FANDOM

Termetes, erős orosz férfi. A csőmunkásokkal érkezik Szibériába, hogy megépítsék az Aszjimában lévő csővezetékeket. Az építkezés után valahogy itt maradt és elkezdi feljebb küzdeni magát a ranglétrán, végül 1990-re a munkások vezetőjévé válik. Nagyon nehezen tudja csak elveszíteni türelmét, de mikor igen, képes azt gyorsan visszaszerezni.

Jégdémonok vagy amerikaiak

1990 márciusában a 12-es szivattyúállomáson lévő katonák kimennek utánanézni egy anomáliának, csak Ligacseva hadnagy tér vissza, ő is eszméletlenül (a helyi falusiak hozzák be), a többieket valami megölte.

Az este Gajcsev felkeresi Sobcsakot, hogy kifaggassa a tudóst mit is tud az esetről. Sobcsak már szinte a sírás határán van, hiszen ő is csak annyit tud, hogy valami becsapódott és Ligacsevát elvitték, de vissza fog jönni egy szakasz élén. Gajcsev elveszti türelmét és magához rántja a vékony tudóst, de nem üti meg. Mivel valamit mondani kell a rémült munkásoknak, ezért Gajcsev Sobcsak elméletét mondja el, miszerint amerikai repülő zuhant le és ők ölték le a katonákat, nem holmi jégdémonok.

Később Gajcsev újra felkeresi a tudóst, hogy kérdésekkel bombázza, de megszólal az állomás riadója. Gajcsev a keleti kapuhoz fut, hiszen itt mentek ki Sobcsak érzékelői, vagyis akármi is történt, ott kell lennie a problémának.

Fegyverbe!

A társalgóban több rémült munkásra talál, mint kiderül, csak három fő hiányzik. Gajcsev a fegyverraktárba vezeti a csapatot, ahol felszerelkeznek AK-74-esekkel. Közösen mennek a keleti kapuhoz, ahol vért találnak, de hullákat sehol. A vérnyomokat követve eljutnak a csővezetékig, ahol a három hiányzó társukat találják meg, fellógatva. Ezután a kazánházat közelítik meg, aminek ajtaja nyitva van, holott annak mindig csukva kell lennie. Gajcsev megy elől, ő nem hisz abban, hogy valamiféle démonok jöttek elő, habár abban sem, hogy valami amerikai kommandó kezdett ámokfutásba, őszerinte valamiféle mutálódott medve került a telepre.

A kazánház belsejében aztán megtudja, hogy mik is gyilkoltak. Három yautja támaszkodik a 120 Celsius fokos kazánnak. A találkozás nem tart sokáig, egy plazma lövedék leviszi az orosz férfi egész fejét, aki halála pillanatában még megereszt egy sorozatot. A többi munkás pár percre rá szintén holtan fog a földön heverni.

Felszerelés

Galéria

Előfordulás