FANDOM

214490 screenshots 2014-10-10 00003
Patkó alakú űrutas hajó, ami bombázó szerepkört töltött be. Az LV-1201 felszínéről szállt fel utoljára, de bármi is volt az úti célja, nem érte el, a legénységet az idegenek lemészárolták. Az alienek valahogy elszabadultak és bár a fedélzeten levő mérnökök mindent megtettek a lények megöléséért, mégis alulmaradnak. Legalább 24 xenot és egy királynőt sikerül megölni, ám erre legalább két mérnök élete is rámegy.

A gép az LV-426 bolygón zuhan le, még sikerül egy figyelmeztető jelet sugározniuk, ami 12 másodpercenként ismétlődik. A gép belsejében tojások ezrei találhatóak sztázis mezőben, ezek lettek volna a "bombák". A küzdelem nyomai megmaradnak: a sav marta lyukak, a halott űrutas, mérnökök és idegenek tetemeinek fosszilizálódott maradványai. A hajó létezése nem titok az űrutas faj előtt, akik a színfalak között eljuttatják az információt a Weyland-Yutani számára, természetesen nem ingyen...

Külalak

A törzs akármiből is készült, üvegszerű csillogással veri vissza a fényt (külsőre mintha csontból vagy műanyagból lenne). Nem látszódnak forrasztások, illesztések, a hajót ugyanis növesztették és nem építették. A hajó közepén (hátul) három nyílás található, amiknek pontos rendeltetése nem ismert, bár lehetséges, hogy szellőztetők vagy vészkijáratok lehettek. A hajó belseje még inkább megerősítik azt a feltevést, hogy a gépet növesztették, nagyon organikusnak hatnak a falak.

Felfedezések

214490 screenshots 2015-07-03 00007

Hátsó bejárat.

2122-ben a W-Y a bolygóhoz irányítja a USCSS Nostromot. A 937-es utasítás szerint egy élő mintapéldányt kellene szerezniük és a Földre hozni, a legénység feláldozható (nem is tudnak az utasításról, csak Ash, aki szintetikus és mindent elkövet az utasítás végrehajtásában). A végeredmény katasztrófa, a hajó megsemmisül és csak Ellen Ripley éli túl a találkozást az idegennel, amit sikerül megölnie.

A W-Y nem mond le az űrutas hajóról, egy csapatot küldenek ki. A kutatók csak nyüzsögnek ott, aztán az egész művelet leáll, mindenkit visszarendelnek, nyoma sem marad, hogy valaha ott dolgoztak. A háttérben valami történhetett, mert a W-Y anyagai elvesznek és évtizedekig nem térnek vissza.

2179 június 21-ének reggelén a Jorden család lel rá a helyre, Russ Jorden és Anne Ridley Jorden behatolnak, felfedezik a tetemeket, ám Russ megfertőződik. Őt visszaviszik a kolóniára, ám újabb felfedezők jönnek, Jordent további 13 ember követi a medikai részlegbe. A xenok Június 23-án megszületnek és elkezdik a pusztítást. Hadley's Hope elnémul.

2179-ben az U.P.P. tenyésztelepet hoz létre, ahol a hajóból származó tojásokat gyűjtik össze, szállítják el, vagy keltetik ki. A USS Sephora emberei augusztusban tesznek róla, hogy a telep megsemmisüljön, illetve az innen távozó bőrnyakúak menekülés közben nekicsapódnak az űrutas hajónak, felébresztve egy hibernált jockey-xenomorphot. A lényt legyőzik, elpusztítva több tojást is, majd kimenekítik őket. A W-Y majd szeptember 11-én küldi ki a Shinyo Marut, hogy nézzék meg a hajót és szerezzenek mintapéldányokat. Ez sikerül, a Társaság pedig elkezd egy telepet kiépíteni.

2189-re a W-Y és az USCM közösen működtet egy telepet, ami a hajó köré épült. Mint lenni szokott, a tárolt alienek elszabadulnak és mindenkit leölnek. A telep nem semmisül meg, az űrhajó is épségben marad. Majd 2221-re sikerül megfejteni honnan jött a hajó, a W-Y így jut el az LV-1201-re.

Galéria

Előfordulás