FANDOM

Tichinde

Tichinde, magához ragadja a hatalmat az alkalmas pillanatban.

Ama helyzetben, mikor egy vadászat során egyező rangú yautják vannak jelen egy csapatban, vagy más néven falkában, akkor a jelenlévők közül az alfa hím veszi át a vezetést. A választás történhet békésen (a többség megszavazza a vezért), ám van példa arra is, hogy az ellenkezőket a vezérjelölt megöli, de előfordulhat az is, hogy a csoport egyes tagjai nem mutatják ki ellenszenvüket hanem várják a megfelelő pillanatot, hogy lecsapjanak.

Legjobb esetben már a vadászat elején letisztázzák a hatalmi viszonyokat (így a legalkalmasabb személy tölti be a posztot), míg rosszabb esetben spontán kell rögtönözni, mint mikor a falka magasabb rangú tagjai elesnek és például csak beavatatlanok maradnak, akik maguk közt rendezik le akár erőszakkal a választást (ekkor előfordulhat, hogy alkalmatlan személy kerül hatalomra). A vezető, ha nem egyhangú a választás eredménye mindig veszélyben érezheti magát, hiszen az általa irányított yautják közül bármikor kiválhat egy vadász, aki a kritikus pillanatban cserbenhagyja.

Galéria