FANDOM

A Brassó közelében levő hegyek között, egy kis faluban nő fel. Egy nap unokabátyja, Bogdán Hrib elviszi vadászni, de egy medve leüti Bogdán fejét. A 13 éves Horiát a medve nem bántja. Tizenévesen egy cirkusszal megszökik. Sikeres birkózó lesz és kapcsolatokat épít ki a román maffiával, de egy hátsérülés véget vet karrierjének. Horia testét ekkor már négy golyó ütötte seb (ebből háromnak van kimeneti helye is) és a karján két késszúrás ékteleníti, mind a megvadult nézőktől, akik rá fogadtak, de vesztettek. Valamikor a mészárszéken kezd el dolgozni, de abbahagyja.

Hegyesre csiszolja a metszőfogát, amitől néha bestiálisnak néz ki. Lányának, Stefananak tetszik, de felesége, Lucia haragszik emiatt rá. A napon könnyen leég, a Duna mentén van egy nyaralója. Az interneten ismerkedik meg két fegyvercsempésszel: Jimmy Tauval és Nathan Colquhounnal.

Üzleti ügy

2008 márciusában (ekkor már 44 éves) Rath Preap szigetére jön a két fegyvercsempésszel üzleti ügyben. A cél a milliárdos John Gustat bevonása egy illegális fegyvercsempészetbe. Március 21-ének késő délelőttjét egy lesen töltik egy rinocéroszt nézve. A két társa elkezd az üzletről beszélni, de Gustat nem igazán figyel rájuk, ahogy Horia sem. A román unalmasnak véli a két csempészt, akik az interneten izgalmasabb embereknek tűntek. A beszélgetés alatt Horia megérzi, hogy Gustat valamit nagyon titkol, ugyanakkor kedveli az idős férfit.

Horia észreveszi, hogy a rinocérosz idegesen kezd viselkedni, utána két plazma lövedék szétrobbantja. A négy férfi rémülten fut a dzsiphez (Gustat csak aki higgadt, ő tudja ki okozta az állat halálát, illetve ő az egyedüli, aki nem dobja el fegyverét), Nate gyorsan a villához hajt. Ott kifakadnak, hogy mit is láttak (főleg a két csempész, Gustat még mindig nyugodt). Tessa Marikova kineveti őket, Tau nekimenne a nőnek, de Horia lefogja.

Rath behazudja, hogy az ő emberei gyakorlatoztak, elnézést kér és biztosítja a vendégeket, hogy ilyen többet nem fordul elő. Az este folyamán Gustat kivételével mindegyik vendég leissza magát. Horia beszélgetne Gustattal, arról hogy az idős férfi mit is látott, de Gustat nem hajlandó beszélni erről. Horia felháborodást színlelve távozik az ajtójától.

Találkozás a yautjával

Másnap ő, a két csempész és Benjamin Peake kimennek vadászni. Benjamin a Nate által elejtett antilopot nyúzza, miközben történetekkel szórakoztatja a többieket. Horia figyelmes lesz arra, hogy egy helyen a fűszálak másmerre hajlanak. Próbálná figyelmeztetni a többieket, de azok nagyon belemerültek a beszélgetésbe. Előveszi a pisztolyát, mégis nagyon megijed, mikor a látszólag nagy semmi fellöki Benjamint. Horia kétszer lő, ebből egy találat éri a láthatatlan valamit. A veterán predator láthatóvá teszi magát, Horia mégis kétszer mellé lő, több lövés leadására már nincs ideje. Bár fél, még mindig ő a legösszeszedettebb, a két csempész csak össze-vissza lő (kilyukasztva a dzsip gumijait).

A yautja egy fémgyűrűvel csontvázzá változtatja Benjamint, utána felszívódik. Horia a pisztolyával állon vágja Colquhount, Taut pedig kétszer oldalba rúgja, hogy térjenek mér észhez. Gyalog kénytelenek visszamenni a villához Benjamin csontjai magukkal szállítva. Szerencsére Rath katonái felszedik őket és dzsippel érnek az épülethez. Már délután van, nagyjából egy időben jönnek meg Gustaték is. A két csapat beszámol egymásnak miket is láttak (Gustaték egy völgyet tele csontokkal). Rathot kezdik el faggatni, de ő csak annyit mond el, hogy már nincs kapcsolata a külvilággal. Horia legszívesebben a családjával akarna lenni és nem egy szigeten, ahol egy űrlény gyilkolásszik.

Gustat története

A távolból robbanás hallatszik, Ary jön be és közli főnökével, hogy a depónak annyi. Rath, Ary, Gustat, Marikova és Nyikolaj Bazkuhov elmennek, a többi vendég a villában marad a katonákkal. Ez a románnak nem tetszik, ő is menni akart volna, ellenben mikor a csapat visszaér és beszámolnak arról, hogy a predator felborította a dzsipjüket, Horia egyből szerencsésnek véli magát.

Gustat felé terelődik a szó, hogy mit tud az űrlényről. Gustat pisztollyal fenyegeti Marikovát, hogy kussoljon. Horia felpattan és lebirkózza Gustatot. Nyikolaj jön be és eldob egy kést, ezzel a két férfi leáll. Gustat hajlandó beszélni (Horia rádöbben, hogy a kor már őt sem kíméli, hisz fájdalmai vannak). Gustat történetéből kiderül, hogy egy vadásszal van dolguk, akik már régóta jönnek a Földre, hogy fejlett technológiájukkal vadászhassanak. Rath az embereit a villához rendeli, ha a predator esetleg ide jönne.

