FANDOM

A Weyland-Yutani szintetikusa, aki önállósítja magát, a Társaság nem tudja kontroll alatt tartani, nem is sejtik, hogy Davis minden anyagot megszerzett, ami a W-Y birtokában van az alieneket illetően.

Renegát

2137 december 14-én Davis One irányítja azt a 14 androidot és Zula Hendricks USCM EOK-ot (ő a jogi követelmények miatt van itt), akik a Luna közelében lévő ismeretlen űrhajóra (Europa) szállnak át UD-4L Cheyenne Dropshippel. A papírforma szerint a Társaság csak lefoglalja a hajót, amire jogot formáltak, de Davis tudja, hogy a 937-es utasítás szerint a fedélzeten lévő alienek az igazi cél. A hajót a Földhöz kell vinni, hogy a Társaság mintapéldányokat szerezzen.

Zula és Davis a hídra mennek, itt felhatalmazza a katonát, hogy belenézzen a hajó memóriájába és megtudja mi lett a legénységgel. A felvételeken látszódik a harc az emberek és xenok között, Davis lenémítja a hangokat, ámde mégis tovább hallatszódnak a harc zajai. Nem a gépből, hanem a folyosók felől jönnek ezek, vagyis a többi szintetikust megtámadták. Ember és android a hangok felé rohan, így kerül eléjük egy drone. Davis az M41A-val rálő, miközben a nőt a Dropship biztosítására küldi, csakhogy Zula elesik és betöri szkafandere sisakját, a levegőveszteségtől pedig eszméletét veszti.

Davis végez az idegennel, majd Zulát kryoba fekteti. Az elkövetkező 27 nap alatt felszámolják az infesztációt, a tojásokat mivel a légzsilipnél voltak, így könnyen kilőhették az űrbe (a Dropshippel együtt). A Seegson emberei a raktérben lévő fészekből kerülnek elő, mind halottak. Az Europa fedélzete teljesen megtisztul, 8 android azonban elpusztul.

Davis felébreszti Zulát (elővigyázatosságból leköti a medikai részlegben, nehogy kárt tegyen magában, illetve hogy megkülönböztesse magát, egy szemüveget vesz fel) és mindent elmond neki, MOTHER szobájában pedig megmutatja a W-Y anyagát. Zula hisz neki és a céljában (nem is olyan régen még a folyosón pisztolyt szegezett volna rá árulás vádjával), miszerint a Társaság nem szerezhet mintapéldányt. Davis azt is elmondja, hogy jelenleg a Zeta Doradus rendszerben vannak, az LV-44-40 közelében, ahol vélhetőleg egy infesztációval állnak majd szemben, lévén a Europa utoljára itt volt.

Első megálló

Davis és zula

Zula és Davis.

A Seegson állomás eredetileg 12 főnek adott otthont. Davis felébreszti Zulát amint elég közel érnek a telephez. A hídon elmondja a nőnek, hogy egy masszív hőjelet vesznek, ami csak azt jelentheti, hogy ott van a fészek, ráadásul 7 órája próbálnak az LV-44-40-hez közeli állomással kapcsolatot teremteni, hiába. A feladat letölteni az állomás memóriáját, illetve fegyvereket és lőszert szerezni, mert az Europa ebből hiányt szenved. Hendricks űrruhában maga is az átszálló csapatban lesz, nem fognak dokkolni, hanem átlebegni (a szintetikusoknak nem kell szkafander). A fegyvertárban Davis felfegyverzi a katonát egy M41A-val.

Mindketten átlebegnek az állomáshoz. Zula felnyitja a zsilipet és bejutnak. A levegő állott és büdös, Hendricks mégis inkább marad a felnyitott rostélynál. A feladatuk elérni a vezérlőtermet, hogy letöltsék az adatokat. Az egyik folyosónál egy hetek óta halott xeno testére lelnek, ami csak most zuhan le abba a lyukba, amit a sav rágott ki. Davis kifejezi csodálatát a lények iránt, hogy mennyire is ellenállóak, nemcsoda ha a Társaság megakarja őket kaparintani.

