Advertisement

Becenevén csak Fury, egy kopár, szélfútta bolygó a Neroid szektorban, azon belül a Fiori 16 rendszerben a Külső Fátyolnál. A bolygó egy bináris csillagrendszer körül forog, a planéta pontos helyzete a Weyland-Yutani által biztonsági okokból titok. Nagyjából 19,5 fényévre lehet a Földtől.

Felszín és időjárás

A felszín kopár, sziklás és barnásszürke. Extrém hőmérsékletek uralkodnak kint, amik 40 Celsius fok (nappal) és -22 Celsius fok (éjjel) között van, ami betudható a bolygó elhelyezkedésének a bináris csillagrendszerben. A jégviharok során nem is hó, hanem jégkristályok verődnek a szerencsétlen emberekhez, ha azok kint tartózkodnak. Az atmoszféra emberek számára belélegezhető, víz pedig természetes formában előfordul hatalmas óceánok képében, amik miatt talán magyarázható miért van alapból oxigén a felszínen. A víz sötét, olajos és savas, így emberi fogyasztásra nem alkalmas. A Fiorina 161 mivel egy hatalmas pusztaság, így jelentős szelek uralkodnak kint, amik csak rosszabbítják a hőmérsékletet, amit az emberek éreznek, gyakran szúrós esőt hoz. Az égbolt nem tiszta, igazán felhős és homályos szürke színű.

Flóra és fauna

A bolygó felszíne sziklás és vékony, ami párosul az extrém évszakokkal. Emiatt minimális vegetáció található, a kevéske növény, amik a fekete kövek között nőnek torzak, kicsik és törékenyek. Nagyon valószínű, hogy semmiféle termés nem tudna megmaradni a Fiorina 161-en.

Az állatvilág terén néhány őshonos fajról lehet beszélni, de egyik sem különösebben fejlett. Az óceánokban halszerű organizmusok találhatóak, a szárazföldön pedig lassú, primitív állatok vannak. Egy ismert faj hatlábú, kis szőrös állatka. A legelterjedtebb organizmus a bolygón a bogarak áradata, amik ragadozók, néhány akár bizonyos körülmények között emberre is veszélyesek tudnak lenni. Különös gondot jelentenek a pöttöm, parazita tetűszerű ízeltlábúak, amik telhetetlenül falják a hajban lévő keratint (furcsa mód a körömben lévőt nem). Emiatt az itt élő emberek kénytelenek állandóan borotválni a testszőrzetet és hajukat. További említhető őshonos jelenség az algák, mohák és sós fű fajok.

Történelem

F161

A bolygó egyetlen látnivalója, az ólom és vasfeldolgozó létesítmény.

A bolygó intenzív klímája, hatalmas óceánjai és száraz, sivatagos felszíne miatt tökéletes hely az ipari létesítményeknek. 2118-ban kétféle épületet hoznak itt létre: egy ipari ólomolvasztó, illetve egy dupla Y szindrómás javítóintézet (ami mint egy középkori erőd, vas és kőtornyokkal), amiket a Weyland-Yutani birtokol. 2127-re minden értékes nyersanyagot már kimerítenek a bolygón, 2152 február 2-én a kohót leállítják. Ezzel egyidőben az Európai Unió és Egyesült Királyság újrahasznosítja C-osztályú börtönteleppé június 8-án

Főként ólmot és vasat bányásznak itt, ám időközben 700 aszteroidán és törpebolygón lelnek alacsony gravitációra, ahol eme két anyag is előfordul és sokkal olcsóbb ott bányászni. A Társaság 2175-ben sorra lezárja a nagyobb bolygókon lévő ólom és vasbányáit, köztük a Fiorina 161-et is. Az itt tartott több ezer dupla Y kromoszómás, maximum fenyegetésű rabot elszállítják, hogy máshol dolgoztassák őket, csupán egy keretszemélyzet marad önként itt (22 rab és 3 őr). A kivonulást követően a bolygó lekerül a csillagtérképekről és csupán a néha ellátmányt hozó hajók jönnek csak ide.

A bányászat eredményeként a bolygó körül űrszemét halmozódott fel a bányászat idejéről. A felszínen pedig elhagyatott vagy roncs ipari struktúrák és gépek vannak. Az extrém időjárás és hőmérséklet miatt a rabok és őrök az öntöde épületében húzzák meg magukat, ami részben a föld alá épült. Egy hullaház, egy kantin és egy gyengélkedő működik, továbbá a munka is folytatódik, bár nagyon lecsökkent számmal. Ez az épület 10 négyzetmérföld átmérőjű, nagyjából 600 aktív és inaktív szellőztetővel.

Alien-3-beach

Partszakasz.

A bolygó 2179-is elfeledetten marad, aztán Ellen Ripley és a xenomorf infesztáció miatt értékessé válik. Az eseményről nagyon kevesen tudnak, még a Weyland-Yutanin belül is. Az incidens után a hely elhagyatottan áll, a W-Y 3 kutatócsapattal jön ki, de semmi alien mintapéldányt nem találnak, így elkönyvelik az esetet kudarcnak és távoznak. Egy pár szatellit marad csupán hátra, a Társaság nem mond le a bolygóról, az adókat még mindig fizetik utána. 2189-ben aztán az egyik szatellit hőjeleket érzékel a bányából, továbbá egy gyors, álcázott hajót vesz. A Weyland-Yutani ezekből leszűri, hogy egy igazán gazdag, befolyásos csoport jött tudatosan oda, márpedig ha valami fontos dolog miatt jöttek, akkor az fontos a Társaságnak is, sőt, jog szerint minden ami lent van, az az övék. Emiatt Alyn Harper törzsőrmester és két gyarmati tengerészgyalogos bajtársa felderítési céllal kerülnek a bolygóra.

A Jingti-Lóng Corporation emberei jöttek ki, hogy ők is alien mintapéldányok után kutakodjanak. Ők az utolsó csavarig mindent átnéznek és vesztükre találnak is valamit. A xenomorf infesztáció végez a csoporttal és a tengerészgyalogosok is harcba keverednek. A gazdag préda miatt egy ragadozó is érkezik ide. Alulról felülre, a hajója felé küzdi át magát a keményhúsúakon, megölve pár tucat bestiát, köztük 11 praetoriant is. Időközben a tengerészgyalogság Kaneko őrmester vezetésével hamarosan beérkezik. 5 fő már behatolt a komplexumba, de a yautja végez velük. Az emberek detektálják a predator űrhajót, ami távozik. Ezt követően Kaneko alakulata felszámolja az infesztációt.

Galéria

Előfordulás

Advertisement