Advertisement

Irving a CIA ügynöke és később ügyvéd, aki feleségével, Gwennel él együtt.

Bizonyítékgyűjtés

1992-ben egy titkos tárgyalás során a sereg elakarja ítélni Joe Bob Cantrellt, amiért egy egész falut kiirtott (egy drogkartell volt ott) és még társait is lemészárolta, majd lefejezte és fellógatta őket. Irving védőügyvédként kiáll a férfi mellett, már csak azért is, mert a CIA nagyon elakarja tüntetni Cantrellt (a sereg "véletlenül" megszerzi Bob összes titkos CIA-s akciójának aktáját). Bármi is legyen az igazság, a CIA mindenképpen elakarja tusolni az ügyet, így az ügyvéd csak azért is végigolvassa és hallgatja a sci-fi történetet a földönkívüli vadászról. Akármennyire hihetetlen is legyen a történet, de mintha már foglalkozott volna egy ilyen üggyel, vagy legalábbis hallott róla.

Irving a tárgyalás után hazarepül feleségéhez, aki egy szerelmi aktus után emlékezteti férjét, hogy volt már hasonló eset, csak Vietnamban. Griggs feleleveníti az esetet, akkoriban összekötő volt a CIA és a dél-vietnami hadsereg között, ekkor hall egy olyan dél-vietnami tisztről, aki egy egész Viet Cong falut pusztít el, lefejezve és megnyúzva a gerillákat (a tisztnek nem hisznek, ő valami szellemalakokról zagyvál). A tiszt Saigon eleste után a CIA jóvoltából az USA-ba kerül, ez remek hír Griggs számára, mert személyesen felkeresheti.

Zsákutca és egy napló

Az ügyvéd Kentucky államba repül és hiába keresné fel az ex katonát, aki lótenyészéssel foglalkozott, egy fiútól tudja meg, hogy két évvel ezelőtt egy rendszámtábla nélküli autó elütötte lovaglás közben. Úgy tűnik a nyomozása zsákutcába jutott, a CIA eltüntette az egyetlen nyomot is. Griggs megint elgondolkodik azon, hogy kilépjen, de akkor a CIA véreskezű embereit senki se tudná kordában tartani. A mostani ügy se Bobról szól, hanem a célért, hogy a CIA visszavegyen a mentalitásából, nem dönthetik el ki éljen és ki haljon meg, mi legyen publikus és mi titkos.

Csalódottan tér haza feleségéhez, már este van, mikor autójával hazaér és meglát egy alakot sebesen kifutni a házából. Irving pisztollyal a kezében rohan az alak felé, aki autóba pattan és elhajt. Az ügyvéd elvágódik, már a kezében volt a kocsi kilincse. Ezt követően aggódva fut be a házba, azt hiszi, hogy a titokzatos alak megölte Gwent, de nem, helyette beleütközik a feleségébe és mindketten felborulnak. Mint kiderül, a reszelős hangú alak az ügyvédet kereste és itt hagyott egy csomagot.

Egy adag papírról van szó, ami francia nyelven íródott és elég régiek. Gwen lefordítja a naplót, amiben Jean Brunaud, az első világháborús francia katona titokzatos szellemalakokról ír, amik a fronton ölték a katonákat. Verdunnél saját szemével látja, hogy nem szellemekről, hanem szörnyekről van szó, a sommei csatában pedig egy lerobbant lény fejéről szerzi meg a sisakot. Alighogy végigérnek a napló elolvasásával, az ismeretlen alak egy újabb táskát hagy a küszöbnél, amiben ott van az a sisak, amit Jean szerzett még meg.

Hiába a bizonyíték, egy mai érkezett levél közli a szomorú hírt, hogy Bob felakasztotta magát a cellájában. A CIA elvarrta a szálakat, a predatorok létezése titokban marad.

Galéria

Előfordulás

Advertisement