FANDOM

Tengerészgyalogos Dropship pilóta, aki a 2170-es években a 2. Zászlóaljban szolgál. Egyik bevetése során a USS Sulaco ikonikus legénységét viszi a Pollux rendszerben található, mérgező atmoszférájú Clytemnestra nevű holdra. Csak ő és az akciót vezető Emma Paulson hadnagy tudják, hogy a feladatuk kettős: egy poloskavadászatot lebonyolítani egy platón, ahol majd a Weyland-Yutani egy kutatótábort építhet ki, illetve a másodlagos cél kideríteni, hogy egy bizonyos stabilizátor elem honnan származik. A Wey-Yu 11 évvel ezelőtt létrehozott két elem kombinációjából egy olyan anyagot, ami forradalmi üzemanyag lehetne a hajtóművekbe. A gond az, hogy a kettő ötvözése robbanásveszélyes (nem egy labor és űrhajó pusztul el emiatt), kellene egy stabilizáló anyag, 2000-nél is több kombinációt próbálnak ki hasztalanul, pár évvel ezelőtt leállítják a kísérleteket. Csakhogy nemrég egy drón a Clytemnestra atmoszférájában megtalálta a keresett stabilizátort. Ha minden jól megy, akkor hamarosan olyan űrhajókat lehetne építeni, ami az új üzemanyagot használja és elképzelhetetlenül gyorsabbak lesznek a jelenlegi hajóknál.

Khan végig a Dropshipen marad és a műszerekkel megállapítja az elem forrását: a helyi faj lélegzi ki. A visszatérő katonák (Zeller és Tim Stenbeck tizedes elesett) tudni akarják, hogy a lények miért robbannak fel, ha eltalálják őket. Khan feléjük fordul és beszámol arról, hogy ezek a szénalapú létformák nem a vizet tekintik az élet eredetének, hanem a propánt. Al Apone őrmester kiadja a parancsot a felszállásra, de Khan ezt megtagadja, hiszen a hadnagy a parancsnok. A közhangulat Emma ellen fordul, aki végig tudott mindenről, de csak most számol be az elhallgatott információkról. Ennek ellenére a Sulaco emberei morgolódás nélkül újra beöltöznek és kimennek, hogy a helyi fajból befogjanak egy élő példányt.

Előfordulás