FANDOM

Finom vonású arcát vörösesbarna haj keretezi, világoskák szeméből pedig hihetetlen elevenség sugárzik, amivel első látásra képes szimpátiát kelteni. Az egyetemen évfolyamelsőként végez, majd a Planetus alkalmazottja lesz és ő fogja betölteni a cég biztonsági erőinek parancsnokhelyettesi tisztjét. A 23. század második felében fogadja Anders Kramm alien szakértőt a C-3 L/M felszínén.

Egy támadás kivizsgálása

Frances az űrkikötőben fogadja Krammot, akit felébreszt álmából. A bemutatkozás alig megy le, máris csatlakozik hozzájuk a Weyland-Yutani küldöttje, Charles Braley. A vámvizsgálatnál Frances egy illegális kis tárgyat rejt el Braley öltönyében, így a férfi fennakad és a nőnek van ideje elmondani Andersnek, hogy ne mondjon semmit Braleynek a múltjáról, illetve a vizsgálat során mondja azt, amit a W-Y hallani akar.

A W-Y telepig tartó úton Stauff folyton beszél, hogy nehogy szóhoz hagyja jutni Braleyt. A telepnél két-két őr fogadja őket (W-Y és Planetus vegyesen), ugyanis egy felvétel szerint itt alienek gyilkoltak, ezt jöttek kivizsgálni (Stauff ekkor adja át Krammnak a plazmapisztolyát). Frances két dolgot állapít meg (amit csak az alien szakértővel oszt meg), miszerint a meghalt emberek nem lehettek tudósok/kutatók, hiszen a kezük kérges, vagyis fizikai munkát végeztek, a másik észrevétel pedig a laborban meglelt szétdarabolt szintetikus, akiről tudja, hogy a Planetus kéme volt.

Kramm bár tudja jól, hogy a bizonyítékok ellentmondásosak (a sav marta nyomok és a fészeknyálka más, a halottak sorba vannak rendezve és arcuk nyugodt, mellesleg a xenok nem darálják le a szintetikusokat), kijelenti, hogy itt idegenek gyilkoltak, Braley pontosan ezt akarta hallani. A Planetus és a W-Y emberei külön járművel távoznak a telepről, Frances még így sem hagyja szóhoz jutni Krammot, hiszen a jármű tele van poloskákkal, amik a W-Y tulajdonai.

A halott megszólal

Az űrkikötőben a vámnál Krammot megállítják, mert elhozta a ledarált szintetikus szemgolyóját. Frances (elrejtve dühét) bemeséli az őrnek, hogy ez nem is szemgolyó, illetve teljesen véletlenül volt Krammnál. Legközelebb Anders kis hajóján szólal meg, ám dühe elpárolog amint megtudja mi is van Krammnál, egy kis fekete doboz, amit még Matthew Darby adott neki. Stauff elmondja neki (a W-Y poloskáinak kiiktatása után), hogy ez egy csúcstechnológiás kémeszköz, ami azért kezdett rezegni a szemgolyó és az egyik hulla közelében, mert így tárolta el a felvételeket (a két kém szemében kamera volt elhelyezve). A nő tudott arról, hogy egy kémet építettek be a W-Y dolgozói közé, hogy megtudja mi is történik a Planetus és W-Y határán lévő telepen (ahol az állítólagos xeno incidens történt), ám arról fogalma sem volt, hogy egy élő embert is beküldtek az oroszlán barlangjába.

Megnézik a felvételeket, amiből az derül ki, hogy a W-Y tudott a Planetus kéméről, ezért egy álca telepet hoztak létre, ahová a gyanús egyéneket hozták és ha tisztázták őket, akkor máshová helyezték a dolgozókat (erről a telepen lévő emberek semmit sem tudtak). Végül csak LaFargue és Tobin A. Marshall marad a gyanúsítottak listáján, Braley fegyveresekkel lerohanja az épületet és mindenkit elfog, majd kivégeztet (fogalma sincs arról, hogy nem egy, hanem két kémet sikerült elkapnia), a szintetikust ledaráltatja, az embereket pedig egy robot mellkasrobbantóval végzik ki (Marshall kivételével mindenki eszméletlen).