Davis0
Zula módosít a terven, ő a fegyvertár felé rohan (miközben leveszi a szkafandert, felfedve hátmerevítőjét), mert a zaj idevonzhatta a többi alient. Davis a hídon visszaállítja a világítást, illetve a szkenner révén megtudja hol is van pontosan a hőforrás, ami több száz testből ered. Kommunikátorával jelent Zulának erről, illetve várakozásra inti, nehogy Rambo módjára menjen megnézni a jelek forrását. Emellett üzen a Europan lévő szintetikus társainak, hogy csatlakozott az állomás rendszerére, az adatok hamarosan átmennek a hajóra, illetve addig is utánanéznek a hőforrásoknak, mert négy túlélő lehet. A gyors menekülés miatt az Europa kész kell legyen a csatlakozásra, amikor szólnak.

Davis a forrás felé rohan, ahol Zula bajba keveredett, egy fiatal királynő tart felé a félig lecsukott zsilipajtó felől (ami mögött a fészek van). A szintetikus M41A-val rálő az úrnőre, időt adva Zula számára, hogy újdonsült gránátvetőjével lőjön párat. A királynő meghátrál, de a nő nem hagyja ezt csak úgy, egy gyújtógránátot dob be, ami megsemmisíti a fészket. Az Europa felé haladva (ami immár csatlakozott az állomáshoz) robbanásveszélyes tárgyakat hagynak hátra, így elég a gránátvető egyetlen lövése, hogy berobbantsa a helyet, megölve az arctámadókat, amik a hajó felé tartottak.

Android kontra android

Davis3
Ismeretlen idővel később. Davis One próbálja azt a kezelést nyújtani, amit Zula anno a Holdon kapott (fizikai terápia, nanoszteroid injekciók és mikrosebészet). A szintetikus akupunktúrát nyújt társának (amit egyedül sajátított el, mert ha a W-Y programjai közt kezd el böngészni, akkor a Társaság bemérheti a helyét). Miközben a kezelés folyik, a szintetikusok úgy döntenek eljött az idő a lázadáshoz, feloldják a kommunikációs zárat, így a Társaság új parancsait azonnal letölthetik magukban. Az androidok felszerelkeznek, készek élve vagy holtan, de kézre kaparintani Davist és Zulát. Davis One a medikai teremben érzékeli ezt, ugyanis minden W-Y szintetikusnak van egy közös kommunikációs csatornája, amit bevetések alatt használnak, hogy megosszák egymással az információkat, ám a Társaság nagy távolságokról ebbe képes belenyúlni. Davis One ezért is blokkolta eme funkciót, amikor magánakcióba kezdett, ám most társai visszatértek a cég szolgálatába.

Zula és Davis One felfegyverkezve (előbbi M41A-val, utóbbi egy pisztollyal) haladnak a folyosókon, a tengerészgyalogos éppen megkérdezné, hogy Davis felett miért nem vette át a Társaság programja az uralmat. Választ nem kap, mert a folyosó másik végéről három szintetikus zúdít tüzet rájuk. Rövid tűzharc után az androidok meghátrálnak, egy fős veszteségük van (Hendricks érdeme), Davis One jobb karjára megsérül, bár nem súlyosan.

A nő üldözőbe venné őket, de Davis tudja jól, hogy ez nem lenne bölcs döntés, lévén az ellenség fegyverzet és létszám terén magasan fölöttük áll. A tengerészgyalogos fejében egy terv körvonalazódik: szimplán tönkreteszi a hajó kommunikációs rendszerét. Miközben ezt teszi, Davis beszámol neki, hogy azért önálló még mindig, mert anno meghackelte magát (ami veszélyes, mert ha valamit elszúr, akkor az önmegsemmisítője aktiválódik), jó pár plusz funkciója van, amik egy részéről maga se feltétlen tud. A szemüveget is azért hordja, mert szeretne magának egyéniséget adni, nem egy lenni a számos társa közül, kiknek arca és külalakja ugyanaz.

