Profi zsoldos a 23. század közepe táján, akit a Grant Corporation bérel fel egy misszió erejéig. Egy akciócsoportba kerül, amelynek feladata a Fantasia névre hallgató sziklagolyón kiiktatni a hírhedt alvilági alak, Adrian Msomi MX7 üzemét. Rajta kívül a csapatban van két Grant Corp. ember (Anne Simons pilóta és fegyverszakértő, illetve a parancsnok, Shaw Puente), egy hacker, Daniel Aaronson, a tanácsadó John Kaye, illetve a többi elit zsoldos Susan Borkez, Ng, Marek és Kodaira).

Míg Daniel láthatatlanná teszi a hajót a szenzorok elől, addig Kaye kidolgozza a legütőképesebb tervet a be és kijutásra, Anne pedig leteszi a gépet. A zsoldosoknak tényleg csak annyi feladatuk van, hogy elintézik a bűnözőket és a labort, nem kell agyalniuk. Egyetlen nehezítőkörülmény van csak: a több száz házőrzőként tartott alien a bolygón.

Terv

Egy október szerdai napon megindulna a bevetés. Pont akkorra időzítik, mikor a telepről egy drogfutárhajó indul el (így a bűnözők betudhatják az alienek mozgolódást a futárhajó távozásának). Aaronson feladata blokkolni a telep és a hajó közti kommunikációt, zavarni minden frekvenciát. Ha minden jól megy, a drogosok csak akkor veszik észre a Cég embereit, mire már rég bent vannak. A Neo-Pharm hajó úgy van tervezve, hogy képes legyen ledobni az embereket egy széles fali zsilip segítségével a nyomáskiegyenlítő kamrában. Amint talajt érnek a zsoldosok, csak felállnak a székekből és mehet a menet. Felszerelés terén a legjobb fegyverekkel és cuccukkal vannak ellátva, ami übereli bármilyen ország haderejét.

Kaye terve szerint majd találnak egy utat a telep egy külső barlangrendszerébe, lyukat robbantanak, bemennek és kiiktatják a komplexumot. A zárpiócák és fémolvasztók minden lezárt ajtót feloldanak majd. Az biztos, hogy a zsoldosok konfrontálódni fognak az alienekkel, de Kaye úgy szőtte meg a tervet, hogy minél kevesebb ideig kelljen kint lenni.

Változás

Legalábbis ez lett volna az eredeti koncepció. Ugyanis egy rivális bűnszervezet detto ezt a napot nézte ki a támadásra. Ray Turner emberei egy EMP-vel bénítják meg a futár és Grant hajót, amik zuhanni kezdenek. A becsapódást mindenki túléli, a legnagyobb sérülés is egy karcolás. John átveszi a parancsnokságot Puentétől, első körben felszedik a hídon lévőket (Aaronson és Simons), majd felszerelkeznek.

John az eredeti forgatókönyvet fogja végrehajtani, csak annyi különbséggel, hogy több időt lesznek a felszínen és mindenki menni fog. Ng, Marek és Graham kapja a lángszórókat, mindenki más UZI-t. A terv szerint kinyitják a zsilipet, a lángszórósok elégetik a betörni próbáló idegeneket, míg a többiek lőnek. Borkez kilő egy jelzőrakétát, tájékozódási pontként (elvégre a bolygón sötét van, enélkül alig lehet látni, no meg hideg és alig van levegő). Borkez és Kodaira feladata bizonyos távonként fénypálcákat ledobni a formáció két végén, hogy nehogy felbomoljanak, mindig legyen mihez igazodni. A lángszórósok fognak elől haladni Marek vezetésével, mindenki más kör formában hozzá igazodik.

A Grant csoport vesszőfutása megkezdődik. A hajó bejáratánál lemészárolják a xenokat, majd kimennek. Több tucat, ha nem több száz idegen veszi őket körül és próbálják feltörni a formációt, a lángszórók és UZI-k folyamatosan tüzelnek, fényt adva a sötétségben (a testpáncélok pedig abszolválják a savat).

A csoport eléri az egyik sziklát (csupán Kodaira esik el), Aaron lyukat robbant belé, miközben a többiek fedezik. Az alien áradat éreztetni kezdi nyomasztó túlerejét és újabb veszteségeket okoznak. Egy xeno elragadja Mareket (letépve egyben maszkját), a következő a sorban az újratárazást végző Puente, majd az őt fedezni próbáló Simons. Az áradat mindhármukat gyorsan elviszi a harc helyéről, miközben az emberek maradéka sem tétovázik, egymást fedezve bemennek a robbantott lyukba, ami egy alagútba nyílik. Borkez és Aaronson gránátokkal berobbantják a lyukat, illetve az alagút azon oldalát, ahonnan alienek érkeznek.

A drogtanyán

Kaye csoportja háromszor fut bele idegenekbe, két alkalommal sikerül lángszórókkal az oldaljáratokba terelni őket, majd gránáttal berobbantani a helyet, az utolsó alkalommal azonban Graham lángszórója kifogy, ami következtében egy idegen elragadja Aaronsont. Grahamet leváltják az élről, Ng vezeti tovább a csapatot, hiszen elődje megtört, magát ostorozza az eset miatt. A csapat megáll, mert Graham tervet akar módosítani: bocsátkozzanak alkuba a bűnözőkkel, vagy lopjanak el egy hajót, esetleg ejtsenek túszokat, hiszen túl kevesen vannak a terv eredeti végrehajtásához. A többiek hallgatnak, csak Kaye áll le vitázni, hiszen nincs köztük pilóta, az automata irányítást meg nehezen tudnák megoldani, már ha megtudnák. Egyedüli opció a túszejtés marad, de elsődleges cél a telep megsemmisítése. A Grant Corp. akciócsoport tovább halad, Borkez szkennere jelez, a fal túloldalán a dokknak kell lennie, ezért lyukat kezdenek robbantani.

A terv az, hogy a bunker felé haladnak, ahol bőven lesz muníció. Borkez egy "piócát" helyez a dokk ajtajára, ami feltárul, utat nyitva a pokolba. Az idegenek már rászabadultak az itt élőkre, csakhogy míg a söpredék pánikolva, fegyvertelenül rohangál, addig a céges végrehajtók fegyelmezetten, fegyverekkel nyomul előre. Először csak, kettő, majd 5 xenot égetnek el (utóbbinál egy fogoly ember is megsül), Kaye a "kegyelmes" halál megadása után gyorsan megfordul és kilő egy lopakodva haladó alient. Ng lángszóróval a kézben vezeti az egységet, minden folyosóba lángot fúj, bár már a tartály a végét járta. Arra nem számított, hogy nem csak "bogarakkal" kell megütköznie, hanem akár fegyveres emberekkel is. Egy mázlista találat feltépi Ng torkát, Borkez és Graham pillanatok alatt megadja a riposztot és a bűnöző kilyuggatott teste örökre a földre terül.

Kaye elveszi halott társa felszerelését, veszteség nélkül vezeti egységét a bunkerhez, bár a lángszóró kiürült és a maszkját egy xeno letépte (féltucat idegent kellett lemészárolni az út során). Borkez feltöri a bunker ajtaját, amiből egy izmos kínai rohan ki késsel a kezében. A pengét Graham szegycsontjába mártja, mielőtt a férfi lelőné. Egyik férfi se mozdul meg többé, Kaye sajnálja a tragikus esetet, immár csak ő és Susan maradtak a csoportból. A bevetést ugyan sikerül elvégezni, de csak Kaye hagyja el a bolygót élve.

Felszerelés

  • Lángszóró
  • Saválló páncél

Előfordulás