FANDOM

1991 nyarán a Földre, pontosabban Új-Mexikóba érkezik, hogy emberekre vadásszon (nem ez az első eset, hogy eme bolygón vadászik). Éjszaka érkezik, próbaként váll-lövegével kilő egy vaddisznót, amit egy puma készült becserkészni. A yautja bár szeretné a vadmacskát levadászni, de ellenáll a kísértésnek, mert nem érte jött, hanem 'mber koponyákat szerezni. Eme célból éppen kapóra jön a közeli Cole Base cirka 1000 fős katonája.

A vadászat megkezdődig

Másnap reggel a bázis körül egy légelhárítós tankban két katona teljesít szolgálatot: Dietl közlegény és Enoch Nakai tizedes. Az indián érzékeli a közeledő yautját, szól bajtársának, aki előveszi az M16-ost, ám a predator gyorsabbnak bizonyul és váll-lövegével átüti a közlegény testét, ám a navajot már nem tudja eltalálni, aki néhány lövés után futásnak ered.

Dietl testének megtalálására két katonát, Ryan tizedest és Nathanial Clowes közlegényt küldik ki, akik estefele rálelnek a fellógatott, megnyúzott és lefejezett testre. A yautja akkor csap le rájuk, mikor visszatérnének jelenteni. Ryant hátulról, csuklópengével nyársalja fel, miközben álcázva van. Clowes megbotlik, de gépkarabélyával rálő a támadóra, ugyan a lövések java Ryan testébe csapódnak, de pár eltalálja a predatort, aki váll-lövegével kétszer is mellé lő, de harmadjára már siker koronázza próbálkozását.

Másnap reggel három mérföldre megközelíti a bázist, ahol az emberek éppen az előző nap bevontatott űrhajót emelnék le, miközben tanulmányozzák. A yautja aktiválja az önmegsemmisítő rendszert, ami eltörli a föld színéről a bázist és annak 1000 fős személyzetét.

A vadász nem tétovázik, az Agate környéki rezervátumban csap le. Elintéz két juhot, majd az értetlenül álló két embert semmisíti meg váll-lövegével. Robert Nadire mellkason, míg Dan Bonney fejen kap halálos találatot, mindezt Nadire legkisebb fia látja. A gyilkosság helyére majd Bogle seriff és dr. Ellison megy ki. A tetemeket vizsgálják, mikor a predator hurokkal megöli a dokit. A seriff a .357-es Magnumjával három lövést ad le, ezzel megsebezve a vadász karját, bezúzva a páncélját és megrongálva álcaberendezését. A yautja immáron láthatóvá válva mellkason találja a férfit, akinek elteszi koponyáját.

Fordul a kocka

Predator nagy jatszma
Az este folyamán, 22:00 körül a felszerelését javítja, mikor figyelmes lesz egy kavics verte zajra. Reflexből odalő, nem is sejtve, hogy nemezise, Nakai tizedes észrevétlenül becserkészte, bár nem állt módjában konfrontálódni vele. A férfi egy szikla mögé veti magát, nagy szerencséjére egy puma van a közelben, ami ráadásul a yautjára veti magát. A vadállat megharapja a vadászt, illetve felsebzi a páncélját. A predator hátrébb ugrik és négy plazmalövedékkel végez a nagymacskával. Ekkorra Nakai már kereket oldott, sőt, a közeli ideiglenes katonai táborban beszámol az esetről.

A vadász Agate felé veszi az irányt, ugyan hátrahagy hamis nyomokat, de ez nem téveszti meg a navajot. Beesteledik, a kihaltnak tűnő városba egy vörös sportkocsi száguld be. A yautja a lassuló jármű elé ugrik, a sofőr kitérő kanyart tesz, egyenesen a villanyoszlopnak. Jay Newport és Scott Richards közül előbbi veszti el szó szerint a fejét, mikor a csuklópenge lemetszi. Scott szerencséje, hogy a katonák feltűnnek Nakai egy tankelhárító rakétával céloz a vadászra, de az elugrik előre, így csak egy ház robban fel. Az űrből jött vadász Jay fejét az egyik dzsip szélvédőjének vágja, arra késztetve a sofőrt, hogy befékezzen. Bár több katona is lő, de egyik se ér el halálos találatot.

A ragadozó a sivatag felé menekül, vérével direkt hagyva nyomokat. Lee őrmester, illetve három alá beosztott katona (Corales, Mayhew és Chaney), megy felderítést végezni. Chaney esik el először, ugyanis a vadász magához csalta a nyomokkal, pontosan oda, ahol a homok alá ásta magát, így a kellő pillanatban váratlanul lecsaphat. Kitépi a közlegény kezéből az M16-ost, majd egyetlen mozdulattal levágja a fejét (a férfi még sikítani se tudott). A holttest felé csoportosuló katonákra hamarosan az elkobzott M16-os tüze zúdul (megölve Mayhew közlegényt). Ez amolyan pszichológiai hadviselés volt a ragadozó részéről, demonstrálta, hogy ő tökéletesen ismeri az emberek fegyvereit, akár használni is tudja őket, de a katonák ugyanezt nem mondhatják el fordítva.

