426-ra egyaránt illik a hold és bolygó megnevezés is) a Zeta 2 Reticuli rendszerben (Borodino szektor), 39 fényévre a Földtől. Az emberiség számára remek nehézfémlelőhely és remek termőföld egyben, bár az emberiség számára nem ez teszi fontossá.

Felszín

Átmérője 12 201 km, tengelyforgása nagyjából kétórás, a gravitáció 0,86 (a Földhöz mérve). A talaj bazaltból, illetve egy kevés lávaréteg közé szorult riolitból és alumínium szilikátból áll. A felszínt egykor lávaréteg borította, mára ez megszilárdult, bár néhol a lávafolyók és tavak előfordulhatnak. A tektonikus aktivitás is csökkent, de még mindig van, nem kis gondot okozva a gyarmatizálásnál. Az LV-426 több mint 40 millió éve került a Calpamos közelébe, egyes elméletek szerint a Calpamos körül lévő gyűrű egy égitest maradványai, ami az LV-426 érkezése miatt letért a pályájáról és szétmorzsolódott.

A bolygó atmoszférája szinte a legősibb keverék. Bőven van benne semleges nitrogén, némi oxigén és tömény szabad szén-dioxid. Továbbá van benne metán és ammónia (ez fagyott állapotban is előfordul). A nyomás tíz a negyediken din négyzetcentiméterenként, a páratartalom 98 PP, vagyis nedves és sok a vízpára. Ha a levegő nem is lenne ennyire káros az emberre, akkor is kellene védőruha, mert hideg van.

Gyakoriak a szélviharok, amik szerencsére nem olyan erősek, hogy felkapjanak egy embert, hiszen a bolygó túl kicsi ahhoz, hogy veszélyes viharok képződjenek. Flóra vagy fauna nincs, a bolygó egy kopár sziklagolyó.

Látogatók

LV-426 terrain
Ismeretlen időpontban egy űrutas hajó csapódik be az Ilium hegyláncnál. A legénység meghal, nem a becsapódás, sokkal inkább az alienek miatt. Az idő múlásával a xenok kihalnak, vagy hibernálják magukat, mindeközben a hajó mélyén több ezer tojás van sztázisban.

2122 júniusában a USCSS Nostromo landol a bolygón, mert egy 12 másodpercenként ismétlődő jelzés jön innen, amit kötelességük kinyomozni. A háttérben a Weyland-Yutani van, ami az űrutas faj révén tud a hajóról és annak rakományáról, eme információt természetesen nem ingyen kapják meg, hanem pár bolygóért cserébe. A Nostromo legénysége rátalál az űrutas hajóra, Gilbert Kane megfertőződik és így kerül vissza a Nostromora, ahol megszületik belőle egy idegen. Az incidens végére a Nostromo felrobban, Ellen Ripley egyedüli túlélőként sodródik a Narcissus fedélzetén, várva, hogy megtalálják.

Bár a W-Y nem tudott mintapéldányt szerezni, nem hagynak fel a tervvel, egy csapatot küldenek a bolygóra, hogy tanulmányozzák az űrutas hajót. 2142-re szinte nyüzsögnek ott, de valamiért elhagyják a helyet, semmi nyomot nem hagynak hátra, sőt, maga az egész expedíció olyan, mintha meg sem történt volna.

Gyarmatizálás

2150-ben megkezdődik a hold gyarmatizálása. Az LV-426 kódjel helyett már az Acheron névvel illetik a helyet. A W-Y és a földi kormány közös pénzből hozza létre a Hadley's Hope nevű kolóniát és a számos atmoszféra generátort. A munka lassan halad, hiszen az állandó viharok és földrengések nem kis gondot okoznak Greg Hansardnak és embereinek, 2156 október 11-én a földrengések miatt elvesztenek egy atmo generátort, szerencsére senki sem hal meg. 2166-ban jönnek az első tudósok, hogy fajokat fedezzenek fel, akár intelligens lények technológiáját (persze a telepesek és a szakasz méretű tengerészgyalogos helyőrség úgy tudja, hogy ők felügyelik a gyarmatizálást). Bár a kolónia vezetője Al Simpson, az igazi hatalom dr. Reese kezében van.

Bár a W-Y tényleg gyarmatizálni akarja a helyet, ám a fő cél az, hogy megleljék azt a roncsot, amire anno a Nostromo rálelt (a Társaság nem tudja pontosan hol van a roncs, csupán sejtik, hogy valahol a Calpamos egyik holdján, nagy eséllyel az Acheronon van). Az áttörés 2179 június 12-én jön el, amikor a Gateway állomáson Ellen Ripleyt kihallgatják. Carter Burke azonnal üzenetet küld Simpsonnak, hogy a megadott koordinátákra küldjenek ki egy csapatot.

