FANDOM

Francia katona, aki részt vesz az 1. világháború két legnagyobb csatájában is, amiről naplót vezet, eme naplóban beszámol még különös lényekről, amik a csatatéren a katonákat ölik, hogy eltegyék koponyájukat.

Verdun

1916 június 18-a, Jean már négy hónapja van itt, elege van a háborúból. Szabadidejében naplót ír, ebben összefoglalja mi is történt 1914 óta, illetve ír bizonyos szellemekről, amiket a katonák véltek látni a harcmezőkön. Brunaud lenézi az új hadnagyát, amit a tiszt azzal honorál, hogy őt és bajtársát, Claude Disnét is beveszi a járőrcsapatába, aminek célja egy német géppuskafészek kifüstölése.

A két német katonát sikerül lelőni, ugyanakkor a járőrcsapat őrmesterét találat éri. A hadnagy elveszi Brunaud puskáját, hogy azzal foglalja le a németeket, amíg a többiek megnézik az őrmestert. Az őrmester halott, ezért az 5 francia visszatér hadnagyukhoz, aki egymaga felszámolt egy kisebb lövészárkot, ám a tiszt halott, a feje eltűnt. Mivel a német katonák teste egyben van, ezért nem lehet a hadnagy halálát egy eltévedt repeszre fogni. A francia katonák ezután meglátnak egy predatort, akinek kezében a hadnagy koponyája van. Az 5 férfi rémületében visszarohan a saját vonalukhoz, ahol a százados nem hisz nekik. Brunaud a társaival ellentétben nem gondolja azt hogy képzelődött, tudja mit látott és naplójába feljegyzi azokat a helyeket, ahol már láttak ilyen lényeket.

Somme

1916 június 20-a, Somme, Brunaudék ide lettek átirányítva. Egy angol tiszt leáll a kocsijával, hogy megszidja a franciák őrmesterét, amiért a katonák annyira komorak. Jean leveszi a válláról a puskáját és homlokon lövi a távozó britet, ezt látva a körzetben lévő francia és angol bakák arcán őszinte öröm ül ki.

Ez az apró öröm nem tart ki sokáig, az újra és újra rohamra induló francia és angol katonák sorra esnek el a senki földjén. Egy tüzérségi lövedék Jean és Disné közelében csapódik be, Brunaud behúzza halott társát egy lövészárokba és itt nézi végig, ahogy egy szellemalak egy brit tankra ugrik, amit a tüzérség eltalál. A yautja feje Jean lábáig gurul, aki elhányja magát, majd a sisakon keresztül néz körül a csatamezőn és több predatort is meglát, akiket szabad szemmel nem látna. A közlegény azt hiszi, hogy a predatorok valamiféle német elitkatonák, ám ez a teóriája június 26-án esik össze, mert itt egy magaslat elleni rohamnál látja ahogy egy predator több németet is leöl. Ezúttal a százados hisz neki (eddig nem hitt a közlegénynek és a sisak kérdését is annyival intézte el, hogy valamiféle gázmaszk) és a hadvezetés elé viszi.

A tábornok előtt

Émile Touchard tábornok elé kerül, aki nem hallgatja meg, túlságosan lefoglalja az, hogy újabb és újabb egységeket küldjön a biztos halálba, nem volt elég, hogy semmibe vette a mustárgáz hatását (ami a francia gyalogság és brit harckocsizók soraiban nagy veszteségeket okozott), de még agyonlövéssel fenyegetőzik a sérültek között, hogy ne szimuláljanak, menjenek rohamra. Brunaud megelégeli a tábornok viselkedését és fegyvert fog rá, mondván menjen ő rohamra, lássuk mire megy. A feldühödött katonák közösen dobják ki a tábornokot a lövészárokból és néhányszor utána is lőnek, hogy menjen beljebb a sűrű füsttel övezett senki földjére (itt egy yautja megöli).

Jean nem éli túl a háborút, egy katonai kórházban hal meg. Naplója fennmarad, ahogy a yautja sisak is, amit megszerzett.

Felszerelés

  • Sisak

Galéria

Előfordulás