Várakozás

Másnap húsvét reggele van, a vendégeket a Rath által készített díszítések fogadják. Horia és a két orosz érdeklődik az ünnep iránt és kérdezik Rathot mit is tud erről. Az ex ezredes válaszol, bár úgy érzi, mintha saját titkait mondaná el. Sorshúzás következik, hogy ki legyen az a két ember, akik a két nap múlva érkező repülővel távozhatnak. Gustat gyorsan leszögezi, hogy ő és Rath mindenképp marad, illetve Maxim Barnes mindenképp megy. Horia nem bírja megállni, hogy ne üsse mellkason Maximot, aki nagyon örül annak, hogy haszontalan és ezért kell mennie. A szerencse Taunak kedvez, a duó feladata, hogy majd szólnak a Thai hadseregnek és Rath ismerőseinek. Az elkövetkező két napban a predator többször is behatol a villába, áthelyezve jó pár kamerát (Rathban akar félelmet kelteni) és megöl pár katonát.

Nincs menekvés

A Cessna délután három óra környékén érkezik. A leszállópályát erősen bevédték Rath katonái, a predator számára kockázatos lenne támadni. Mégis megteszi, ráugrik a gépre és kitépi a kormánylapátot, utána felszívódik. A repülőgép megsemmisül, most már senki sem tudja elhagyni a szigetet.

Új terv

Másnap reggel a két fegyvercsempész ráveszi, hogy közösen találják meg a mocsárban levő yautja űrhajót. Ary kivisz őket a helyszínre, előtte meg Rath a térképükre feljelöli a fontosabb dolgokat. Kettő órán át keresgélnek, de nem találnak semmit. Horia ötletét fogadják el, miszerint menjenek a mocsár mélyére, hátha ott nagyobb esélyük lesz. sikerrel is járnak, meglelik az űrhajót. Különös módon a bejárata kinyílik (Gustat a távolból használja a "garázsnyitót"), Horia a döbbenetében hátra esik.

A hajó belsejében Tau elhányja magát, Horiának sem kell sok ehhez, hiszen Rath embereinek hullái vannak itt, illetve földönkívüli trófeák. A trió sajnálatára semmit sem tudnak elvinni az erőtér miatt. Azért Horia egyszer elröhögi magát, mert az egyik monitoron látja a villában levő Maximot. A másik monitor már nem ilyen kellemes dolgot mutat: a pedator sietve jön a hajóhoz. Éppen hogy szólna a többieknek, mikor a predator már váll-lövegével lövi őket.

Nate súlyos sérülést szenved, őt otthagyják. Horia a gránátvetőjével megszórja a területet, hogy a füst és por némi előnyt adjon nekik, természetesen a két férfi még lövöldözik is. A yautja nem üldözi őket tovább, visszamegy az űrhajóhoz. Horia egyedül marad a féllábúvá vált Tauval. Az ex pankrátor cipelni kezdi a férfit, meg a fegyvereket. Pol Pot, a krokodil kerül eléjük, Tau addig mondja, hogy Horia lője le, amíg a csempész eszméletét nem veszti. A román kész a lövések leadására, de ekkor jön a predator hajó felől a mindent letaroló fény.

Horia a saját fegyverein kívül mindent eldob, így csak Taut kell futva cipelnie. Tau azonban magához tér és kapálózni kezd, Horia felbukik. Nincs esély a fény lehagyására, Taut a vízbe dobja, utána ő is ott keres menedéket.

Bosszú

Tau meghal, Horiát a letarolt mocsár képe fogadja. Teljesen fegyvertelen (később a pisztolyát megleli), háta és hasa megpörkölődik a fénysugár miatt. A krokodillal (ami Tau testét eszi) tart egy képzeletbeli beszélgetést, az állat javaslatára menne a templombunkerhez. Délután körül mozgást észlel, pisztollyal a kezében fordul meg és meglátja Gustatot. Nagyon örül neki, ahogy az idős férfi is neki. Számba veszik ellátmányukat, utána az idős férfi terve szerint szétverik az X Bázist. A Bázis egy predator vadászlak volt, a rombolás közepette Horia nagy örömöt érez. Ellenben Gustat régi érzelmei felszínre törnek, még a csontok völgyét is szétveretné az aknák ellenére is, végül Horia beszéli erről le.

Testközelben a predatorral

A távolból heves lövöldözés zajai hallatszódnak, Gustat csapdát állítana a predator hajónál, hogy ott lepjék meg a vadászt, Horiának ez tetszik. Már Március 27-ének reggele van, a távoli harc zaja teljesen elül. A predator súlyosan sérülve érkezik meg és elkapja Gustatot. Horia a lény hátára veti magát és jó szorosan ott is marad. A predator kétszer is hátraveti magát, abban a reményben, hogy a román elengedi. Bár Horiának ez mind fáj, mégsem enged szorításán. Sikerül a yautjától egy pengét elvennie (meg is szúrja magát) és belevág a predator nyakába. A fájdalom erőt ad a yautjának és végre ledobja magáról a románt.

A predator felszáll Gustattal együtt. Az anyahajón való dokkolás közben azonban felrobban (Gustat érdeme), a robbanást Horia is látja. A román önként felfedi magát egy csapat kalóznak, akik elfogják és váltságdíj ellenében adják csak ki. Horia nem bánkódik, örül annak, hogy legalább vége a predator életének és hamarosan találkozhat feleségével meg lányával.

Felszerelés

Előfordulás