Advertisement

Tengerészgyalogos százados, aki 2122 és 2179 között egy szakasz tengerészgyalogos felett parancsol a USCSS Theseus fedélzetén. A Weyland-Yutani birtokában lévő hajó fegyenceket és állatokat visz a LV-669-re, a katonák pedig az őr szerepét játsszák el. A hiperálom kapszulákba csak a kevéske szintetikus nem fekszik be.

Ébredés

Hauser és katonái a Pokolban ébrednek fel. Éppen csak megkezdik a vizsgálatot a hajón, mikor a jármű lezárás alá kerül, mert idegen behatolók érkeztek. A katonák azt hiszik, hogy a rakományállatok szabadultak el, ezek okoztak galibát és csupán véletlen egybeesés, hogy egy ismeretlen ellenség éppen most szállt át a Theseusra. Hauser parancsolja katonáit, hogy részben érjék el a hidat, hogy megszerezzék a parancsnoki kódokat és átlássák mi is történik, továbbá a különböző folyosók ajtajait hegesszék le, gátolva az ismeretlen ellenség mozgását.

Hauser százados a katonáival többször kerül szembe az egyik támadó féllel: arctámadókkal és a többnapos harcok során sikerül elérniük a hidat. Kifejlett egyedek is eléjük kerülnek, Hauser százados az impulzus karabélyával egyet kilyukaszt, míg Frank Davis közlegény pedig az M56-tal kettőt szed le. A xenok elfogynak (a katonák nem tudják, hogy mik is eme kreatúrák), a tiszt tüzet szüntest ordít és három embere hallgat rá, a mozgásérzékelő nem mutat jelet.

A hídon a Társaság két szintetikusa, Keller és Jillian elmondják neki, hogy mi is a helyzet. A tiszt fülébe csupa rossz hír jut: a kapitány és az első tiszt halott (a hajó 8 élő legénységi tagja a medikai teremben betegeskedik), a hajó az LV-582-be fog becsapódni 6 óra múlva, ráadásul megtudja, hogy honnan is vannak az idegenek: a W-Y feláldozta a rabok egy részét keltetőnek (a tojásokat az LV-501-rőls szedték). Hauser megfogadja, hogyha élve kijutnak innen, akkor kérdőre vonja a Társaságot a gyilkosság miatt (15 ember már így is halott, további 30 eltűnt). Ráadásul haragos, amiért a szintetikusok óvni akarják a lényeket, amikből 60 tojást hoztak fel. A százados 8 katonát rendel a megmaradt szintetikusok mellé (kevésen múlott, hogy ott helyben nem lövi le Kellert, amiért feláldozta a rabokat), akiknek feladata a hajtóműben átcsoportosítani az energiát, hogy legalább landolni lehessen, persze már az is csoda lesz, ha a landolást bárki is túléli, de utána már csak ki kell várni a segítséget.

Harc a túlélésért

A katonák célja kettős: elérni a hajtóművet és beüzemeltetni, illetve ott a másik feladat: felszerelkezni és a készleteket feltölteni a fegyverraktárban. Ezalatt az alienek és az ismeretlen fél, a predatorok is tizedelik a katonákat és embereket. Hauser éppen szól Rogers őrmesternek, hogy mi a szituáció, mikor a tűzcsoportot lerohanják az idegenek. A százados végig hallotta, hogy 4 embere elpusztul.

Az elkövetkező órákban tetőfokára hág a vérontás, a predatorok által felébresztett rabok próbálnak életben maradni, miközben a kifejlett idegenek, illetve az ifjonc vadászok sem kímélik az embereket. A katonák majd rádöbbennek, hogy a kryoban lévő emberek fertőzöttek, azzal, hogy szabadon mászkálnak, azzal csak széthordják a leendő alieneket. Az új parancs értelmében megkell semmisíteniük mindenkit, mielőtt még életet adhatnának a Halálnak.

A tengerészgyalogosok kénytelenek rájönni, hogy vesztésre állnak. Megpróbálkoznak kulcsfontosságú helyeket megsemmisíteni, hogy gátolják az ellenséget. Az egyik ilyen hely közel esik egy sor tojáshoz, az alienek pedig megpróbálnak minél többet kimenteni. A heves harcok során a Theseus belép az LV-582 gravitációs vonzásába. A katonák megkettőzik munkájukat a reaktor megjavításában, amit követ a hídra történő kitörés, hogy újraindítsák a meghajtót és hogy korrigálják a belépési szöget, mielőtt elégnének.

A hídon az egyik közlegény a monitorokat bámulva lát egy nőt és egy sérült szintetikust, vagyis vannak még nem fertőzött emberek, akiktől többet lehetne megtudni az egész infesztációt illetően. A gond az, hogy mélyen xeno területen vannak, de a bőrnyakúakat ez nem zavartatja és behatolnak. Az alienek kemény veszteségeket szereznek, de még így is túlerőben vannak. A tengerészgyalogosok tudják, hogy nem várhatnak az elkerülhetetlen rohamra, nekik kell offenzívába menniük és szétzilálni a lények támadását, mielőtt megkezdődne. Ezalatt a predatorok (már csak kető van életben) támadást indítanak a híd ellen, robbanószerrel megsemmisítve azt, nehogy az emberek sikerrel koordinálják magukat, hiszen az tönkretenné a vadászat örömét.

Csupán egy monitor marad épségben, ami baljós adatot közöl: a hajó szétfog kenődni a bolygón, manuálisan kell letenni, amit csak a meghajtóteremben lehet véghezvinni, hiszen a híd megsemmisült. A vadászok ezalatt megsemmisítik a lőszerkészletet a fegyverraktárban, elvégre a 'mberek jó prédák, de vajon lőszer nélkül is kitartanak, vagy pánikba esnek és gyáván menekülni kezdenek?

Zuhanás

A Theseus sorsa megpecsételődik, a katonák kudarcot vallanak, bár elérték a helyet, de nem sikerül korrigálni a landoláson. A hajó kezd darabokra esni, a pusztulás biztos. Egyetlen remény maradt: a predatorok kapszulája, azzal elhagyhatják a Theseust, hiszen minden mentőkapszula kilőve, a yautják első dolgukként ezt tették, nehogy bárki is elmeneküljön. Ezt tudják az alienek is, amik egy lapra tesznek fel mindent, megpróbálva legalább 3 tojást kimenteni. A két predator pedig tudja, hogy a prédák a kapszulájuk felé tartanak, ám legyen. Ez kiváló lehetőség arra, hogy megmutassák: akár klánvezérek is lehetnének, annyira képzett harcosok.

A Theseus lezuhan az LV-582-n, az életben maradt embereknek és szintetikusoknak nem lett jobb a helyzete, ugyanis a planétán éppen alien vadászat folyik a yautják részéről...

Felszerelés

Advertisement