Advertisement

Az LV-223 a három hold egyike, ami a Calpamos nevű gázóriás körül kering a Zeta 2 Reticuli rendszerben. A holdon nagy hegye rendszere van, és a felszínén egykoron a Mérnökök építettek egy bázist.

Klíma[]

A légkör 71% nitrogénből, 24% oxigénből és 3,7% szén-dioxidból áll, nyomokban argont és más gázokat tartalmaz. Az LV-223 levegője szinte megegyezik a Föld légkörével, de sokkal nagyobb koncentrációjú szén-dioxidot (CO2) tartalmaz, ami mérgezővé teszi az emberek számára a külső légzést (összehasonlításképpen a Föld CO2-szintje átlagosan körülbelül 0,04%). Ford megemlíti, hogy az ember csak két percig fog túlélni a kint tartózkodásához szükséges felszerelés nélkül.

Fajok[]

Bizonytalan, hogy léteztek-e létező életformák a mérnökök megérkezése előtt. Valamikor azonban egy csoportjuk előőrsöt épített a bolygón. Janek azt javasolja, hogy a mérnökök valamilyen típusú katonai bázist állítottak fel biológiai fegyverek gyártására, mielőtt egy eset veszélyeztette működésüket. Van egy féregszerű életforma is, amelyen feltételezik, hogy őshonos volt a bolygón. Után megy keresztül mutáció hasonló folyamat Fifield „s azt gondolják, a féregszerű életformáitok lesz a halálos Hammerpede.

Több mint egy évszázaddal később buja dzsungel nőtt a Hold fölött, amely számos új fajt tartalmazott, beleértve a majomszerű lényeket, a diakónus cápákat és a hangyák mutáns csoportjait. A 2179-es Xenomorphok megérkezett a bolygóra a Onager legénysége, de csapdába estek a hajót, amíg megjelent 2219 a személyzet által a Geryon, hogy gyorsan alkalmazkodott a szerepét a csúcsragadozóhoz.

Történelem[]

Valamikor az LV-223-as Mérnökök tervet indítottak az emberiség megsemmisítésére ismeretlen okokból az A0-3959X.91 - 15 néven ismert kórokozó felszabadításával . Nyilvánvalóan elvesztették az irányítást, és oda vezették a Mérnököket. Több túlélő Mérnök hiper alvó hüvelyben őrizte meg magát; közülük négyen egyik hajójuk hiperszobás kamrájába menekültek, de ebből a négyből csak egy maradt életben, míg a bolygó különböző részein csak néhány másról tudtak rejtőzni.

2089-ben Elizabeth Shaw és Charlie Holloway régészek csillagtérképet fedeztek fel egy barlangban lévő, egymással nem összefüggő ősi kultúrák között a Skye-szigeten végzett expedíciójuk során. Értelmezték ezt a Mérnökök nyilvánvaló meghívásaként. Shaw ezután megkereste Peter Weyland-ot, a Weyland Corporation idős vezérigazgatóját egy javaslatért annak érdekében, hogy elegendő forrást szerezzen egy expedícióhoz a csillagtérkép követéséhez. Weyland egyetértett a javaslattal és finanszírozta a USCSS Prometheus tudományos hajó létrehozását,  hogy kövesse azt a térképet, amely az LV-223-ig vezetett.

2090. április 4-én megérkezett egy Weyland által küldött szonda a hold felmérésére. Mielőtt azonban befejezhette volna az olvasmányait, egy arra járó Mérnök azonnal rálépett és megsemmisítette.

2093-ban, miután a Prometheus befejezte kétéves útját, a hajó megérkezett az LV-223-ra. A Prometheus legénysége feltárta a hold felszínét, ahol a Mérnökök építményére bukkantak. A legénység belépett a szerkezetbe, és felfedezte néhány mérnök holttestét, valamint az építménybeen tárolt több Steatite Ampule urna. A személyzet beavatkozása miatt az urnákban tárolt kórokozó megolvadt. A legénység néhány tagja ki volt téve a kórokozónak, és az ezt követő káoszban a legtöbb ember életét vesztette. Az androidos David sikeresen megtalálta az utolsó élő mérnököt, és tájékoztatta Weylandet, aki titokban a hajón volt egész idő alatt; kapcsolatba akart lépni a Mérnökökkel, remélve, hogy fejlett technológiájukkal kielégíthetik saját rögeszméjét a halhatatlanság keresésével. Weyland és csapata a Mérnökök hajójához ment, hogy kommunikáljon az utolsó Mérnökkel. Az ébredés után azonban a mérnök rövid beszélgetés után lefejezte Davidet, és az egész párttal együtt megölte Weylandet, kivéve Shawt, akinek sikerült elmenekülnie.

