FANDOM

640px-Iapetus 706 1419 1
A Szaturnusz 17 holdja, az egyik fele a ráhullott vöröses por miatt sötétebb mint a másik oldala. A felszínén egy különös gerinc található, amire a kutatók sokáig nem találnak választ. A hegygerinc nem az aminek tűnik, ugyanis 1 000 előtt a giff faj egy megfigyelőállomást akart építeni rajta, de a munkálatok megszakadtak.

A giffek bukása

Az okot az Unbreakable Womb legénységének pusztulása adja, ugyanis a space jockey faj béketárgyalásra jön, de igazi tervük más, tojásokat helyeznek el a hajón, amik elégnek bizonyulnak, hogy a giff legénység egy főt leszámítva kipusztuljon. Ez az egy fő a félbehagyott megfigyelőállomáson talál menedéket, ahol hibernálja magát, remélve hogy fajtársai majd érte jönnek. Az Unbreakable Womb kihaltan maradt a hold körül, a jármű automatikusan próbál a Japetusz takarásában maradni, de az embereken ez nem fog ki.

Emberi felfedezők

2058-ban az ENBT és a KÁNE is kiküld egy-egy hajót, hogy magának tudja az anomáliát. Egyik legénység sem jár jól, az ENBT Hornblower nevű hajóját letérítik pályájáról és elpusztul a Szaturnusz gravitációs vonzásában (a rajta levő egy aliennel), a Glorius Sunt szintén a xenok miatt kell megsemmisíteni. A Hornblower két túlélője, Daryl Corgan és Ashley Norton egy robotpilóta által vezetett kis hajón elérik a hegygerincet, azt hiszik, hogy becsapódnak, de szinte a semmiből kinyílik egy átjáró, ami elvezet a hibernált giffhez. Larry (igazi nevének emberi megfelelője) segít a duónak elpusztítani az Unbreakable Wombot, hogy a technológia és a xenok elpusztuljanak. Elhagyják a hegygerincet, ami az önmegsemmisítő miatt elpusztul, semmit sem lehetne már onnan megszerezni, így a technológia nem juthat illetéktelenek kezébe. A giff hajót szintén sikerül megsemmisíteni (Larry belevezeti a Napba, miután a páros akaratlanul is kirepül az űrbe szkafanderben).

Azóta a Japetusz és környéke újra csendes, már nincs itt semmi fontos amit az emberiség használhatna.

Galéria

Előfordulás