A két személy közelében egy felsőbb szintről kilőtt M40-es gránát gurul és robban. Egyikőjük se sebesül meg, Davis One gyorsan felocsúdik, felmászik és puszta kézzel a hat fegyveres "testvérét" pillanatokon belül megsemmisíti, még ha közben több találatot is bekap (főleg a hátán). Az utolsó android feltesz egy kérdést: miért fordult ellenük, miért a nőt védi? Davis tudja magában a választ: mindezt az emberiség jövőjéért teszi. A hídon lévő utolsó androidot már nem kell elintézni, feje félig lerobbant. Az Europa ismét biztonságos, a W-Y bár értesült annak jelenlegi pozíciójáról, de legalább nem tudják nyomon követni őket.

Kis megálló

Davis4

Davis sebei "testvérei" megölése után.

A következő megálló egy roncsmező. A tárgyak között az egykori Europa legénysége lebeg élettelenül. Davis szkafanderben kimegy DNS mintákat venni az emberekből, hogy egy napon majd beazonosítsák őket, továbbá a három xeno tetemére termit mikrobombákat helyez, hogy teljes mértékben megsemmisüljenek. Miközben kint van, Hendricks elintéz egy titkos dolgot: a kérészéletű W-Y kapcsolatteremtés során több üzenet is érkezett a katonának. Persze Zula nem ostoba és csírájában elfojt minden lehetőséget arra, hogy esetleg így határolják be őket. Davis még nem sejti, hogy partnere kapcsolatba lépett orvosával, dr. Emi Yanggal, akiben bízik. Persze Davis is titkol valamit, ő meg egy xeno ujjat szerez és rejt el a szobájában. Miután Davis végzett, Zula utasítására egy jelzőbóját helyez ki, hogy majd valakik felszedjék a testeket, mert az Europa rakterébe bár elférnének, de rengeteg energia menne el a hidegen tartásukra.

Két tűz között

Az Europa következő megállója a Wright-Aberra Fuel Depot. A kolonizáló hajók, teherszállítók és egyéb nagyobb űrhajók számára ez egy utántöltő állomás, ahol rövid ideig akár megszállhat a legénység. Több száz, ha nem ezer ember lehetett itt az infesztáció kiindulásakor. Több hajó is az állomáshoz van dokkolva, de kérdéses, hogy mennyi hagyhatta el a helyet, mennyi hajó szórhatta szét a xenokat az emberlakta űrben? Ráadásul a W-Y tud az állomásról, tudják, hogy itt lehetnek még xenok, ergo idő kérdése mikor tűnik fel a Társaság.

Zula és Davis űrruhában az egyik feltöltőcsőhöz lebegnek (a szintetikus javaslatára, hiszen nem lehetnek elégé elővigyázatosak), bejutnak, majd végigmennek az egyik üzemanyag tárolóban. Itt találkoznak az állomás egyetlen túlélőjével, dr. Hollis mikrobiológussal (David elővigyázatosságból VP70-est szegez rá). A nő rendkívül örül a felmentő seregnek és készségesen beszámol nekik a történtekről egy teremben. Hollis lezárt egy sor szintet, meggátolva a xenok továbbterjedését. Az infesztációt egy kolonizáló hajó hozta be három héttel ezelőtt, ami megvolt pakolva menekültekkel egy háborús zónából. A menekültek mellett alienek is voltak. Három űrhajó (köztük az Europa) elhagyta az állomást, de a többit sikerült meggátolni ebben (ezekről Zuláék kérik az adatokat, hogy merre mentek, mi a nevük, stb, hogy majd a jövőben megtalálják ezeket).

