FANDOM

Tudományos tiszt a USCSS Typhoon fedélzetén, Jepson képes nagyon belemenni a tudományos beszélgetésbe, amit társai korlátozottan, vagy egyáltalán nem értenek. Ismeretlen időben landolnak a Zeta 2 Reticuli rendszer egy ismeretlen bolygóján, hogy javításokat eszközöljenek. A hajó két legénységi tagja (London (Typhoon) és Gilmore) szkafanderben tesznek egy felfedező sétát, hiszen hátha valami olyanra akadnak, ami a Weyland-Yutani figyelmét felkeltené, amiért cserébe bónusz jutalmat kapnának. A felfedezés kifizetődik, mert két létformát is találnak: csordában lévő békés "lebegőket" és egy agresszív "ugrót". Jepson a sisakkamerák által rögzített anyagot nagy precizitással kielemzi. A korlátozott információk ellenére jó pár tézist felállít a két fajt illetően, hogyan alakulhattak ki, mit lehet tőlük elvárni, stb.

Bogárvadászat

Nézeteit megosztja az összegyűlt legénységnek, illetve jelentést ír, amit elküld a Weyland-Yutani számára. A Társaság válasza gyorsan megérkezik: el kell fogniuk egy "ugrót" élve vagy holtan (a Typhoon legénysége nem sejti, hogy mik is azok az alienek), de vigyázzanak, mert veszélyesek, de ha sikerül egy példányt megkaparintani, busás jutalmat fognak cserébe kapni a Cégtől.

Lawford kapitány mindenkit kiküld a feladat elvégzésére. Katz, London, Gilmore és Jepson szkafanderben, gépkarabéllyal felfegyverkezve mennek a halott lebegő teste felé. A séta során óvatosan haladnak, tüzelésre készen. A tetemnél mintát vesznek, Jepson amennyire tudja, summázza mit lehet tudni a lényről (Katzot nemigen nyugtatja, hogy "úgy tűnik" a lény halott), eközben London eltűnik, a csapat nem tudja, hogy magánakcióba fogott és a "ugró" által tépett seb felé ment. A három embert alapos meglepetés éri, ugyanis a halott testből 5-6 méteres "ugrók" törnek elő. Jepson magát szidja, amiért nem gondolt bele abba a scnenarioba, hogy nem csak egy ilyen lény van, hanem lehet több is.

A rémült emberek hátrálni kezdenek (Katz nem kis érdeme, hogy gránátokkal fedezte a visszavonulást), csakhogy mint ahogy Katz megjegyzi: a fekete áradat tereli őket az erdő mélyére (és ahogy majd a bejelentkező London megtudja erősíteni, egy fészek felé tartanak, maga a férfi amúgy el van fogva, de képes lesz egymaga kiszabadulni, ha eljön az idő). A Typhoonnak nem tudnak üzenni, mert az idegenek zavarják az adást (olyan hangokat bocsátanak ki, ami éppen azon a frekvencián van, mint a kommunikátor), magyarán két opció marad: megpróbálnak kitörni, aminek eredménye a biztos halál, vagy hagyják magukat a fészekhez terelni, ahol ugyan ez vár rájuk.

Siker?

Utóbbi mellett döntenek. Egy tisztáshoz érnek, amit egy "lebegő" halott teste hozott létre, a lény mellesleg fészekként funkcionál. London már bent van, míg kint cirka 50 "ugró" várakozik. Katz itt dönt úgy, hogy ideje káoszt gerjeszteni, a lézerfegyvere nyomán több fekete test terül el, a harcba gyorsan becsatlakozik két társa. A jó hír az, hogy a lények soha nem találkoztak még lőfegyverrel, így könnyű őket kilőni, ráadásul nagy tömegbe verődve közlekednek, a rossz hír az, hogy gyorsan tanulnak és kezdenek szétválni, nehezebb célt adva, illetve a fészekből is egyre többen jönnek ki. London ekkor dönt úgy, hogy ideje kiszabadulni, mivel a lények nem foglalkoznak vele. Egy tartalék oxigéntartályt helyez el a fészek "bejáratánál", amit próbál pisztolyával berobbantani, de mindig mellé lő, Gilmore teszi meg helyette ezt és a fészek lángba borul. Az "ugrók" áradata felhagyja az emberek támadását és a fészekben lévő tojások megmentésével foglalkoznak. A helyzetet kihasználva az emberek elmenekülnek (követve a Katz által hagyott nyomokat), visszajutnak a hajóra és amint lehet felszállnak.

Ugyan sikerült a helyi növényzetből és a halott "lebegőből" mintákat venni, de az "ugrókból" nem, de már az is valami, hogy egyáltalán túlélték az esetet. Senki sem sejti, de London a fészekből magával hozott egy kisebb tojást, amit a lakórészében tesz le. A férfi sorsa nem várat sokáig: álmában mászik rá az arctámadó.

Felszerelés

  • Lézerkarabély

Előfordulás