FANDOM

Fiatalkorában elhízott lustaságként él. Az orvosa mondja el neki, hogy ha így folytatja, akkor cukorbeteg lesz. Emiatt áll be a seregbe, az alapkiképzés után egyből Vietnam poklába küldik. Még itt sem mond le a reggeli futásról, amit élete végéig megcsinál, némi kivétellel. Gustat később bekerül a Különleges Erők kötelékébe. Leszerelése után gazdag emberré válik, milliárdossá, az ipar egyik királyának tartják.

Szerelem

A 40-es éveit taposó Gustat egy New Yorkban rendezett partin ismerkedik meg a kék szemű és szőke hajú leendő feleségével, Lisával. Közös fiúk lesz, akit Aaronnak hívnak. Boldogan élnek, egészen 2004-ig (ekkor Aaron 10 éves), amikor Vancouver és Whitbey között megtörténik a sorsfordító eset.

Tragédia

John szokásos reggeli futását végzi az erdőben. Nagy megdöbbenésére egy becsapódott predator űrhajót lát, a bent levő trófeák csak még tovább fokozzák döbbenetét. A yautja lábnyomai egyenesen a házához vezetnek, Gustat nagy pánikba esik, mikor a háza felől lövöldözést hall. Sietve fut oda, bánatára feleségét és gyerekét holtan találja.

A rendőrség csak négy óra múlva jön ki, az FBI kanadai változata is megérkezik. Másnap pedig a CIA emberei jönnek ki, ők lezárják a helyet, Gustat többé nem mehet oda. A rendőrség amúgy is három napot áldoz a kihallgatásra, ahol Gustat ragaszkodik a történetéhez. Az FBI két úrnát ad át neki, a felesége és a fia hamvait, Gustat egyszerűen nem hiszi, hogy tényleg az ő hamvaik lennének, de mégsem megy bevizsgáltatni. A hatóságok fél éven át nem adnak semmi hírt, még az ügyvédnek sem. Gustat elhatározza, hogy keres valakit, aki tudna neki segíteni.

Onyx

2005-ben rátalál Onyxra (már ez is komoly pénzbe kerül). A férfi igazi nevét soha nem tudja meg, ahogy arcát sem látja. Mindig Onyx mondja meg, hogy hol találkozzanak: félreeső településeken, azoknak is az egyik bárjában. Onyx elég sok infót ad át Gustatnak a yautjákról (sportból vadásznak, hogyan látnak, hol tűnhetnek fel, stb.). Gustat elég komoly pénzeket költ el, főként az 5 felszerelési dologra. Az egyik egy passzos fekete öltözék, ami rejt az infravörös kamerák elől és egyéb látásmódok esetében is láthatatlanná teszi a viselőt (ez a predatorok ellen nagyon jó). A második tárgy a becenevén csak garázsnyitó, amit az amerikai sereg nagy titokban tervezett meg. A predator hajók bejáratát képes kinyitni.

A harmadik és negyedik tárgy egy fekete kis dobozka, amik szintén titkos tervek alapján készültek el (50 millió $ volt a megalkotásuk). Ezek a dobozok a yautjáknak sugároznak jeleket, hogy odacsalogassák őket. Az ötödik tárgy csak javaslat: Gustat magába bombát tesz, ami akkor aktiválódik, ha hüvelykujját eltöri.

Gustat elkezdi járni a gazdag vadakkal rendelkező helyeket (ekkor már 60 éves), abban a reményben, hogy összeakad egy predatorral. Pár csalódás után 2008 márciusában végre összeakadhat egy földönkívüli vadásszal Rath szigetén.

