FANDOM

Az emberi űrhajók körében elterjedt hajtómű, ami kevés hajón található meg, azok is inkább egy-egy rendszeren belül közlekednek vele. A Displacement Drive elengedhetetlen, hogy meglegyen, mert az ugró hajtóművel kell összekötni. Az ugrást akkor lehet végrehajtani, mikor a hajó legalább a fény 1/5-ével száguld. Az ugrás nem elmozdítja az űrt, mint a másik hajtómű, hanem rést üt rajta és egy különálló dimenzióba küldi a hajót. Eme dimenzióban haladva gyorsabb az utazás, az egy napig tartó ugrás a valós űrbe visszatérve több fényéves távnak felel meg. Hátulütője ennek, hogy utána 6 napig nem lehet ugrani, de még a másik hajtómű is használhatatlan, vagyis az űrhajó rendkívül kiszolgáltatott helyzetben van. Ezért kell pontosan megadni a kilépés koordinátáit és ellenőrizni, hogy elég energia van hozzá, máskülönben a céltól távol, mozgásképtelenül sodródik a hajó, amit bárki megtámadhat és kifoszthat.

Az ugrás során az emberek nem lehetnek ébren, muszáj a kryoban feküdniük, mert az emberi elme csak rövid ideig képes elviselni a másik dimenziót és az ott lakozó lényeket. Továbbá fontos az ugró hajtóművet karbantartani, mert máskülönben a hajtómű a másik dimenzióban hibásodik meg, ami katasztrofális következményeket von maga után.

A hajtómű mivel nagy helyet foglal, így kevés hajó használja. Ezek kevés rakományt hordoznak, de nagy távokat tesznek meg. Példának okáért egy átlag fregatt és egy rendszervédelmi fregatt között hatalmas a különbség: az átlag fregatt rendelkezik ugró hajtóművel, míg a rendszervédelmi nem. Utóbbi egy az egy elleni űrcsatában bármikor diadalmaskodik az előbbi felett, mert a hajtómű helyett több fegyverzetet hordhat.

A hajtóművek 5 értékkel rendelkeznek, a legkisebb, az 1-es 5 fényévet tud leküzdeni egy ugrással, míg az 5-ös érték már 25 fényévet/ugrást.

Előfordulás