Stauffot megrázzák a látottak, miután megnyugodott, értesítik az esetről Darbyt, aki utasítja őket, hogy hagyják el a bolygót és ha gond van, a megadott titkos csatornán üzenjenek neki.

A halál markában

Frances észreveszi, hogy a hajó egyik megszakítóját átállították, ezt indul helyrehozni az alsó fedélzeten. Nem jut messzire, ugyanis egy warrior mászik elő és elfogja a nőt, akinek fejét a falba veri, hogy abbahagyja a sikítást. Akkor tér magához, mikor már a falhoz ragasztották, ám már Kramm is ideért. Az idegen szakértő szétlövi az előmászó arctámadót, Frances pedig (Kramm utasítására) félrefordítja a fejét, így egy könnyebb karcolással megússza azt a csapást, amit a feldühödött warrior mért rá (több lehetősége már nem marad, egy plazmalövedék erről gondoskodik). Anders kiszabadítja Francest, összeölelkeznek, ám Stauff nem feledkezett meg arról, hogy a teremben van még egy arctámadó, amit Kramm fegyverével lő le.

Közösen átvizsgálják a hajót, de újabb alienekre nem bukkannak, a férfi hullájának megvizsgálásakor kiderül, hogy ő azon a telepen dolgozott, ahol a W-Y megrendezte a támadást. A hídon egy hívás fogadja őket, egy hír, miszerint ők is az alien támadás áldozataivá váltak, majd Braley kezd nyilatkozni, miszerint aggodalomra semmi ok, a xenokat sikerült likvidálni és a bolygó biztonságos.

A páros felhívja Darbyt, aki őszintén örül annak, hogy ők ketten élnek. A férfi elmondja nekik, hogy a hír hallatán (az alien támadások) a Planetus részvényei vészesen esni kezdtek. Frances átlátja a W-Y tervét, miszerint megrendeznek egy támadást, amit nem egy nyomozóbizottság fog megvizsgálni, hanem egy szakértő, akinek szava elég lesz, hogy idegenek támadtak emberekre. Ezután már csak a szemtanúkat kell likvidálni, illetve felvásárolni a Planetus részvényeit, hogy bekebelezzék. Darby ezt tudva elrendeli, hogy mentsék ki a veszélyben forgó alkalmazottakat és jöjjenek vissza a cég anyahajójára.

Nincs menekvés

Frances üzen Bjorn Heywardnak (ő és felesége, Jolena Heyward voltak a telepnél is), hogy szedje össze a veszélyben lévő három technikust (Kelly, Duncan és Gavin) és a megbeszélt helyen majd felveszi őket. Mivel nem szállhatnak le az űrkikötőben, ezért Frances "ugrást" hajt végre (a regisztrált csillaghajókkal nem lehet bárhol landolni, csak ha kényszerleszállásról van szó, ezt viszi végbe és felveszi az utasokat mielőtt még leállna a hajó). 200 m-rel a találkozóhelyül szolgáló háztól "landol" és felvesz mindenkit (a W-Y emberi már kiértek).

A hajón 7-en vannak, de csak 6 kryo van. Kramm vállalja, hogy ő ébren marad az anyahajóig tartó három napig. Mikor Kramm felébreszti, meglepődik, hogy egy nappal korábban ébresztette, annak hallatán pedig, hogy a hajó irányt változtatott meg pláne. Stauff hiába próbál meg mindent, a hajó úti célját nem lehet megváltoztatni, csak annyit sikerül elérnie, hogy megtudja: a Weyland-Yutani keze van a dologban. Elkezdik felébreszteni a többieket, csak Bjorn esetében történik majdnem haláleset, mert majdnem halálra fagy. A Soulagest 5 nap múlva érik el (az élelmiszerkészleteik már kifogytak, mindenkit mardos az éhség), még a negyedik napon kapnak egy hívást a Planetus anyahajójáról, amit a W-Y lerohant, itt bejelentkezik a megkínzott Darby, aki közli velük: a cégnek befellegzett, ezután Braley beszél, aki elmondja nekik, hogy olyan helyre kerülnek, ahol hemzsegnek a xenok és menekvésre nincs esély.