A Mérnök újraaktiválta hajóját, és elindult a Föld felé, hogy teljesítse eredeti küldetését az emberi faj kiirtására. A megmaradt legénység később feláldozta magát és a Prometheust, hogy megsemmisítse a Mérnök hajóját. A mérges mérnök túlélte és megtámadta Shaw-t Prometheus mentőcsónakjában. Shaw elengedte a méhéből korábban kivont trilobitot, mivel nemi életet élt Hollowayval, akit megfertőzött a kórokozó, ami visszatartotta és megintette a Mérnököt, miközben Shaw elmenekült. Shaw visszaszerezte David maradványait a lezuhant Mérnök hajóról, és ketten aktiváltak egy másik Engineer hajót, és az LV-223-ból távoztak a Mérnökök szülőhazája felé. A lezuhant mentőcsónakban az impregnált Mérnök meghalt, aki egy Deacont szült. Az ezt követő években a Chemical A0-3959X.91-15 vegyszert tartalmazó Mérnök hajó fedélzetén a szteatit-ampullák elterjedtek az LV-223-on, felgyorsítva a világ ökoszisztémájának fejlődését, mindenütt elérhető szerves életválasztékot és lélegző légkört vezetve be.

2179-ben, nyolcvanhat évvel a Prometheus- incidens után, Xenomorph- járvány tört ki Calpamos másik holdján, az LV-426-on, a lényeket tojás formában tárolták egy másik , ott régen lezuhant Engineer hajó fedélzetén . A lények tömeges pusztítást folytattak Hadley reményének őshonos terraformáló kolóniáján , és a káosz alatt egy telepes csoport sietve elmenekült egy teherhajó, az Onager fedélzetén. Csak jóval később jöttek rá, hogy önkéntelenül is hoztak magukkal több Xenomorph-ot. A hajó minimális repülési távolsága miatt a telepesek kénytelenek voltak leszállni az LV-223-as úton. A Xenomorphs az Onager fedélzeténezt követően több nap alatt lemészárolta a menekülteket. Azonban a Xenomorph csapdába esett a hajóban.

Körülbelül negyven évvel később, 2219-ben, egy második emberi hajó, a Geryon, dokumentumfilm-expedíció keretében érkezett az LV-223-ba, az expedíció kapitányának, Angela Fosternek a hátsó szándékával, hogy felfedezze Peter Weyland és a Prometheus űrhajót. Letette a Holdon több kisebb hajók, a csapat szinte azonnal ostromolták a Xenomorphs megjelent a Onager, és a helyzetet tovább bonyolítja, hogy a fertőzés a Construct ismert Elden Chemical A0-3959X.91 - 15, átalakítva a szintetikust a Engineer-hibrid organizmus olyan formájává, amely empatikus kapcsolatot alakított ki a Xenomorphokkal. Nem sokkal később egy Yautja klán megérkezett a rendszerbe, a káosz vonzotta, és lesbe vette a Geryont, és a megmaradt embereket az LV-223-ra sodorta. A különböző fajok közötti konfliktusok tovább fokozódtak, amelynek során a túlélő Mérnökök kettőjét felidézték a pangásból, és támadni kezdték a többi csoportot, azzal a szándékkal, hogy folytassák küldetésüket az emberiség kiirtására.

Végül a két Mérnök egyikét meggyilkolták, és csak négy ember (köztük Foster) maradt egy Yautja, Ahab mellett , aki szövetséget kötött velük. Az öt személy egy ideig bátortalanította a Xenomorphokat és a szélhámos Eldent, amíg átmenetileg biztonságos távolságot sikerült elérniük, majd egy esetleges megmentésig tábort állítottak fel.

Megjelenések[]

Prometheus/regény

Prometheus: Fire and Stone

Aliens: Fire and Stone

Alien: The Weyland Yutani Report

Prometheus: Fire and Stone - Omega

Aliens: Life and Death

Aliens versus Predator: Life and Death

Prometheus: Life and Death

Prometheus: Life and Death - Final Conflict

Advertisement