FANDOM

Hihetetlenül vékony tudós, aki a Weyland-Yutani szolgálatában dolgozik az Acheron kolóniáján. 2179-re a 60-as éveiben jár, a tudósok közül ő törődik leginkább a telepesek életével, ráadásul nem kedveli társait, dr. Morit és dr. Reeset. Hidalgo nevéhez köthető, hogy minden hétfőn összehoz egy közös vacsorát, hogy a tudósok együtt lehessenek.

Aggodalom

Hidalgo hűvös és kimért, de ellentétben tudóstársaival, ő észreveszi a telepeseket és törődik velük. A helyi tengerészgyalogosok közül Coughlin őrmester szerelmes a tudósnőbe, ám az érzés nem kölcsönös. 2179 június 10-én a helyi tengerészgyalogosok élére Demian Brackett százados kerül, aki megszünteti az eddig létező viszonyt: a katonák többé nem mennek kísérőnek a kinti munkát végző telepesek mellé. A tudósok és Brackett június 10-én találkoznak a tanácsteremben (Derrick Russel társaságában). A találkozás nem véletlen, ugyanis a tisztre egy mentőfeladatot bíznak, amiben két katona és telepes érintett.

A mentőakció során a két telepes életét veszti, a sérült atmo felrobban. Reese és Hidalgo Al Simpsonnal beszélik meg a történteket és a jövőbeni hasonló esetek megelőzését, amikor Brackett jelentést tenne. A százados dühösen távozik, hiszen a három ember teljesen figyelmen kívül hagyják őt, mintha nem is érdekelné őket a két halott. A harag a másik térfélen is jelen van, hiszen ettől kezdve a katonák csak a századosnak tartoznak engedelmességgel.

Június 19-én Hidalgot az egyik asszisztens elhívja az ebédről, ugyanis Mori hívatja. A tudósnő besétál Mori szobájába, ahol megtudja a fontos hírt: megvan az, amit kerestek: az űrutas roncs, legalábbis a koordinátája. Hidalgo nem örül ennek, sőt fél attól, hogy az idegenek elszabadulnak és minden telepest lemészárolnak. Mori csak legyint egyet, hiszen ez úgysem történhet meg, ha meg igen, akkor ott a titkos hajó, amivel a tudósok menekülhetnek.

Valóra vált rémálom

Hidalgo aggodalma valóra válik. Június 23-án Russ Jordenből megszületik az első mellkasrobbantó, amit továbbiak követnek. A tudósnő a társaival együtt a fertőzött embereket felügyeli, ám nem tudnak rajtuk segíteni. Védelemként a sérült Coughlin őrmester és egy bajtársa van a fertőzött egyénekhez rendelve. Másnap az őrmesternek elege lesz abból, hogy a tudósok nem tesznek semmit az emberek megmentéséért, ám hallgat Hidalgo szavára, miszerint igenis éjt nappallá téve keresik a megoldást. A legújabb próba során folyékony nitrogént öntenek az egyik arctámadó lábára. A kísérlet kudarcba fullad, ugyanis a letört lábakból sav kerül elő és a lény megvonja az oxigénpumpálást az emberbe, ezzel megölve gazdatestét.

Coughlin lelőné a fertőzött embereket, de Hidalgo nem hagyja. A katona kiszól a folyosóra társának, hogy segítsen, ám Ginzler közlegény helyett egy warrior jön be. A katonának és a két asszisztensnek esélye sincs. Egy újabb idegen elragadja dr. Theodora Komiskeyt és megkezdődik a testek elhurcolása. Hidalgo a steril tesztkamrába zárta be magát és innen üzen kolónia szerte, hogy mi történik. Kényszerítenie kell magát, hogy beszéljen és ne törjön ki őrült sikolyban. Az idegenek bizonyára nem érezték a jelenlétét, vagy csak nem foglalkoztak vele. A kiérő Brackett és négy katonája mindenesetre élve talál rá a tudósnőre.

Önkéntes

Június 26-án sikerül megtudni hol van az idegenek fészke. Hidalgo önként jelentkezik a katonák mellé az akcióra. Mori és Reese hiába is akarják őt lebeszélni, Hidalgo még élvezi társai értetlen tekintetét. A katonák az 1-es számú atmo -3. szintjére mennek. Hidalgo nem marad a liftnél, hanem tart a többiekkel (a százados egy pisztolyt ad neki). Az idegenek lecsapnak, a harc során Hidalgo leolvassa Brackett arcáról, hogy nagy gond van. A nő megfordul és három lövést ad le a mögötte lévő idegenre. A lövedékek fejen találják a lényt, de nem ölik meg (Brackett végez vele). A sav átégeti a páncélt, a nő arcát, jobb vállát, karját és mellét kezdi marni. A halálán lévő Hidalgo még elmondja a tisztnek, hogy van egy titkos űrhajó, amivel elmenekülhetnek.

Felszerelés

  • Pisztoly
  • Páncélzat

Előfordulás