FANDOM

Wilks2

Faj:

Ember

Nem:

Férfi

Nemzetiség:

Amerikai

Munkahely:

USCM

Rang:

Őrmester

5 éves korában anyja mellrákban meghal. Egy év után apja (Ben Wilks, ő mindig a vágyait követte) elhagyja és többé nem jön vissza. Wilks a nagynénjéhez kerül, Carrie Greene jól bánik vele, de nem ért a gyerekekhez mint Wilks anyja, aki imádta őket. Wilks sokat van egyedül, mert Carrie sokat dolgozik. 11 éves korában ősszel, két nappal a szülinapja után apja meglátogatja és ajándékot ad neki, majd elmegy. Wilks ki sem bontja az ajándékot és a hamutartóba dobja.

Valamikor tagja lesz egy kísérleti csapatnak, ahol azt vizsgálják miként hat az emberi agyra ha az Einsteini űrben halad, úgy, hogy nincsenek mélyálomban. Wilks 30 percig bírja és furcsa dolgokat lát. 2173-ban belép az USCM-be.

A Rimen történt eset és az utána lévő évek

2179-ben a Rimen tizedesként harcol az alienek ellen. Szakasza (12 fő) nem sejti, hogy mikkel fognak szembe kerülni. A kolónián csak egy Billie nevű kislányt találnak élve. A tengerészgyalogosokat hamar megtizedelik a lények és Wilks lesz a rangidős (a túlélők közül ő a legnyugodtabb). A tizedes a plazmavágójával nyitja ki az egyik ajtót, ami mögött egy xeno várja. A szerszámot fegyvernek használva könnyedén lenyakazza ellenfelét.

Időközben Billiet majdnem elragadják a xenok, csak Wilks pontosan lábra célzott lövéseivel tudja a lányt megmenteni az idegentől (később a sérült lényt megöli). A katonák légi mentésre nem számíthatnak, mert a Dropshipre egy xeno került fel, ami megölte a pilótákat és a gép földnek ütközve felrobbant. Később a kolónia felrobban, csak Wilks és Billie élik túl. A tizedes megkedveli a lányt.

Nem hisznek Wilksnek a Rimen történtekről. Amikor rájuk találnak, 6 hónapig tartják karanténban a férfit. Nem hagyja, hogy sav marta sebét az arcán helyrehozzák. Szabadulása után egy éjszaka huligánok agyonverik és a tizedes életveszélybe kerül, de a kórházban felépül. Mikor újra aktív szolgálatba kerül, 9 letartóztatást, két rendbontást, három támadást, és egy gyilkossági kísérletet csinál. A tengerészgyalogságból nem rúgják ki, mert bármikor szüksége lehet a kormánynak a tapasztalataira.

Billie megmentése

2192-ben büntetését tölti, idegesen indul el a MILCOM épületéhez, ahol pár fejes beszélne vele. Stephens ezredes és Orona elé viszik, hogy csatlakozzon egy küldetéshez, ami egy alienek uralta bolygón való mintapéldány begyűjtésére indul. Wilks elfogadja, mert más választása nincs, de legalább leszámolhat a rémálmaival. Tudomást szerezz Billieről, akit meglátogat a gyógyintézetben. Utolsó találkozásuk óta 13 év telt el és a lányból már nő lett, Wilksnek mindig is az a kislány marad, akit a Rimen ismert meg. A beszélgetés csúfos véget ér, az ápolók elviszik a nőt, Wilks hiába próbálta a védőfalat átütni a könyökével.

Előléptetik őrmesterré és csak Stephens ezredes parancsolhat neki. Belátása szerint választhatja ki milyen fegyvereket vihet a küldetésre. A plazmafegyvereket Stephens ellenzi, ezért csak impulzusfegyvereket visznek magukkal. Az őrmester titokban felcsempész a hajóra néhány nukleáris töltetet a legrosszabb esetre. Elkezdi gyakorlatoztatni az alá beosztott 30 szintetikus elit tengerészgyalogost. Hetekkel később megtudja, hogy Billinek kiégetik az agyát (a katonai könyvtárban néz ennek utána, bár egy kövér őrnagy méregeti, de amint meglátja Wilks összeégett arcát, inkább kussol).

