FANDOM

EVA Suit

A USS Melville katonái.

Extra Vehicular Activity. Az űrruhák elnevezése, ez takarja a civil és katonai típusokat is. Alapkövetelmény mindnél, hogy lehessen bennük a belélegezhetetlen vagy levegő nélküli területeken mozogni. Néhány típusnál beépített mágneses talpak vannak, hogy lehessen bennük az űrhajók külsején is mozogni, magyarán zéró gravitációban, ha nincs mágneses talp, akkor ott van a kampós pisztoly, esetleg az övtáskában levő kötél. A páncélozottság csak néhány katonai típusnál található meg, de ez sem garancia arra, hogy az esetleges találatoknál megvédi a viselőt. A Föld-Alien Háború előtt folynak olyan kutatások, amik arra irányulnak, hogy az űrruhák vastagsága ne legyen nagyobb egy overallnál, ám a háború közbeszól.

Az űrruhák nem feltétlen csak az űrsétákra használhatók, hanem mérgező atmoszférában, sugárveszélyes terepen, vagy extrém hőmérsékletű égitesteken is alkalmasak az ember megvédésében. Egyes gyarmatokon csak űrruhákban lehet a felszínre merészkedni, ha az ember nem akar meghalni.

Továbbá a szkafanderek bírhatnak adatgyűjtő szerkezetekkel, ami méri az adott hely levegőjét, hőmérsékletet, sugárzást. A sisak kamera meg veszi a viselője által látottakat. Az összes adat pedig továbbítható egy adott űrhajóra vagy állomásra, ahol összegyűjtik az információkat és kielemezhetik azokat. A kommunikátor elégé alap berendezés, ez segíti az emberek közti kommunikációt, már ha nem zavarják, vagy árnyékolják ezt le. Továbbá megtalálhatóak egyes szkafanderekben a jeladók, így ha valaki eltévedne, be lehet határolni a jeleit.

Ismert űrruhák

Galéria