FANDOM

Magas, izmos orvos a DSMO Marion fedélzetén. A dohányzás mellett van egy másik káros szenvedélye, mégpedig Garcia, az asszisztense, akivel szeretők. 2159-ben katasztrófa történik, a hajó 10 fős legénysége a hídra megy, ahol szem és fültanúi lehetnek annak, hogy valami nagyon nem stimmel a visszatérő Delilah és Samson kompokkal. Alienek kerültek a fedélzetükre, a Delilah darabokra robban és becsapódik a hajóba, megölve a kapitányt és a biztonsági tisztet, míg a Samson bedokkol. A túlélők élére Chris Hooper főmérnök áll, aki lezárja a kompot a dokkal együtt, nehogy a különös lények kiszökjenek és gyilkolni kezdjenek.

Kétségbeesett terv

A Marion helyrehozhatatlan károkat szenvedett és az LV-178 felé kezd zuhanni, miközben az S.O.S.-re senki sem reagál. 77 nap telik el, ekkor egy mentőegység, a Narcissus bedokkol, fedélzetén a kryoban lévő Ellen Ripley. A nő elájul, illetve majd a gyengélkedőn Garcia kénytelen lenyugtatózni, hiszen Ripley nemcsak megtudja, hogy 37 éve aludt és egy haldokló hajón van, de a kompban alienek is vannak.

Miután Ripley állapota normális lesz, elmondja a történetét, hogy mi történt a USCSS Nostromoval és hogy Ash itt van a mentőegységében, továbbra is egy alien mintapéldányt akar. Utána beszélni kezd arról, hogy mennyire is kevés az esélyük a xenok ellen, amiknek vére erősen savas. Ezután az emberek három napig készülnek Karen Sneddon tervének kivitelézésére, a Samson kipucolására. Ugyanis a Narcissus cellái nem bírnák a 6 éves utat a Peremvidékig, a Marion cellái pedig nem kompatibilisek, így le kell menni a bányába, ahol vannak feltöltött cellák és jók is a mentőegységbe. Lachance és Josh Baxter a hídon maradnak, míg a többiek elérik a kompot és kifeszítenek egy erős hálót.

A háló két alient fog fel, a másik kettő kiszabadul belőle. Kasjanov négy durrantó lövéssel tudja az egyiket elintézni, aminek vére lyukat mar a hajón, az űr pedig mindent kiszippant. Az emberek időben menekülnek ki a dokkból, a harcban három idegent sikerült megölni, de erre ráment Garcia, Powell és Welford élete. A túlélők sietve, de óvatosan mennek a híd felé, hiszen a két férfival elszállt a kapcsolat és egy idegen valahol a hajón mászkál. Szerencsére Baxterék élnek, semmi bajuk.

Bár Garcia és Kasjanov fél, képesek lennének levadászni az utolsó idegent, de Hoop nem ezt akarja, a raktárba mennek fegyverekért (itt Kasjanov kap egy plazmafáklyát), majd azonnal nekilát dekompressziót csinálni a dokk ajtajánál, így beléphetnek és elindulhatnak a komppal a bánya felé. Az emberek kénytelenek elviselni a szagot és a látványt a két órás út során.

A fertőzés forrása

Az emberek leveszik a szkafandereket és akadálytalanul mennek a lifthez (a harc nyomai jól láthatóak, lövések és sav okozta lyukak, meg egy barikád). Itt Kasjanov segít egy hullát kivinni, majd lemennek a 4-es szintre, ahol a cellák vannak. Ash nem így gondolta, zuhanásba viszi a liftet, ami a 9-es szintig meg sem áll, a bányászok itt találtak rá a xenokra. A lift használhatatlan, Baxter bokája eltörik (ezt Kasjanov sínbe teszi, illetve majd segít neki a járásban), ráadásul a másik lift 100 m-re van légvonalban, de nincs hozzá egyenes út, a legrövidebbet pedig xeno fészeknyálka borítja, amin át senki sem akar menni.

Hoop rálel egy lyukra, amibe bemegy és hihetetlen dolgot lát, a többiek vonakodva bár, de követik és ők is meglátják a bányászok által úgy-ahogy kivilágított idegen űrhajót. Csupán Baxter nem csodálkozik, ő azonnal elhúzna innen, egyenesen a lifthez. Mire a többiek elindulnának, egy xeno jelenik meg a lyuknál, amit Kasjanov lelő, egyben beolvasztva a lyukat is. Bár lőhetnének egy újat, de a neszekből és hangokból ítélve még több idegen van ott, sokkal bölcsebb dolog meglelni a másik bejáratot, hiszen a világítótestek még égnek, tehát máshonnan kapják az energiát.

A keresés során egy szisszenést hallanak, Baxter odalőne, de elesik és a plazmafáklyáját elsüti a mennyezetre, amiről olvadt vagy szilárd kövek potyognak le. Ripley ráveti magát az orvosra, hogy saját testével védje. Csupán Hoop szenved sérülést a lábára, de nem komolyat. Három idegen jelenik meg, amik nem támadnak, terelik őket. Az emberek az űrhajó szárnyára mennek fel, itt bemennek egy lyukon, hiszen itt talán biztonságot lelnek a falka elől, amiket hiába lőnek, túl messze vannak. Hoop utasítására Kasjanov és Baxter beolvasztja a lyukat, még időben, mert egy alien feléjük ugrik, de a megszilárduló fém csapdába ejti. A lényt Chris végzi ki a savpuskájával.

