FANDOM

Tiszthelyettes nő a USCSS Typhoon fedélzetén. 2179 és 2192 között a Zeta 2 Reticuli rendszer egy ismeretlen bolygóján kell landolniuk javításokat eszközölni. London és Gilmore kimennek szkafanderben egy felfedező utat tenni, hátha rálelnek valamire, amit majd a Társaságot érdekelné. London szokásához híven pofázik, amire Gilmore próbál nem figyelni. Az egyik óriási fából (ami inkább fűszál lenne, ezek a legalább 1000 méteres növények borítják a tájat) mintát vesz társa utasítására, majd lenyűgöző dolgot látnak. A bolygó őshonos faja, a lebegők egy csoportját látja menekülni valami elől, ez egy jóval kisebb, fekete kitinvázas szörnyeteg, ami megöli az egyik lebegőt.

A két ember értékes adatokkal tér vissza a hajóra, ahol Jepson tudományos tiszt kielemzi azokat és előáll a téziseivel, miszerint a lebegő faj őshonos, a rájuk támadó fekete kitinvázas lény meg teljesen idegen eme bolygón. A Jepson által elküldött jelentésre a W-Y gyorsan válaszol: el kell fogni egy ilyen "ugrót" élve vagy holtan, ha ez sikerül, akkor nagy jutalmat kapnak, de vigyázzanak, mert az "ugró" faj rendkívül veszélyes.

Vadászat

A legénység a plusz pénz hírétől megrészegülten megkezdik a vadászatot. Lawford kapitány gépkarabéllyal felszerelkezve küldi ki a legénységét. Katz, London, Gilmore és Jepson óvatosan, tüzelésre kész állapotban érik el a lebegő tetemét, itt London elszakad a többiektől, akik éppen mintákat vennének (Katz hiába hívja headseten keresztül). A férfi ugyanis fejében azt fontolgatja, hogy egymaga szerez egy "ugró" mintapéldányt (vagy legalábbis DNS mintát), így a haszon oroszlánrésze is az övé lesz, csakhogy egy "ugró" rá támad és majd elfogja.

A többiek is támadást kapnak, Jepson magát ostorozza, amiért ez a lehetőség eszébe se jutott. Az 5-6 méteres lények támadnának, de Katz a maga három gránátjával elégé elbizonytalanítja őket, hogy sikerülhessen meghátrálni (bár most, illetve később oroszlánrészt vállal a túlélésért vívott harcban, de ő is ugyan úgy fél és sikít mint a többiek). London bejelentkezik a headseten keresztül, jelezve, hogy közeledik, de szava egyszer csak elnémul. Londont ugyanis üldözője elfogja és az erdő mélyebb pontjára viszi. A többiek sincsenek jobb helyzetben, a xenok áradata tereli őket a fészek felé, ráadásul az emberek kommunikációs csatornája ugyan azon a frekvencián van, mint amivel a lebegők kommunikálnak egymással, amit persze az idegenek blokkoltak, vagyis a Typhoonon lévő kapitány nem kapta meg Gilmore üzenetét.

Katz tudja, hogy két opciójuk van: kitörnek és így halnak meg, vagy hagyják magukat terelni és ott meghalni. Utóbbi mellett döntenek, mert London még él és felé tartanak. A férfi jelenti, hogy bár a fészekben van, de amikor eljön a megfelelő idő kitud törni. Katz megadja ezt a lehetőséget: tüzet nyit a kint levő cirka 50 alienre, amik soha nem találkoztak lőfegyverrel, ezért könnyű őket lekapni, ráadásul elégé tömörülnek, amit idővel majd kompenzálnak, gyorsan tanulva hibáikból egyre nehezebb célpontot nyújtanak a három ember számára. London kijön a fészekből, majd a bejáratánál leteszi tartalék oxigéntartályát és azt próbálja berobbantani, de sorra mellé lő, ezért Gilmore lövi ki helyette a palackot, ami jelentős tüzet okoz.

A fekete szörnyetegek felhagynak a támadással és a fészekbe rohannak, menteni a több ezer tojást. A lehetőségen kapva kapva az emberek Katz szándékosan hátrahagyott nyomait követve visszatérnek a hajóhoz (egykor Katz kiscserkész volt) és amint lehet, felszállnak. Ugyan sikerült a növényzetből és a lebegőből mintákat kinyerni, de az "ugrókból" nem, de legalább élnek és ez is valami. Nem is sejtik, hogy London a fészekből magával hozott egy kis tojást, amit a szobájába tesz le, lezuhanyozik, majd aludni tér. Akkor éri őt a meglepetés, mikor álmából felriadva azt tapasztalja, hogy valami az arcára tapadt és valami kezd lemenni a torkán.

Felszerelés

  • Lézerkarabély

Előfordulás