Csata a lávaömlésnél

Pred nagy jatszma
A településhez közeli lávaömlés lesz a macska-egér játszma újabb színtere. Az emberek abban a hiszemben, hogy egy völgyben bekerítették őt (az egyik oldalon 30 kommandós az ezredes 25 emberével, a másikon egy Apache harci helikopter). Két óra telt el az agatei vérontás során, még mindig sötétség honol. Az ezredes emberei hangosan indítják meg a támadást, a vízmosásból pedig felemelkedik a helikopter, ami a gépágyúja mellett 4 rakétával is megszórja a vadász helyét. Csakhogy a yautja számított erre, egy barlangba behúzódva vészeli át a csapást, majd a jó védelmet nyújtó pozícióból nemcsak az Apacsot radírozza le az égről (egyetlen plazmalövéssel), hanem több katonát is eltalál. Amblin őrmester kommandósai a meglepetés erejével jelennek meg, több találatot is elérnek, de ezek nem elegek a vadász megöléséhez, aki percek leforgása alatt irtózatos vérontást visz végbe.

A küzdelem végére a sérült ragadozó megfut, hátrahagyva a helikopter roncsait a két kiégett terepjáróval és cirka 20 katona szétroncsolt testével. Az éjszaka folyamán mindkét fél a sebeit nyalogatja, a yautja a táborába megy, míg a katonák próbálják kihevernie ezt a sokkot.

Egy mítosz beteljesülése

Yautja2
A történelem ismétli önmagát, egykor két indián, Tobadjishchini és Nayenezgani legyőzött egy adikgashii-t (predator), akinek önmegsemmisítő berendezése létrehozta a mai lávaömlést. A mai nap ugyanez játszódik le, az adikgashii és Nayenezgani (Nakai) a helyükre kerültek, ahogy a Töbadjishchini is (Nakai halott testvére, aki a szellemvilágból mindent látott, ami eddig történt).

Nakai egyedül vág neki a lávaömlésnek, az ezredestől kapott némi időt megtalálni és megjelölni a célpontot, mielőtt a légicsapás bekövetkezik, amit majd gyalogsági roham követ egy frissen kiérkező alakulattal. A ragadozó a vadásztáborában van (ez a lávaömlés mélyén van, ahol fák találhatóak), meztelen teste saját vérében fürdik. Az indián az M16-ossal könnyedén véget vethetett volna az egésznek, ám figyelmetlensége következtében aktivál egy csapdát. A tövises ág nemcsak komolyan felsérti a katona egyik karját (elérve azt, hogy nehezen tudja használni a fegyvert), de a hang felébreszti a ragadozót is.

Nakai lövései enyhén szólva is pontatlanok, ezért inkább futásra fogja. Az adikgashii a nyomába szegődik (csupán a sisakja nincs nála, amit már nem tudott magára ölteni) és be is éri a fákon ugrálva. Egy határozott mozdulattal kitépi a karabélyt a 'mber kezéből, amit szétver. Az immár fegyvertelen Nakai tovább fut, a küzdelem véget érhetett volna itt, ha a yautja súlya alatt az egyik ág le nem szakad. Az így is megkínzott testnek ez már sok, a predator visszatér a táborába, hogy ellássa magát, vagy legalábbis kipihenje magát, az indián amúgy is ártalmatlan.

Ez hatalmas hiba volt. Nakai felgyújtja az így is száraz növényzetet, arra késztetve ellenfelét, hogy kijöjjön. A yautja váll-lövegével megereszt pár lövést, amik nem találnak, ezért kénytelen a 'mber nyomába szegődni. Nakai pontosan ezt akarta, mert a lávamező ezen részén több mély verem található (egykori légbuborékok), az indián az egyiket ágakkal és levelekkel álcázta, amibe nemezise belelép. A vadásznak volt annyi lélekjelenléte, hogy a perembe kapaszkodjon, így nem zuhan le. Kirántja Nakai lába alól a talajt, így mikor kimászik a csapdából, azonnal az indián felé kerülhet. A csuklópengét kipattintva már készül levágni a férfi fejét, amikor valami történik.

Nakai anno elhagyott pár tárat, a szellemvilágban létező testvére szelet gerjeszt, így a tűz berobbantja a lőszert. A hang elvonja a predator figyelmét, esélyt adva Nakainak, hogy előhúzza szolgálati pisztolyát. Egy lövés átüti a lény száját, egy lövés átüti a jobb szemét, a többi a homlokát roncsolja szét.

Mindezt Tilden látta, ha Nakai el is bukott volna, a zuni indián bevégezte volna a feladatot. Ha meg ő is kudarcot vallott volna... az amerikai hadsereg légicsapása és gyalogsági rohama aratott volna diadalt. Helyette Tilden és Nakai vidáman tesznek jelentést az ezredesnek, magasba emelve a ragadozó lenyesett fejét.

Felszerelés

Galéria

Előfordulás