Hadley's Hope

A Jorden család megy ki és valóban megtalálják az űrutas hajót a benne lévő tojásokkal együtt. Egy nap leteltével Russ Jorden életet ad egy aliennek, ő az első, aki így jár. A telepesek és az újonnan megérkezett tengerészgyalogos százados, Demian Brackett a katonáival nem tudják mivel állnak szemben. Az emberek sorra tünedeznek el, illetve halnak meg. A százados által intézett támadás az 1-es számú atmo ellen (ahol a fészek van) kudarcba torkollik, miközben az alienek ezzel egyidőben rátörnek a telepesekre. A telepet csupán egy hatfős űrhajó hagyja el (ezt a tudósok számára tartották fent, létezése titok volt), a fedélzetén a százados, Julisa Paris hadnagy, dr. Mori és egy kislány, Luisa Cantrell van. Az infesztáció június 23-án kezdődött (ekkor született meg az első idegen) és június 26-ra véget ért. A 158 itt élő emberből csak négy fő menekült meg, illetve van még egy túlélő, aki a kolónián rekedt, ő Rebecca Jorden.

A kapcsolat megszakadása miatt július 6-án a USS Sulacot küldik ki, fedélzetén Burke és Ripley egy szakasznyi katonával. A Sulaco júlis 27-én éri el a holdat, még aznap földet érnek a katonák, hogy kinyomozzák miért szakadt meg a kapcsolat.

Acheroni háború

A kolónia pusztulása után, 2179 augusztus 18-án kiér a USS Sephora, fedélzetén a 9. ezred 2. zászlóalj embereinek egy részével Patrick Steele altábornagy vezetése alatt. A tengerészgyalogosok sikeresen megtisztítják a Sulacot a rajta lévő alienektől és UPP droidoktól, majd az LV-426-on felszámolják az UPP alien tenyésztelepet. Ezután a katonák kénytelenek megküzdeni a W-Y androidjaival és az általuk eleresztett alienekkel a Sulacon, miközben a harcok már nem is az LV-426 környékén dúlnak, hanem már a Phobosnál, ahol a katonák felszámolnak egy W-Y kutatótelepet, amit a xenok lerohantak. A küzdelem végén sikerül megakadályozni, hogy a Sulaco elérje a Marsot, a sérült hajó visszatér az LV-426-hoz, miközben a Sephora újrafeltöltésen esik át, hogy egy újabb alakulattal térjenek vissza. A harcok során a Fire Team Fox oroszlánrészt vállalt a küzdelmekből, mindenhol ott voltak, ahol szükség volt rájuk.

Acm acheron 2
A harc során sikerül az UPP telepét teljesen felszámolni, ahonnan az UPP alieneket adott a W-Y számára. Az eset után az UPP teljesen kivonul a bolygóról, ellenben a W-Y nem mond le róla. Szeptember 11-15 között kiér a Shinyo Maru, ami az űrutas hajóból két alien tojást szerez, kezdetét veszi egy telep kiépítése, hiszen még rengeteg tojás van.

A kisebb háború utolsó felvonásában a USS Diomos két szakasznyi tengerészgyalogosa vesz részt. Az Extermination hadművelet értelmében minden alient ki kell irtaniuk. Azonban a katonák rábukkannak egy titkos W-Y telepre, ami mélyen a föld alatt húzódik Hadley's Hope némileg újraépített romjai alatt. A W-Y harci androidok nem kicsit keserítik meg a bőrnyakúak feladatát, akik között ott van J. Whistler, aki rengeteg idegent és androidot elpusztít. A hadművelet sikerrel zárul, a bolygó megtisztul, a W-Y telep felrobban.

2189-re a USCM és W-Y egy közös kolóniát és kutatótelepet hoz létre, nem beszélve a USS Odobenus űrállomásról. A telep az űrutas hajó köré épül, de szokás szerint a xenok elszabadulnak, a fertőzés nemcsak a kolóniát éri el, de az Odobenust és a USS Tyrargot is. A küzdelembe becsatlakozik néhány predator is. Anderson közlegény a kutatótelepről egyedüli túlélőként eljut a kolóniáig, ott kimentik és folytathatja küzdelmét a Tyrargon és Odobenuson. Bár rengeteg idegennel, illetve pár predatorral és xenoborggal is leszámol, sőt, a királynőt is kilövi az űrbe, de a tengerészgyalogság és a W-Y rengeteg embert vesztett. Ismeretlen időpontban sikerül a xeno fertőzést felszámolni, az Odubenus újra használatba kerül, az űrutas hajóról pedig sikerül visszafejteni honnan jött, az LV-1201-ről. Ezután az LV-426 elveszti fontosságát, hiszen hamarosan kitör az Alien-Föld háború.

Galéria

Előfordulás