Az őrmester egymaga elindul egy szinapszisfegyverrel felszerelkezve a nő megmentésére. Az MI-7-nél dolgozó barátja megszerzi neki a szükséges kódokat, a többit Wilks már intézi. A bejáratnál lelő egy őrt, akinek elveszi névjegykártyáját, Billiehez gond nélkül eljut, ám utána nehezedik a helyzet. A liftből emberek jönnek feléjük, az őrmester lelő két őrt és egy ápolót, a másik ápolót pedig pillanatok alatt elveri. Wilks kénytelen pókfonállal lemászni az épületből Billie társaságában. A sikeres mentőakció után gond nélkül elérik a katonai űrkikötőt. A Benedict hajóra szállnak fel, ami már indulni készül az alien uralta bolygóra. Stephens nem tud a nő jelenlétéről, habár a katonák tudják, hogy van egy potyautas. 2192 április 5-én elindulnak az egy évig tartó útra. Amikor felébrednek a mélyálomból, az ezredes megtudja, hogy egy civil van a hajón. Wilks kiegyezik a felettesével.

Árulás

Wilks észreveszi, hogy Billie és egy szintetikus katona (Mitchell Bueller) szerelembe esnek. Wilks próbálja őket eltiltani, mert Billie nem tud róla, hogy egy szintetikusba szerelmes, de nem sikerül őket eltiltani egymástól. A Benedict legénysége nem sejti, hogy követi őket a Bionat hajója, amit Massey vezet feláldozható androidokkal. Stephens ezredes mivel titokban segíti az átszállást, a katonákat felkészületlenül éri a támadás. Wilks éppen kondizik mikor a támadás történik, ő indítja be a riadót.

Az őrmester Stephens ezredessel fut össze, aki elkapja. Wilks rádöbben, hogy az ezredes áruló. Massey lelövi a tisztet, mert már nincs szüksége rá, ellenben a Benedict legénységére már igen, mert őket tervezi az alienek elé vetni. Wilkset kivéve mindenkit letesznek a bolygóra. Billie, akiről a támadók nem tudnak, kiszabadítja Wilkset (Massey már kezdte volna megkínozni, hogy az embereinek szóljon, hogy hagyják abba a harcot), megölve két androidot és Masseyt.

A halál közelében

Elintézik a hajón maradt négy androidot és egy landolóegységgel a túlélő tengerészgyalogosok után mennek (az őrmester nem akarta volna hozni Billiet, de a nő nagyon akar jönni). Csak Mitch és szakasza veszik az adásukat, de megtagadják Wilks parancsát (várjanak amíg leszállnak), elindulnak egy fészek felé, ahol néhány katonát elfogtak az alienek. Mitchéknek kötelességük segíteni az embereknek, még ha lehet, hogy meghaltak. Wilksék amikor leszállnak, már csak Blake, Mitch és egy megmentett ember jön feléjük a fészekből. Mitch adja a hátvédet, ám egy alien kettétépi. Billie ekkor szembesül a ténnyel, hogy szerelme, akivel le is feküdt, egy android. Wilks lekever a nőnek egy pofont, hogy lehiggadjon, miközben az automatikus gépágyúval leszedi a lényt, Blake ez idő alatt a hajóra cipeli sérült társát.

A hajót rövidesen körbeveszik a xenok és a lőszer is elfogy, a hajtómű súlyos sérülést kap, ami miatt le kell szállniuk. A landolóegységben felkészülnek a halálra, de az elmarad, ugyanis egy űrutas megöli az összes idegent. Billie a fejében érzi a lény gondolatait, de nem kell a pilótától félniük, mert az csak a xenokat utálja. Rövidesen a pilóta elmegy és a Benedict túlélői elkezdik kijavítani a hajót. Egy óra múlva felszállnak (előtte Wilks átvizsgálja az egységet, nehogy egy idegen rajta legyen) és landolnak a Benedicten. Az eredetileg 44 fős legénységből (34 tengerészgyalogos, Billie és a hajó 9 fős személyzete) csak 5 fő tér vissza (Blake, Wilks, Billie, Mitch és a hajó egyik tagja). Wilks kioldja a nukleáris bombákat, amiről csak ő tudott és elpusztítja a bolygó élővilágát, legalábbis ezt gondolta, mert nagy kárt nem okoz.

Egy gyors átvizsgálás után mélyálomba fekszenek, hogy 9 hónap múlva ébredjenek fel. A Föld inváziójáról szóló hírek későn érkeznek meg a hajóra (az őrmester Masseytől tud a földi alienről, de nem hitte volna, hogy egy xeno ekkora kárt tud majd okozni).

