FANDOM

Főként a szintetikus modellek gyártásában ismert cég, a 22. században eme vállalat a szintetikus technológia pionírja. Emellett az űrben saját szektort birtokolnak Hyperdyne szektor néven.

Szintetikusok, kiborgok

Ismertebb modelljeik közé tartozik a Hyperdyne Systems 120-A/2 a század elején, utána a 341-B modell (Michael Weyland a tervező), amit még az USCM is nagy számban alkalmaz a 2170-es évekre. A harmadik ismert modell a 07901-es sorozat, amik már személyi testőrök. A 07901-es nyomkövető implant beültetése ajánlott minden tulajdonosnak, mert a testőrök így könnyebben képesek megtalálni őket, ráadásul fájdalommentes az egész procedúra. Illetve vannak a kéj androidok, a Hyperdyne 129-4 modell tagjai, amik alap funkciójuk mellett tudnak mást is végezni (például kertészkedés, főzés).

Ezek mellett viszont van pár más termékük is. Ilyen a 244-2 Hyperdyne Systems Diagnostic Model, ezt főként az orvostanban használják, 2192-ben szupermodernek számít.

Űrbéli érdekeltségek

Bár kétségkívül a céget leginkább a szintetikusok gyártásával azonosítják, ám a Hyperdyne is beszáll az űrben folyó dolgokba. Nimbus körül egy kutatóállomást tartanak fent, hogy a szondákat továbbfejlesszék. Ezen kívül a Borodino szektorban még meglovagolják az Arcturus hurkot, ami egy új kereskedelmi útvonal és kihagyja a Földet. A kereskedelmi utat az Aerodyne Corporation és a Weyland-Yutani nyitja meg, de betársul a Hyperdyne is. Ez csak a jéghegy csúcsa, a cégnek saját szektora van. A cég a Weyland-Yutanival összeállva kezdtek neki a későbbi Hyperdyne szektor felfedezésébe és gyarmatizálásába. Az ICC alakulásának idején a Hyperdyne szabotálni kezdte társát, többek között tönkretéve a felfedező hajókat. A W-Y így kiszorul a további műveletekből és a Hyperdyne immár egyedül terjeszkedik tovább.

A W-Y kiheveri az árulást és megszerzik a Weyland-Yutani nevű bolygót, ami a szektor és a Föld között van, így revansként lassítják és adóztatják a Hyperdyne hajóit (a Hyperdyne emiatt új utat nyit). Háború nem tör ki, bár az ellenségeskedés érződik, aztán 2179-re már kibékülnek, újra együtt dolgoznak. A két cég gyártja ICC szerte a legtöbb kereskedelmi űrhajót. A Hyperdyne székhelye Hilo, ahol a szintetikusok zömét gyártják, a gyarmati háborúk idején a felkelőket a cég magánserege (ami a 2179-ben a legerősebbnek számít, zömében New Chicagon vannak elhelyezve) könnyen leverte és a következő években alapos tisztogatást végeztek a civilek között. Shinon ekkor kezd börtönbolygóként funkcionálni.

A cég több titkos telepet üzemeltet a szektorban, amik között nem egy illegális munkát végez. A felfedező flotta bázisa Transepten található, 2179-ben a cég egy közvetlen utat akar nyitni Pandorara, hogy titokban átvegyék az ottani biotechnológiai kísérletek irányítását, így az áttöréseket a Hyperdyne zsebeli be az ICC tudta nélkül.

A Feldsparon kiépítenek egy biztonsági és egy vámhatósági épületet, illetve erős űrelhárító védelmet építenek ki a közelben levő illegális forgalom megállítására, bár egyesek megkérdőjelezik, hogy a cég valóban érdekelt-e ebben. Temple világán pedig bőkezűen támogatják a kutatásokat, a Hyperdyne Systems azt akarja, hogy Temple legyen a példa rá, hogy a modern szintetikusok megállják a helyüket a kutatómunkában és a veszélyes helyeken való munkában. Az egyik forradalmi technológia lehetővé teszi, hogy ember és szintetikus között memóriacsere zajlódon le, ami könnyebbé teszi a közös munkát, ráadásul az embereknek javul a gondolkodásuk.

Előfordulás