Vadászok Szigete

Március 21, délelőtt 11 óra körül ő, Horia Ursu, Nathan Colquhoun és Jimmy Tau egy vadászlesből néznek egy rinocéroszt. A két fegyvercsempész üzletről beszélnek, be akarják vonni a milliárdost (aki már csak milliomos, de a látszatot fenntartja) egy illegális fegyverkereskedelembe. Gustat nem igazán figyel rájuk, ahogy Horia sem és inkább a rinocéroszt nézik. Az állat egyre idegesebb lesz, csak Gustat látja a fegyvere távcsövén keresztül, hogy egy álcázott predator van ott. A lény két plazma lövedékkel szétrobbantja az állatot.

Az emberek pánikolva hagyják el a helyet, csak Gustat marad nyugodt, illetve nem dobta el fegyvereit. A villába érkeznek a dzsippel, ahol a többiek kifakadnak (főleg a két csempész). Rath behazudja, hogy az ő emberei gyakorlatoztak. Az este Gustaton kívül mindenki leissza magát. Az este Horia kopog be az ajtaján, elbeszélgetne az idős férfival, hogy mit is látott a távcsövén keresztül. Gustat nem mond semmit, Horia felháborodást színlelve megy el.

Közeli találkozás

Másnap gyalog menne ki az X Bázishoz, de vele tart Maxim Barnes, Nyikolaj Bazkuhov és Tessa Marikova. Gustat bár nem akarja, hogy vele tartsanak, nem ellenkezik. Maxim vezeti őket, rálel egy predator lábnyomra (amiről csak Gustat tudja mi is), illetve a Bázis előtt egy csontvölgyre (mivel Maxim felordít, mindenki azt hiszi, hogy baj van). A Bázisnál Rath emberei elküldik őket, a négy ember pedig visszamegy a villába.

Horiáék is ide érkeznek meg, Benjamin Peake csontjaival. Beszámolnak egymásnak miket is láttak (a románra és a két fegyvercsempészre rátámadt a predator, csak Benjamin halt meg). Rathot kezdik el faggatni, hogy mit is tud, de ő csak azt árulja el, hogy már nincs kapcsolata a külvilággal.

Nagy robbanás következik be a távolban, Ary jön be és jelenti, hogy a depónak annyi. Rath és Ary dzsipbe ül, melléjük társul a két orosz és John is (Rath már nem akarja, hogy velük jöjjenek de már nem tud mit tenni). Az őrült száguldásnak a veterán yautja vet véget, felborítja a dzsipet. Gustat azt hiszi, hogy végre megküzdhet egy olyan lénnyel, ami megölte családját, ám a predator felszívódik, a bosszú elmarad.

A depónál csak pár hullát és egy halomba rakott fegyvert találnak. Visszamennek a villához, ahol Gustat felé terelődik a szó. A férfi pisztollyal fenyegeti Marikovát, hogy kussoljon, de Horia ekkor lebirkózza. A két férfi küzdelmét Nyikolaj eldobott kése állítja le. Gustat mindent elmond, amit tud a predatorokról és hogy miért utálja őket.

Nincs kiút

A helyzet rosszabbodása miatt Rath a katonáit a villához rendeli. Másnap reggel húsvét napja van. A vendégeket a Rath által készített díszek fogadják, Gustat a pozitív egyének közé tartozik, aki nem mond semmi rosszat erre. A nap későbbi szakaszában sorshúzás következik, ki legyen az a két ember, akik elmehetnek innen a repülővel, ami két nap múlva jön meg. Gustat előre leszögezi, hogy ő és Rath mindenképpen marad, ahogy Maximnak mindenképp mennie kell. Az elkövetkező két napban a predator párszor behatol a villába, elviszi az egyik fekete dobozt Gustat szobájából (ez csalta a predatort a szigetre).

A leszállópályán kiépített erős védelem sem képes visszatartani a predatort, hogy ne semmisítse meg a landoló repülőgépet. Ez volt az utolsó lehetőség, hogy bárki is elmenjen a szigetről.