Davis02
Zuláék az alsóbb szintekre akarnak menni felderítést végezni, hogy tudják mennyi xenoval is állnak szemben. Hollis nem érti ezt, hiszen miért is ne várnák be az erősítést? Davis és Zula közlik vele, hogy nincs semmiféle erősítés. A nő az egyik monitorra mutat, mondván, hogy velük egy időben egy tengerészgyalogos fregatt is feltűnt és jelenleg is elfogópályán van, a kiküldött üzenetekre nem válaszoltak, bizonyára ez valami katonai eljárás. Zula bevallja, hogy kapcsolatba lépett Yanggal, bizonyára ezért tudták őket ilyen gyorsan bemérni. Davis haragos, lehet, hogy szintetikus, de egyre emberibbé válik, csalódott társában, hiszen anno pont azért kellett megölni szintetikus társait, hogy ne köpjenek, erre Hendricks a háta mögött ezt megtette.

Davis egy tervvel áll elő: mivel cirka 24 katonával kell szembeszállniuk (legalábbis Zula szerint két osztag szokott lenni egy fregatton), ezért esélyük sincs ellenük, csakhogy ha kieresztik az idegeneket, akkor meglóghatnak. A terv a következő: el kell érni az Europát, sanszosan azon az úton, amin keresztül behatoltak. Ezzel egy időben ki kell iktatni a lezárást, hogy az alienek szabadon mászkáljanak, remélhetőleg a katonák és idegenek egymást fogják lemészárolni.

A terv működni kezd. A tengerészgyalogosok a mozgásérzékelők révén követik az alienek nyomát. Zula rádöbben, hogy a katonák nem is őket keresik, hanem a xenokat, vagyis mintapéldányokat akarnak szerezni a W-Y számára. A harc zajaiból ítélve a közelben ölik egymást (275 méterre, ahogy Davis mondja). Hollis a legbiztonságosabb úton vezeti társait, sorra törve fel a lezárt ajtókat. Az egyiknél hibát vét és egy vészeljárást indít be, vagyis a folyosón sorra zárulnak le az ajtók. Futni kezdenek, de Zula elesik és a háta miatt nem tudna felkelni. Amíg Hollis kezeli és talpra állítja a EOK-ot, addig Davis saját testével ékeli ki a lezáruló ajtót, bár nem tudja addig tartani, hogy Hollis is átérjen. Négy arctámadó tűnik fel a doktor felől, aki lőni kezd rájuk. Zula azonnal elkezdi felülírni az ajtó rendszerét, ami sikerrel jár, így Davis benyomulhat és az utolsó élő arctámadót lerángatja a földön fekvő pánikba esett nőről. A lényt elhajítja és impulzus karabélyával azonnal megsemmisíti.

Beöltöznek az űrruhákba, már nem sok kell és elhagyhatják az állomást. Közben elmondanak mindent Hollisnek, hogy a W-Y mit is akar. Hatalmas mázlijuk van, hogy ezt szóba hozták, mert Hollis így rá tud mutatni egy fontos dologra: a W-Y képes már egyetlen testrészből is rekonstruálni a testet, majd klónozást folytatni, ergo a tengerészgyalogosoknak nem is kell feltétlen szerezniük egy teljes alient, elég ha csak egy testrészt begyűjtenek. Ez mindent megváltoztat, az új cél teljes mértékben eliminálni a katonákat.

Zula az idővel versengve rohan az állomás torpedói felé. Kénytelen meghackelni az egyiket, hogy Davis majd a vezérlőteremből megnyomja az indítógombot. Fél percen belül sikerül ezt végrehajtaniuk, ha csak pár másodpercet is késtek volna, a Dropship kilövése lehetetlenné vált volna. A torpedó telibe kapja a járművet, a Dropship egy robbanás közepette enyészik el, fedélzetén a katonákkal, a három W-Y küldöttel és egy begyűjtött idegen testével, legalábbis annak felső részével.

