Advertisement

Igaza neve Billy, a Gibson álnevet azért használja, mert szerelme és barátja, Martin is álnevet használ, magukat a Gibson és Martin gitárról nevezik el, mikor csatlakoznak Regal orvvadász csapatába. A két férfi egymás szöges ellentéte, Gibson magas, vékony fekete és vicces. Martin ezzel szemben zömök és ha picit fehérebb lenne, akkor albínónak néznék. 2008 nyarán Alaszkába mennek medvékre vadászni, hogy illegális úton megszerezzék azok testrészeit és jó pénzért eladják a feketepiacon. A csapat vezetője Regal, Warner és Richardson pedig a két legjobb embere. Gibson és Martin mellett jelen van Mel és Danny a csapatban.

Könnyű pénz, könnyű munka

Az orvvadászok egy nemzeti parkba mennek ki, ahol mindössze csak egyetlen vén vadőr él, de nagy a táj és felesleges konfrontálódni, mert abból csak baj van. Két ATV-vel mennek a vadonba, a járgányokat terepmintás álcaponyvával takarják le, majd 6 mérföld (1-2 óra gyaloglás) után tábort vernek. A térség nehezen megközelíthető, igazából a legközelebbi normális út is fél napra van kocsival. Teljesen ideális terep az illegális vadászatra, mert a vadőrt leszámítva nagy körzetben senki sincs itt kint. A táborban tilos a tűzgyújtás, egy porpános gáztűzhelyet használnak ha valamit melegíteni akarnak. A terepszínű sátrak kicsik, azokon belül legfeljebb elemlámpát szabad használni világításnak. A fák közé függőágyakat helyeznek, elég magason, hogy a medvék ne zargassák az alvó embereket a 15-20 láb magasban. Mivel nehéz felmenni, így az orvvadászok nem mennek le ha könnyíteni akarnak magukon, hanem fentről csinálják. Mivel nyár van, így az alaszkai vadonban sokáig tart a nappal, éjfél körül megy csak le a nap és hajnal 3-kor már virrad és az időjárás is kellemes. A tábort percek alatt letudják bontani, ha baj lenne, csupán profi nyomkeresők jönnének rá, hogy mi volt itt, de azok miért is jönnének ki a semmi közepére? A függőágyak mellett az ételt is felhúzzák a magasba, amit legfeljebb a mókusok tudnának kirámolni, de a kötél kátránnyal van lekenve, így nem rághatják azt szét.

A cél minél több grizzly kilövése, a testrészeket propános hűtőládában tartják, amiket a magasba húznak fel, nehogy az állatok széthordják. Általában három csapatra válva mennek vadászni, 8 medvét sikerül kilőni, ezeknek kivágják az epehólyagjaikat, heréjüket, májukat, karmaikat, stb. amikért vagyonokat fizetnek az emberek. Például Hong-Kongban néhányan akár 5000 dollárt is megfizetnek egy heregolyóért. Teljesen bomba biznisz, hiszen pár nap erdőben való bóklászásért és pár lőszer árából kész vagyont lehet csinálni. A terv szerint még pár napig a vadonban lennének, hogy még 4 medvét kilőjenek és ezzel máris megkeresve olyan 90-95 ezer $-t, az összeg harmadát Regal kapja, a többit pedig szétosztják maguk között. Amint végeznek, a járgányokkal rátérnek egy útra, onnan pedig egy reptérre és semmi nyom nem marad maguk után.

Az eltűntek keresése

Gibson és Martin az egyik nap visszatérnek a táborba, ahol Regal kávét forral és a rádiót próbálja, ami valamiért nem működik. A főnök elmondja, hogy Warner és Richardson elmentek egy rivális csapatot kiiktatni, mert egy megölt medvére találtak, amit emberek ölhettek meg. Egyedül a vadőrről tudják, hogy itt él kint, de ő miért fejezne le egy medvét? Kizárásos alapon egy másik orvvadász csoport van itt, akiket el kell intézni. Kávézás közben Gibsonék megemlítik, hogy ők medveürüléket találtak és a lábnyomok is nagy példányról árulkodnak, de a folyóparton elvesztették a nyomot. Regal magában dühöng, majd holnap kimegy és ő felkutatja a medvét. Mára annyi dolguk van, hogy várnak, talán sikerül likvidálni a riválisokat és Dannyék is puskavégre kapnak egy medvét.

