FANDOM

Orosz őrmester, akit 1990 márciusában Szibériába küldenek Ligacseva hadnagy vezetése alatt, hogy megszerezzenek egy idegen űrhajót. Jasin lenézi felettesét, hiszen nő, négyszemközt beszél a művelet kidolgozójával, Ponomarenko tábornaggyal, ketten megállapodnak abban, hogyha a hadnagy engedetlenkedne, akkor Jasin lesz a szakasz vezetője és a sikeres akcióért természetesen előléptetést szerez.

A szakasz élén

Éjjel érnek ki az Aszjima nevű telep 12-es szivattyúállomására, ahol elfognak 7 amerikai katonát. Ligacseva két oroszt küld be, hogy ellenőrizzék az amerikaiak állítását, miszerint bent mindenki halott. Jasin (a fogoly Lynch százados lámpájával) és egy másik katona behatol a fűtetlen és sötét épületbe, ahol valóban halottak vannak, fellógatva.

Hamarosan jön a tábornagy hívása, miszerint azonnal vegyék birtokba az űrhajót. Ligacseva nem hajlandó erre, hiszen túl kockázatos lenne most nekivágni az útnak, nem akarja, hogy az alá beosztott katonák közül akár csak egy is meghaljon. A tábornagy ekkor adja át a vezetést az őrmesternek, aki örül a lehetőségnek. Nem habozik és a hadnagyot pár katonával együtt hátrahagyja a foglyok őrzésére, miközben ő és a szakasz nagy része járművekkel indul a 18-20 km-re lévő űrhajóhoz.

Rövid bevetés

Jasin nagyon magabiztos az akció sikerét illetően, már látja is maga előtt az előléptetést. Nem is gondolt rá, hogy esetleg az amerikaiak kiszabadulnak. Ligacseva felhívja az őrmestert, aki a három járművet számláló konvojjal visszatér és némi tűzharc után legyőzi az ellenséget. A harcban senki sem veszti életét, az amerikaiakat nem is a túlerő, hanem a hideget nem bíró saját felszereléseik győzték le.

Jassin keresné a hadnagyot, de mint kiderül a nő időközben ellopott egy féllánctalpast és Schaefer nyomozóval együtt elindult a hajó felé. Ez elég indok az őrmester számára, hogy árulónak titulálja a nőt és parancsba is adja, hogy le kell őt lőni (indulás előtt hátrahagy 8 katonát az amerikaiak őrzésére). A párost sikerül utolérniük, eléggé kiszolgáltatott helyzetben vannak, hiszen egy völgybe másznak le. Jasin első lövése csak kicsivel véti el a hadnagy fejét, következő lövésre nincs ideje, hiszen lentről egy predator váll-lövege mellkason találja az őrmestert. A többi orosz katona sem él túl sokáig, csupán a Ligacseva-Schaefer párosnak sikerül elintézni a vadászt.

Felszerelés

Előfordulás