A katonák eliminálása után elhagyják az állomást. De előtte Hollis kreatív ötletével biztosra mennek, hogy a hely megsemmisüljön. Túlterheli az oxigéngenerátorokat és felgyújtja az üzemanyag tárolókat, csak idő kérdése, hogy az egész berobbanjon. Az Europára visszatérve Zula pocsékul érzi magát, Davis úgyszintén, ezért kiiktatja az érzelmekért felelős rendszereit. Zula kérésére ezt visszaállítja, hiszen ha emberi akar lenni, el kel viselnie a rossz érzéseket is. Ketten egymásra borulva beszélgetnek tovább, így könnyebb elviselni a fájdalmat.

Intermezzo

Davis5
Két órával később Hollis közli velük, hogy egy királynő növekszik benne (ezt alátámasztja az elkészített pár hologramkép). Davis bár egy speciális injekcióval megölhetné az embriót, amit kiszedhet utána, de a doki élve akarja kiműtetni, hogy a jövőben tanulmányozzák, megfejtve a xenok gyengéit, a megszerzett tudást pedig a későbbi akciókban hasznosíthatják. Davis eme célból átalakít egy termet, ahová gombnyomásra kryo-hidrogént lehet fújni, ami mindent lefagyaszt.

A műtét során Hollis mindvégig magánál van, ő utasítja a szintetikust mit hogyan csináljon. Az embriót sikerül kiszedni, ami a földre esik. Zula reflexből ráfogja az M41A-t, de Davis időben kikapja a kezéből és a tussal fejen vágja a xenot. A kábult lényt megfogja és rohanva viszi a terem felé. Ugyan bedobja, de a királynő nem hagyja ennyiben, a szintetikus torkának ugorna, de Davis elfogja, ököllel verni kezdi és úgy hajítja vissza a terembe, amit lezár és beindítja a fagyasztást.

A művelet sikeres, Hollis nem csak él, de pár nap lábadozás után hozzá is kezd mintákat venni a lényből, legalábbis amíg újra ágynak nem esik.

Kalóztámadás

Davis8

Davis felveszi a harcot a kalózokkal.

Davis kryo terme ugyan működik, de a létrehozása során belekellet nyúlnia a hajó különböző rendszereibe, ráadásul a húzós idő sem volt jótékony hatású, mindezek kezdik megbosszulni magukat, mert az Europa kezd tönkremenni. A levegő kezd fogyni, világítás nincs, illetve egyes helyeken mérgező gáz szivárog. Davis a tőle telhetően próbálja karbantartani a hajót, nemegyszer űrsétákat tesz, hogy kívülről végezze a javítást. Az egyik ilyen javítás után veszi észre, hogy a kryo terem elkezdett felolvadni, vagyis a királynő magához fog térni és kifejlődni. Ezt közli a medikai teremben lévő két nővel.

Davis később kívülről lehegeszti az űrre néző ablakokat, nehogy a királynő megpróbáljon ott kitörni. Eme munka során kap értesítést a hídon lévő nőktől, hogy egy ismeretlen hajó tart feléjük emberekkel tele, bizonyára ellenséges szándékkal ezért jó lenne felszerelkezni fegyverekkel. Davis egy sörétest és egy impulzus karabélyt vesz magához, így üt rajta az űrkalózok fő erején. A meglepetés erejével csak egyetlen ellenséget tud megölni, mert a nagy tűzerő fedezékbe kényszeríti a szintetikust, akinek jobb vállát eltalálják, illetve menekülés közben a lábát is.

Ekkor jön Zula utasítása, miszerint bújjon el, mert kieresztik a királynőt. Davis így tesz, ezért az úrnő őt nem fogja úgy szétszabdalni, mint a fegyvereseket. A folyosót cirka két tucat támadó összevágott/zúzott véres teste kezdi beborítani, miközben Zula gondoskodik róla, hogy a kalózok űrhajója roncsként lebegjen az űr végtelenségében. A támadást ugyan sikerült visszaverni, de a királynő szabad (bár nem kezdi keresni Zuláékat, hiszen elég nagy az Europa), Davis pedig felépülésre szorul. Az eszméletlen androidot Zula és Hollis viszi a medikai részlegbe, onnan pedig a hídra, ahol a doki helyrepofozza.

