FANDOM

Karl Bishop Weyland

Faj:

Ember

Nem:

Férfi

Nemzetiség:

Amerikai

Munkahely:

Weyland-Yutani

Rang:

Vezérigazgató

A Weyland-Yutani vezérigazgatója, aki Charles Bishop Weylandet tartja példaképének, bár nem birtokolja Charles emberségességét. Karl, csakúgy mint Michael Bishop, előszeretettel használ androidokat, amik rá hasonlítanak és úgy is viselkednek.

Idegenek, vadászok

Karl szorosabbra fűzi a W-Y és az USCM között lévő kapcsolatot (fegyvereladás) és nagyot alkot a szintetikusok fejlesztésében, majd ő lesz az, aki létrehozza az álcázóruhás harci androidokat. Élete legfontosabb szakasza a BG-386 felfedezése, ahol yautja romokat tárnak fel. Az izgatott vezérigazgató egyből elkezdi a bolygó birtokbavételét, ahol kiépít egy bányakolóniát, bár tényleg folyik a bányászat, ez csak elterelés a kutatótelepről.

A földalatti piramis feltárásánál sikerül egy élő királynőt elfogni (Weyland tudott arról, hogy kell itt lenniük idegeneknek, illetve tud a predatorok létezéséről). A yautja romok feltárása mellett megindul az alienek tenyésztése (a gazdatesteket az elrabolt telepesek adják), de Karlt leginkább a predator technológia érdekli.

A piramis feltárása

2209-ben Karl kinyitja a piramis bejáratát, akaratlanul is aktiválva egy energiahullámot, ami a laborban kiiktatja az áramellátást egy időre. Ez az idő elég Specimen 6 számára, hogy megszökjön és kiszabadítsa fajtársait (Six-et anno még Karl mentette meg attól, hogy dr. H. G. Groves elpusztítsa). A xenok szaporodni kezdenek, a kolónia elesik, de Weyland továbbra sem akarja, hogy segélykérést sugározzanak, ugyanis nem akar hivatlan alakokat a bolygón.

Ez a vágya nem teljesül be, mert Katya értesítette a tengerészgyalogságot, illetve az Elite Clan is megérkezik. A vezérigazgató úgy-ahogy visszaszerzi a labort és a piramist, de a harci szintetikusai nem tudják feltartóztatni Darkot (őt Weyland kis híján elgázosította, hogy majd rajta kísérletezzen), illetve a Teresa Aquila - Rookie párost (őket Weyland többször is felszólítja, hogy távozzanak a laborból és cserébe nem fogja őket üldözni).

Vége?

Karl leállítja a még meg sem kezdődött műtétet, aminek célja Teresából kiszedni a mellkasrobbantót és elereszti az elfogott alieneket. Rookie eljut a piramisig, amit Weyland azzal honorál, hogy belátást enged neki miért is kellett annyi embernek meghalnia. A közlegény Karl elé megy és pisztolyt szegez rá, amit Weyland elvesz, hiszen Rookie mögött egy álcázóberendezéses szintetikus van fegyverrel.

Karl hibát vét azzal, hogy nem végzi ki azonnal fegyvertelen ellenfelét, hanem beszélni kezd szokásos nyugodt és jellegtelen hangján és mire lőne, egy földrengés következtében kibillen az egyensúlyából, amit a közlegény kihasznál. Weyland a datapadjához menekül, amit mindenáron véd, de hiába, mert a magányos közlegény lelövi a tűzharcban. Mivel nem az igazi Karlról van szó, hanem egy szintetikusról, felkel és hátulról rátámad a közlegényre és közösen zuhannak le a lépcsőről. Egy kritikus pillanat jön el, mindketten pisztolyt szegeznek a másikra, de Rookie süti el előbb fegyverét, golyót röpítve a szintetikus fejébe, aki hátrazuhan, egyenesen az alant lévő terembe, amit láva borít.

Katya, Teresa és Rookie Weyland Dropshipjével hagyják el a bolygót, amin bekövetkezik a Dark által előidézett robbanás, ami elpusztítja a romokat, a kolóniát és a labort. A három túlélő kryoban fekszik, nem is sejtik, hogy a két pilóta továbbítja a datapad adatait az igazi Karlnak, aki megszerzi a Xenomorph Prime koordinátáját. Nem tudni, hogy Karl megéri azt a pillanatot, mikor majd az elrabolt anyakirálynőt a Thanatos nevű teherhajóra viszik, de az kétségtelen, hogy az ő tevékenysége nélkül ez nem történhetett volna meg.

Felszerelés

Galéria

Előfordulás