Másnap reggel Martin és Gibson kávézás közben kérdeznek rá a főnöknél, hogy hol vannak Warnerék, de Regal rájuk förmed, hisz honnan tudhatná, nincs nála kristálygömb, hogy megmondja. Ráadásul a rádió most se működik, így nem tudja elérni őket. Regal vázolja a szituációt a többieknek: mivel a két embere nem tért vissza és nem is zöldfülűek, így valószínűleg a rivális csapat csinált velük valamit, a feladat kideríteni mit és hol vannak. Lehetőség szerint senki se lőjön, csak figyeljenek és 4 óra múlva a kiindulópontnál találkozzanak, ahol eldöntik mi lesz. A szétszóródott orvvadászok közül Regal talál rá a két eltűnt férfira. A két legjobb embere egy lövést se tudott leadni, úgy meglepték őket, ráadásul kegyetlenül elbántak velük, valami sci-fi fegyver szedte le kettejüket, aztán a rivális banda kitépte a gerincoszlopukat és koponyáikat. Ez már nem a vicc kategória, jobb ha azonnal eltűnnek innen, mert ilyen őrültekkel nem szabad szórakozni.

Csakhogy valakik tönkretették a Honda ATV-ket, alaposan szétverték ezeket és még fel is gyújtották. Magyarán itt ragadtak a vadonban, napokig tart gyalog az út a hegyvidéki terepen, ráadásul nem vihetik magukkal a zsákmányt. Regal elküldi Dannyt és Mellt, hogy a déli ösvényt ellenőrizzék, Gibson és Martin a keletire lesz küldve, hiszen az ellenség itt lehet és most figyeli a reakciójukat. Az emberek aggodalmas arccal vágnak neki, ami érthető. Regal tudja, hogy gyalog úgy 1 hét alatt kijuthatnának az erdőből, de akik felgyújtották a kocsikat azok azt is tudják már, hogy melyik úton mentek volna el, így bárhol csapdát állíthattak. Az egyetlen megoldás az lehet, hogy elmennek a vadőrnek a házába és a rádión egy repülőgépet hívnak a közeli leszállóhoz, ha pedig az őr és a váratlanul feltűnt barátnője nyakaskodik, nos, azt kezelni tudják.

A vadőrház elfoglalása

A vadőrház nyugodtnak látszik, Regal azonban biztosra megy, így Mel és Danny északról, Martin és Gibson délről, míg a főnök az elülső bejárat felől rohanja le a házat, hiszen a nő és vadőr egyszerre csak két helyet figyelhet, így mindenképpen rajtuk üthetnek. A terv szerint Regal eltereli a figyelmet, aztán a jelre az emberei betörnek az ablakon és lekötözik a bentieket, lehetőleg kerülni kell a lövöldözést és ölést. Regal elkiáltja magát, bajbajutottnak mutatja magát, de az ajtó nem nyílik, ezért lő egyet, megadva a jelet. Négy embere egyszerre tör be, de senki sincs otthon. Az orvvadászok berendezkednek, de Martin egy meleg kávét talál, vagyis valaki volt itt nemrég, Mel a fürdőben lévő női ruhákból megállapítja, hogy a csaj tartózkodott bent, Regal pedig a hátulsó nyomokból megállapítja, hogy elfutott. Danny ellenőrzi a rádiót, de nem működik, Gibson és Mel megtalálják a lőfegyvereket, mind csupa príma cucc, amikről látszik, hogy nem egy amatőr ember gyűjtötte össze. A Chey-Tac puska ládája üres, ez mindenkiben félelmet kelt, mert ezzel irdatlan pusztítást lehet okozni. A meglelt személyi alapján látják, hogy a vadőr egy idősebb férfi, akinek Sloane a neve. Regalt nem érdekli, elég csak itt kivárni, amíg valakinek feltűnik, hogy a vadőr nem jelentkezett be, akkor aztán elfoglalják a kiküldött repülőt és elhúznak innen. Ám Martin rámutat, hogy a nő biztos is, hogy kiment Sloanet megkeresni, aki nem amatőr és használni tudja a fegyvert. Mi van ha lesben fog várni és lelövi mindannyiukat, mikor a repülőhöz mennek? Mel és Danny önként a nő után mennek, elvégre még el is szórakozhatnak majd vele, Regal pedig közli, hogy élve hozzák vissza, mert ő is megerőszakolná, meg jó lesz túsznak.

Beesteledik, mikor kintről zaj hallatszik. Gibson a főnök utasítására kinéz az ablakon, így Sloane Chey-Tac puskája szinte lerobbantja a férfi fejét, aki még hátra is lökődik. Martin hiába szólongatja, szerelme azonnal meghalt, mikor bekapta a lövést.

Előfordulás

Advertisement