Barátságtalan fogadtatás

A hajó a volt kolónia közelében landol, Frances és Gavin a hajón marad, míg a többiek megnézik a kolóniát (amit azért vesz körbe egy burok, mert tenyésztelepként funkcionál), illetve a közelben lévő két űrhajó és három ház maradványát. Semmi hasznosat nem találnak, Kramm áll elő azzal az ötlettel, hogy behatoljanak a kupolába és a volt kolóniában megleljenek egy vezérlőkártyát, ami jó a hajóhoz (így képesek lennének kiiktatni a W-Y programját és elhagyhatják a bolygót), illetve a kolónián levő nagy hatótávú adóvevővel üzenhetnek a külvilágnak. A ritkás levegő megviseli azokat, akik nem viselnek légzőmaszkot, de nem is kell messze menniük a főbejárathoz, ahol 10-12 összeaszott emberi tetem van, felnyílt mellkassal. Kramm segítségével bejutnak (kézlenyomat), ám a kolóniát belülről is átépítették, folyosókat hoztak létre, amik ki tudja hová vezethetnek, ráadásul ezeket fészeknyálka fedi (halott emberek testével), illetve ha akarnának, akkor sem mehetnének vissza, mert a zsilipajtó lezárult.

Stauff veszi először észre az őket követő warriort, amit egyszer meglő, másodjára már mellé lő, nem úgy Bjorn, aki szitává lövi. Ekkor tűnik fel, hogy Duncan eltűnt, még idejében szabadítják ki egy másik alien karmai közül. További harc nélkül érik el a volt szállóépületet, ahol semlegesítik a kamerákat és megeszik az itt talált ételeket, majd két őrt állítva mindenki elalszik. Duncan ordításra ébrednek, Frances beéri a Bjorn-Kramm párost, akik a technikust akarták megmenteni, de a kráter szélénél megálltak, mert lent már nyüzsögnek a xenok. Stauff mondja el a két férfinak, hogy Kelly is eltűnt. A kráter széle felé két arctámadó tart, amiket nem lőhetnek le (a többi idegen ezt észrevenné), ezért Bjorn addig vágja őket a falhoz, amíg elégé el nem kábulnak (a lényeket a szállónál Frances lövi szét).

Végeláthatatlan harc

A szállóból egy másik kijáraton át távoznak, így találkoznak a tépett külsejű Kellyvel, aki megtudja nekik mutatni hol van Duncan. Kramm tudja jól, hogy Kelly fertőzött, ezért lelőné, de Frances ezt nagyban ellenzi. A kráterbe való behatoláskor elkerülhetetlenül is harcba keverednek, itt újabb bizonyítékként szolgál Kelly fertőzöttségére az a tény, hogy az arctámadók és warriorok kikerülik. A xenok kiirtása után Frances állon üti Krammot és lelőné, mert a férfi a harc közben lelőtte Kellyt és Duncant, ám letesz szándékáról.

Az idegenek nem hagynak fel a támadással, egy folyosón két oldalról is az emberekre rontanak, ám kísérletünk véresen összeomlik, a xenok hullái szó szerint torlaszt alkotnak, ami csapdába ejti az embereket, akik Kramm utasítására a falba egy lyukat ütnek, hogy egy másik járatba kerüljenek. A túlélők eljutnak a királynő kamrájához (az úrnő már nincs itt, a W-Y előre elszállította), ahol a lift is van, itt Gavin felfedi igazi énjét és szintetikus lévén feltöri a liftet, amivel lemehetnek az irányítóterembe. Itt a berendezések totálkárosak, nincs semmiféle esély arra, hogy innen hívást intézhetnek. Gavin behatol a rendszerbe és elmondja, hogy a közeli holdon egy W-Y megfigyelőállomás van 5-10 tudóssal, ide kellene eljutniuk, ehhez persze élve meg kell szerezniük a tenyésztelepen lévő működőképes rövidtávú űrhajót (a dokkhoz vezető térképet egy monitorra hívja).