Vadászat a vadászra

Éjfélkor aktiválja a másik fekete dobozát, magára ölti a speciális ruháját és a garázsnyitóval elindul a mocsárba. 7 teljes órán át várakozik, kezében az Ar50-essel (bár a ruha így is láthatatlanná teszi a yautja számára, azért bekeni magát sárral is). Unja a várakozást, helyzetet változtatna, de ekkor megjelenik a két fegyvercsempész és Horia. Használva a garázsnyitót, kinyitja a predator hajó bejáratát, amibe a trió bemegy. A predator megérkezik és elzavarja őket, Nate súlyos sérüléssel fekszik a hajónál. Az alkalmat kihasználva Gustat elmegy a sérült férfi mellett és bombát tesz a hajóba, utána kijön.

Észreveszi, hogy Nate már halott, a fején pedig egy lövésnyom éktelenkedik. Nem nehéz kitalálni, hogy Marikova valahol itt van. A predator visszajön, bemegy a hajóba, Gustat annyira várja, hogy felszálljon, hogy a nyelvére harap. Nagyot csalódik mikor terve befuccsol, hisz a bombákat kidobja. Gustat Marikova vélt helye felé lő, utána a víz alá bukik (Marikova lövése majdnem eltalálja). Terve sikerült, ugyanis a predator rátámad Marikovára.

A vadász a hajójának egy védelmi rendszerét aktiválja, egy fénysugarat, ami letarolja a mocsarat. Gustat a vízben talál menedéket, a fény szétoszlik, épp időben, mert Gustat nem sokáig tudott volna még lent maradni. A férfinál már csak az Ar50 és egy vadásztőr van, a garázsnyitó hasztalan, a predator kódot változtatott (a második fekete doboz, ami a villában volt, Maxim megszerzi, később eldobja).

Új terv

Mozgást észlel, megfordul és Marikovát látja. A férfi nem teszi el a vadásztőrt, biztonságos távolságból beszélnek. Gustat Nyikolaj hogylétéről érdeklődik, illetve mit tervezett a két orosz vele (FSZB ügynökök, akik miatta jöttek ide, hogy kiszedjenek belőle mindent amit tud a yautjákról, persze Gustat előbb lett volna öngyilkos mint fogoly Moszkvában). Gustat is válaszol Marikova kérdéseire (miért nem lőtt, amikor lehetett, erre a válasz egyszerű: az anyahajóba kellett volna dokkolnia és ott robbannia a yautjának), ellenben a férfi már arra nem válaszol, hogy honnan szerezte az infóit. A nő a villához, Gustat a Bázishoz megy.

A délután talál rá Horiára a mocsárban. Miután a román leengedi a pisztolyát, számba veszik az ellátmányukat (a két férfi kedveli egymást), Gustat ötlete, hogy közösen menjenek a Bázishoz. Gustat ott lelövi a lakatot, bent pedig megnézik a predatorok által idehozott trófeákat (fegyverek, hullák, tárgyak). Az idős férfi tudja, hogy ez egy vadászlak a yautjáknak, ezért jobb ha megsemmisítik. A procedúra alatt előjönnek Gustat eltemetett érzelmei, könnyezik a pusztítás alatt. A csontok völgyét is szétverné, kikerülve Rath aknáit, erről Horia beszéli le.

Önfeláldozás

Gustat terve, hogy a mocsárnál lepik meg a predatort, aki a hangok alapján a templombunkernél harcol. Március 27-ének hajnalán mégis a predator lepi meg őket. Gustatot elkapja, de Horia közbelépésének hála kiszabadul. A román ex pankrátort leveti magáról a predator és elviszi Gustatot. A hajóban a falhoz vágja, eltörve a férfi gerincét. Gustat elkezdi eltörni az ujját, amivel aktiválja a testében levő bombát. A predator későn reagál erre, a robbanás az anyahajóban következik be, Gustat bosszút állt családjáért.

Felszerelés

  • Vadásztőr
  • Két fekete doboz
  • Garázsnyitó
  • Speciális ruha

Előfordulás