Az emberek találomra indulnak el az egyik folyosón, rálelnek egy keltetőre, ahol féltucat bányász teteme van, később egy szobrokkal teli teremre lelnek, de nem kell várniuk, hogy saját szemükkel lássák hogyan néztek ki a hajót építő faj tagjai, három tetemet találnak, egy családot. Egy vélhetőleg raktárnak használt terem után lépcsővel feljebb mennek (Kasjanov már nagyon elfáradt Baxter segítésében), itt Hoop rálel egy résre, ami mögött egy újabb keltető van, fosszilizált tojások és 15 kutyafejű lény, kicsivel távolabb meg egy tojáskamra, ahol számos tojás van, amik egyáltalán nem fosszilizáltak. Sneddon ezt saját kárán tudja meg, egy arctámadó elkapja. Kasjanov egyetlen lövéssel szinte minden tojást elpusztít, a maradék meg szétég. Ezalatt a karjára pár csepp sav kerül, ráadásul ideiglenesen megvakul, a többiek segítenek neki kijutni. Három alien tűnik fel, amikkel Baxter és Ripley leszámol, majd Kasjanov utasítására Ripley mindenkinek nyugtatót ad be (az orvos karba kapja).

A csapat óvatosan halad tovább, miközben segítik a sérülteket (Ripley Kasjanovot cipeli). A xenok nem mutatkoznak, aztán egy üres teremnél egy ordítás hallanak, a hang gazdája, egy fiatal királynő leugrik egy feljebb lévő szintről, de nem tud gondot okozni, mert lelövik, igaz, Ripley lövedéke mindenkit leterít (Kasjanov a sérült kezére zuhan), a halálos lövéseket Lachance viszi be. A továbbhaladás közben egy kutatóhelyre lelnek, ahol 16 tojás van sztázis mezőben, illetve pár kutyafejű lényből született xeno megkövesedett teste. Ripley mindenképpen elpusztítana mindent, ezért Lachance és Hoop elmegy kiutat keresni, hogy majd a füst és tűz elől tudjanak hova menni. A megkövült xenok mozogni kezdenek, a két nő elkezd lőni, aminek zajára a két férfi visszatér. Ripley elveszi az orvostól a fegyverét és azzal kezd pusztításba, több alient és tojást elpusztít.

Az emberek győznek, de Ripley nagyon komolyan megsérül és jó ideig nem hajlandó, hogy kezeljék a sebeit. A túlélők kijutnak a hajóból (Kasjanov Sneddon testét viszi) és elérnek egy egykori épületet, ahol bár sok érdekes szobrot, festményt, stb. látnak, de óvakodniuk kell a sötéttől, mert bárhol alienek leselkedhetnek rájuk. Itt sikerül rábeszélni Ripleyt, hogy kezeltesse a sebeit. Kasjanov ezeket kitisztítja, fertőtleníti, összevarrja és letapasztja. Az idegenek a nyomukban vannak, de a csapat már elérte a liftet (Sneddon már magához tért). Egy xeno betör és félig kiragadja Baxtert, akit az emberek visszapróbálnak húzni, sikertelenül, mert egy tartógerenda kettészakítja.

Újra a Marionon

Elérik a 4-es szintet, ahol Lachance targoncára teszi az egyik cellát, míg Hoop egy másikat úgy állít be, hogy felrobbanjon, hiszen abban mindenki egyet ért, hogy a helynek pusztulnia kell a xenokkal (Lachance nem akarta volna a robbantást, mert egy másik faj technológiája van itt, de nem akarja, hogy más emberek is a xenok prédájává váljon). A kompig való út akadálymentes, ahogy a Marionra való dokkolás is (a dokknál Ripley macskája, Jones ráijeszt Kasjanovra). Sneddon tudja, hogy meghal, nem is akar majd megmenekülni, hiszen a mellkasrobbantó mindenkit megölhet. Ash ellenben mást akar, ő a Narcissusba akarja csalni a nőt. Mivel a főmérnökön kívül mindenki ételt, gyógyszert stb. van összepakolni, ezért Ash kiereszti az általa elzárt alient, hogy mindenkit megöljön, kivéve Sneddont, aki majd a mentőegységbe rohan Hoophoz.

Az emberek látják, hogy az LV-178 felszínén valami megváltozott, a robbanás bekövetkezett. Örülnek a sikernek, de ez nem tart sokáig, az alien előjön és megbújik a liftaknában. Innen előtör, Sneddon a savpuskával mellélő, Lachance a durrantóval szintén (a lövedék lepattan és Kasjanov lábát éri, mielőtt megint elpattanna). A francia férfi nem él sokáig, az alien úgy a falhoz vágja, hogy gerince törik. Ripley későn jön rá, hogy a fegyvere kiürült, Kasjanov ellenben lő (megperzselve Ripley bőrét), de nem találja el a lényt, ami menekülni kezd és ráesik Ripleyre, majd elfut.

Ripley már beszélni is alig tud, ahogy Kasjanov járni. Sneddon a xeno után ered, miközben Hoop (aki a kommunikátor lévén mindent hallott) feléjük tart, még ha Kasjanov sírva mondja el neki mi történt és nem tudja meggyőzni, hogy legalább ő meneküljön el. Hoop eléri őket és felveszi Ripleyt, akinek állapota kritikus, egyenesen a gyengélkedőre mennek. Itt beteszik a medikai kapszulába és kérésére az emlékei egy részét is törlik. A művelet 25 percet vesz igénybe. Utána Kasjanov fekszik be, mert belső vérzése van, a művelet 5 percet venne igénybe, de Ash nem akarja őt életben tartani. A kapszula lézeres szikéjével átvágja a nő torkát, Hoop hiába is próbálta kimenteni a nőt.

Felszerelés

Előfordulás