A Weyland-Yutani vírussal elpusztítja a szintetikust, akit Kramm és Frances hiába próbál lefogni. Az idegenek egy kereszteződésnél újra jelentkeznek (az idevezető folyosón Frances egy idegennel végez), a xenok bár mind elpusztulnak, de Jolena is, ami miatt Bjorn magába roskad, már nem akar tovább menni, maradni akar és haláláig gyilkolni az idegeneket. A 23. századi vikinget Krammnak sikerül rábeszélnie, hogy tartson velük, hiszen nélküle esélyük sincs. A dokk zsilipjét Bjorn nyitja fel és bár a hajó tényleg ott van, de egy robot is, ami iker gépfegyverével tüzet nyit rájuk.

A hajó megszerzése

A gép testén nem fognak a plazmalövedékek, ráadásul alienek is kezdenek átmászni a zsilipen. Frances lelövi az Anderst leterítő idegent, majd tekintetüket a robot és Bjorn harcára összpontosítják, ami a svéd óriás önfeláldozásával ér véget (gránátokkal felrobbantja a gépet). Frances ragaszkodik ahhoz, hogy Bjorn tetemét magukkal vigyék, ám Kramm nem hajlandó időt vesztegetni erre, szerencsére a svéd óriás nem halt meg, bár teste a roncsok alá szorult (nem kis erőfeszítésbe kerül a Frances-Kramm párosnak átbillenteni a robot lánctalpas alját).

Mindeközben már az idegenek is megérkeztek, Frances telibe talál egyet (Kramm végzi ki a vasrúdjával), de még maradt négy idegen és a pisztolyban már csak három lövésre elég muníció van. A páros csak lassan tud haladni, mert Bjorn nehéz, ráadásul figyelniük kell a xenokra is. Kramm kiszúrja melyikőjük a falkavezér, amit Stauff lelő (egy másik idegennel együtt, de ezt Anders kénytelen a vasrúdjával kivégezni). Sikerül elérni a hajót, az idegenek egy időre meghátrálnak (a falkavezér halott, ők meg még tapasztalatlanok), de Kramm figyelmetlensége okán még nem szállhatnak fel, mert a hátsó zsilip nyitva van.

Miközben Anders lecsukja a zsilipet, egy warrior jön fel a gépre és támadja meg Francest, aki fegyvertelen, mert pisztolyát Krammnak adta. Az idegen szakértő még idejében érkezik, nem lőhet, ezért vasrúddal esik neki a bestiának, ami végigkarmolja a nő arcát. Mire Stauff megszerzi a földre esett pisztolyt, addigra Kramm már győzött, a warrior a rúdon felnyársalta magát.

Vége?

Más mód nem lévén, Frances a hajóval áttöri a kupolát és egyenesen a W-Y holdja felé tart. Szkafanderbe öltöznek, mert csak úgy juthatnak be az állomásba, ha áttörik annak falait. A becsapódáskor egy tudós életét veszti, a maradék 7 kutató hiába ragad fegyvert, megadják magukat, hiszen vezetőjüket Kramm lelövi (nem is sejtik, hogy a pisztoly már kiürült). Frances elveszi a fegyvereket, a tudósokkal behozatják az eszméletlen svédet és várják mi lesz. Tudják jól, hogy a tengerészgyalogság nem tud időben kijönni, a W-Y fegyveresek előbb érnek ki.

Felszerelés

  • Plazmapisztoly

Előfordulás