FANDOM

A csillagközi utak leküzdésére elengedhetetlen, hogy az űrhajóknak erős hajtóműve legyen. A Displacement Drive a két komponens közül az egyik, ami nagyban elterjedt. Ez elmozdítja a hajó elől az űrt és előrelöki azt. Több száz G-s gyorsításra képesek, elméletben maximális teljesítményük elérik a fénysebességet, de gyakorlatban nem éri meg így használni, mert a rászánt idő és energia mennyisége miatt nem éri meg. Általában a hajók ritkán közlekednek a fény egyharmadánál gyorsabban, mert máskülönben az üzemanyag gyorsan kifogyna, ráadásul a nagyobb teljesítmény leadásához nagyobb erőgenerátorok kellenek. Minél gyorsabb egy hajó, annál nagyobb a generátor, ami a rakomány rovására megy, mert kevesebb dolgot lehet szállítani.

Ha a Displacement Drive és a Jump Drive összekötésre kerül, akkor érhetik el a hajók tulajai a legopcionálisabb közlekedést, lévén nagy távokat is képesek rövid idő alatt megtenni. Eme ugró hajtómű kevés hajón található meg, lévén nagy teret foglal, így nagyobb rakományt nem lehet szállítani. Vagyis az ugrás azon hajók számára jó alternatíva, amiknek hatalmas távot kell megtennie kis rakománnyal, míg a Displacement Drive a kis távokat megtevőknek jó, akik nagy rakományt hordoznak.

Előfordulás