FANDOM

A belső elhárítás embere. Bölcsészdoktor, osztályait mindig osztályelsőként fejezi be. Elkészíti "Az Idegenek terjedésének elmélete" című művét, ami részletesen szemlélteti az alienek életmódját, habár még soha nem látott élő idegent, csak felvételekből és leírásokból tudja a művét elkészíteni, amit csak kevesen ismerhetnek (akik felhatalmazás nélkül néznek bele, azok komoly büntetést kapnak). Észreveszi, hogy néhány embernél azonos álmok vannak, ahol alienek szerepelnek (az álmodók).

Mintapéldány szerzése

Ő küldi ki a Benedictet egy alien uralta bolygóra, hogy mintapéldányt szerezzenek (a parancs mögött a kormány áll). Egy évig tart az út, eközben a Földön elkezdődik az Alien-Föld háború. Orona későn értesül, hogy a Bionat kitenyésztett egy királynőt, amihez néhány szektás betört és megfertőzte magát.

A rövid életű dicsőség

Habár a komplexum felrobbant (megölve néhány szektást és a királynőt) akadnak fertőzött túlélők, akik szétszóródnak. A belőlük megszülető királynők nagy gondot jelentenek (ezt Orona később fogja fel, mert először is a megsemmisült tojásokat gyászolja). Orona együttműködést köt a Bionattal az infesztáció megfékezésére. 2192-93-ban ő vezeti az alienek kiirtására induló akciókat. Kezdetben sikeres, ahogy egymás után számolják fel a fészkeket. Ahogy múlnak a hónapok, egyre nehezebb lesz az idegenek kiirtása, már hadosztály szintű bevetéseket is véghez kell vinnie.

Kudarc

Orona elrendeli Jakarta atombombával való elpusztítását. 2193-ban egy mexikói katonai komplexumban leadja utolsó adását és főbe lövi magát mielőtt az idegenek betörnek. A videóban beismeri kudarcát, hogy nem tudta megtisztítani a Földet. Hulláját a lények elviszik.

Hagyatéka

Legfontosabb hagyatéka a nagy mennyiségű atombomba, amik úgy híresülnek el mint Orona bombái. Úgy tervezte, hogy az atombombákkal fogja megtisztítani a fertőzött területeket, de ez nem történik meg, mert Orona meghal, a katonák meg valamilyen oknál fogva nem indították útjára a tömegpusztító arzenált. Ellenben Ellen Ripley és kis csapata sikeresen felhasználják a bombákat, hogy felrobbantsák az anyakirálynőt és az oda sereglő alieneket. A robbanás bekövetkezik, de kisebb mértékben, mert egy űrutas több robbanófejet deaktivál, mert nem akarja, hogy a Föld évekre lakhatatlanná váljon (mert saját magának akarja megszerezni a Földet).

Galéria

Előfordulás