FANDOM

Gollywomp2
Louisiana mocsaras vidékéről származó legenda egy szörnnyé vált emberről. A történet szerint a Gollywomp egykor egy átlagos férfi volt, akit Big John néven ismert a világ. Szerelmes volt egy nőbe, akinek már volt kiválasztottja, így hát John felkeresett egy helyi voodoo boszorkát. A varázslat működött, a nő szíve választottját egy lovaskocsi gázolta halálra, így John akadálytalanul udvarolhatott szerelmének.

A boszorka követelte a fizetségét, vagy máskülönben átkot szór Big Johnra. A férfi tudta jól, hogy a banya betartja az ígéretét, így azon kezdett gondolkodni, hogy reggelre hogyan keresse meg a pénzt. Csakhogy az éjjel bekövetkezik az átok, Johnból egy óriás kecskebéka válik. A szörnyeteg csak egy módot látott az átok megtörésére: ha megöli a voodoo boszorkát. Az éj leple alatt késsel leszúrta a nőt, így félig megszűnt az átok: nem vált teljesen békává, ám nem is lett ember, megmaradt egy óriási, értelemmel rendelkező kecskebékának. A legenda szerint Gollywomp azóta is a mocsárban él és megöli, majd megnyúzza az embereket. Teszi ezt azért, hogy rá illő bőrt szerezzen, így embernek álcázva magát újra felkeresheti szerelmét.

A legenda mögött

1931 júliusában egy yautja kezd vadászni Bajou Lafourche mocsarában. Legalább négy embert ejt el, mielőtt szembekerülne három vadásszal, akik meglepetésükben Gollywompnak hiszik (a legenda ekkorra már réginek számít és nem is ismeri mindenki). Csupán Leblanc éli túl az esetet, ráadásul sikerül megölnie a ragadozót. Lehetséges, hogy az egész Gollywomp legendát egy predator vadászat szülte anno, igaz, a Gollywomp nem fejezi le, majd lógatja fel az áldozatokat. Ugyanakkor lehetséges, hogy tényleg létezik eme szörnyeteg (ami köré egy kitalált történetet szőttek), hiszen rögtön eme államban találhatóak meg a rougarouk. Harmadik opció pedig az, hogy tényleg igaz az egész történet.

Galéria

Előfordulás