Az út vége

Az Europa lényegében egy roncs, csak a hídon van levegő és gravitáció, ráadásul az egyik üzemanyagcella szivárog, radioaktív sugárzásban részesítve nem egy szintet. Zula beszámol a szintetikusnak, hogy a Föld felé tartanak, ennyi volt a nagy hadjárat. Davis bár nem mutatja ki, de neheztel emiatt a tengerészgyalogosra, de végül is érthető az egész: már amúgy se tudnák folytatni a harcot, az Europa csoda, hogy működik, a készleteik megfogyatkoztak, Zula sérült háta pedig előbb-utóbb harcképtelenné tenné a nőt. Ha Yang ajánlatát elfogadják, akkor legalább van esély arra, hogy a két nő életben maradjon, de Davis nem ember (jóllehet magára úgy gondol), ő a W-Y tulajdona és az első leendő alkalommal szétszedik, hogy minden tárolt adatot kinyerjenek, az Europat pedig az utolsó csavarig szét fogják szedni xeno mintáért. Hendricks mindezekre nem is gondolt, hogy barátja a Földön nem fog menedékre lelni, hanem meg fog halni.

Davis biztosra megy, miközben elérik a Luna légelhárítását, az egyik üzemanyagcellát ráhelyezi a mostanra halott királynő testére. A szintetikus jól gondolta, hogy Yang ugyan betartja a szavát, a W-Y nem fogja üldözni Zuláékat, de cserébe biztos szeretnének egy alient, magyarán ha az Europan nem találnak testet, akkor vége a kalandnak. A Luna biometrikus letapogatást végez és mivel elsőre nem észlelik a királynőt, ezért felkészülnek a hajó kilövésére. A találat megsemmisíti a hajó hátsó részét, a második és egyben végső lövés előtt azonban beérkezik a letapogatás új adatai, ami kimutatja a testet.

Davis9

Egy korszak vége. Davis teste az óceán mélyén.

Az elhárítás lead egy újabb lövést, arra késztetve az amúgy is sérült hajót, hogy a Földön hajtson végre kényszerleszállást, az óceánba. A cél az, hogy a fedélzeten lévőket a mentőkabinba kényszerítsék, így nem tudnák megsemmisíteni a testet, amit majd a vízből később a tengerészgyalogság kiemelhet. Zula és Hollis valóban elhagyják a fedélzetet, csakhogy Davis nem. Aktiválja a cellát, ami felrobbantja a királynőt és súlyosan roncsolja a belső teret. A vízbe való becsapódáskor Davis már nem működik, a tengerészgyalogság pedig nem kezd kutakodni a hajón, hiszen észlelték a belső robbanást és helyesen levonják a következtetést: felesleges lenne pénz és időt fecsérelni a vizsgálatra, a szintetikus elpusztította a mintapéldányt.

A Társaság később élve felboncolja Hollist, remélve azt, hogy a királynő embrió hagyott benne valamit, Zula azonban valóban szabadon távozhat. Ő később több illegális szervezettel veszi fel a kapcsolatot szerez egy hajót és az Europa becsapódási helye felé megy, alámerül és megkeresi Davis örök mozdulatlanságba meredt testét. Kipattintja a chipet, vagyis Davis agyát, így bár a teste megsemmisült, de a tudata megmaradt.

Érdekesség

Lehetséges, hogy Davist az X Group készítette, hiszen elég sok hasonlóságot mutat Attilaval. Mindketten jobbak, erősebbek a normál androidoknál, ráadásul Davis esetén eleve kérdéses, hogy hogyan is kerülhetett az Europára küldött csapatba. Elvégre szintetikus létére nem kérvényezhette, hogy ő bekerüljön a csapatba, a W-Y berkein belül valakinek egyengetnie kellett az útját, az X Csoportról pedig tudni, hogy a W-Y magasabb köreibe is beépültek.

Galéria

Felszerelés

Előfordulás