FANDOM

Alien2-074
Egy kádszerű tárgy, ami elengedhetetlen a hosszú űrutazásokhoz, máskülönben a hosszú utakon megőrülnének a legénység tagjai (2058-ban a kapszulákat még kísérleti majmokon tesztelik), többféle névvel illetik a szerkezetet, de a szlengben az űrhajósok csak fagyasztónak nevezik. Mikor az emberek belefekszenek, azt hiperálomnak, mélyálomnak szokták nevezni. A szerkezet lelassítja az ember életjeleit és mélyálomba kerül. Így évekig utazhatnak miközben az ember ebből semmit sem vesz észre de ha nagyon minimálisan is, de öregszik (annyira minimális az egész, hogy a több éves álom alatt maximum ha perceket öregszik), illetve a sztázissal szemben (itt az ember egyáltalán nem öregszik) az emberek képesek álmodni. Ellen Ripley például 57 évig (egy megszakítással) van hiperálomban és ezzel rekordot állít fel, aztán Likowski James T. megelőzi, ő már 60 évet alszik. A régi, nem karbantartott kryo kapszuláknál fennáll a veszélye annak, hogy nem ébreszti fel az embert, külsős segítség nélkül pedig az illető nem is észleli, hogy már rég fel kellett volna ébrednie.

A hiperálom kapszulák néha folyadékkal (hűtő ás tartósítófolyadék) töltődnek fel, majd különböző tűk az ember vénájába juttatják az altatószert, amitől az ember gyorsan álomba merül. Más esetben kryo-nitrogén gáz árad a kapszulába, ami lefagyasztja az embert, aki ért hozzá, képes "balesetet" előidézni, ahol a gáz túl nagy mennyiségben árad be a kapszulába, szó szerint halálra fagyasztva az embert. A hajó veszély esetén mentőlapszulában kilőheti őket vagy felébreszti az embereket (a kapszulák ekkor maguktól felnyílnak, de vannak olyanok is, ahol az embernek kell kimondania a "nyitás" szót, esetleg lenyomni a kapszula belsejében lévő vezérlőpanel. Az ébredéskor mindig van valami mellékhatás (minél többet időzött az ember álomban, annál erősebben jelennek meg ezek): hányinger, fejfájás, szédülés, stb. Ha rendelkezésre áll, akkor a frissen felkelt emberek alkalmaznak stimulánsokat, illetve elektromos ingerületélénkítőt.

Az embereken kívül még az űrutasokról lehet tudni, hogy használnak a kapszulákhoz hasonló szerkezeteket. Eme szerkezetekben nem évtizedekig, hanem akár évmilliárdokig is lehet feküdni. A giffek kapszulája akár 1000 évig is tökéletesen hibernál. A predatorok is használnak kapszulákat, ezek folyadékkal töltődnek fel. 

Galéria