Visszatérés a Földre

A Benedict legénysége a felébredés után döbben rá, hogy a küldetés hiábavaló volt, mert a Földet elárasztották az idegenek milliárdjai, az emberek egy része már elhagyta a bolygót, a másik része meg már halott. Észreveszik még, hogy a space jockey hajója idáig követte őket (Billie később tudja meg, hogy a pilóta elakarja foglalni a Földet miután az emberek visszaszerzik). Leszállnak egy katonai támaszponton, ahol összetűzésbe keverednek egy tábornokkal. A tiszt lelövi Blaket, erre Wilks gyors mozdulattal megöli a tábornokot és még egy közelben lévő katonát is. Keresnek egy hajót, ami teherrakományt visz, útközben Wilks négy őrt kénytelen lelőni. A USS American lesz a kiválasztott hajó, amit miután utazásra alkalmassá tesznek, felszállnak. Mitch, Billie és Wilks végignézi, ahogy egy 50 fős hajóflottával elhagyják a bázist, ami rövidesen felrobban, megölve több ezer támadó alient. A hármas mélyálomba fekszik, nem sejtve mikor ébrednek fel és hol, de ez a legkisebb gondjuk.

A USS American fedélzetén

A mélyálomból való felkelésüktől számított 7. napon Billie érzi, hogy idegenek vannak a hajón. Mitch és Wilks nem hisz neki, de azért Wilks körülnéz a nővel. Találnak egy alien tetemet és négy embert, akikből kitörtek az idegenek. Wilks az egyik xenot lelövi, ám a párosnak futnia kell ha nem akarnak kirepülni az űrbe az átmart lyukon. Az egyik zsilipajtó lecsukódni készül, Billie átjut rajta az őrmesterrel ellentétben, aki az ajtó alá szorul és ha nem jut ki időben, kettészakad. Billie egy pisztollyal kitámasztja az ajtót, így Wilks átjut. A maradék két xenot Billie ötletével semlegesítik (egy takarítórobot segítségével egy zsilipajtóhoz csalják és kilövik őket az űrbe).

Billienek kell szkafanderben kimennie, mert a lények megkapaszkodtak a hajón. Mivel Wilksnek szörnyen fáj a háta és Mitchnek pedig nincsenek lábai, ezért csak Billie mehet ki. A nő két xenot sikeresen elpusztít (az első alien legyőzése után Wilks visszahívná Billiet, illetve maradásra parancsolja Mitchet, aki kimenne segíteni) és az út hátralévő részében újra béke honol. A hajó egy Hold nagyságú bolygóra érkezik, ahol egy kupola épületben száll le. Ott egy szakasz fegyveres tengerészgyalogos vár rájuk Thomas A.W. Spears dandártábornok vezetésével.

A 3. Bázison

Spears miután megtudja, hogy az alienek elpusztultak, elzáratja Wilkséket. A trió a bázison kapszulákba zárt alieneket lát. A zárkában Powell őrnagy keresi fel őket és kihallgatást tart. A társaságot hamarosan kiengedik, mert a dandártábornok értesül a potyautasok információiról. Ebédelnek Spearsszel, aki megengedi, hogy a bázis bármely részére bemehetnek. Wilks és társai eljátsszák, hogy jó terv alienekkel visszaszerezni a Földet, ahogy Spears álmodja (Wilks valójában lelőné az őrült férfit). Napok múlva amikor Spears elmegy egy szakasszal a civil kolóniára, Wilks körülnéz a USS American fedélzetén, ahová Powell őrnagy követi.

Az őrnagy megkéri Wilkset, hogy ölje meg az őrült Spearst mielőtt még több embert használna keltetőnek. Wilks lázadást szít, ami hatásosnak bizonyul. Spears híveit letartóztatják és a kommunikációs rendszereket is elpusztítják. Wilks és Billie egy légvédelmi terepjáróban várják a koptert, amin Spears utazik, hogy lelőjék.

A lázadás bukása

A koptert le is lövi a terepjáró rendszere, Wilks még időben észreveszi, hogy egy másik kopter is feléjük tart. Gyorsan kiugrik a járműből és Billievel a bázis felé fut. Spears egy titkos adáson keresztül tudta, hogy valami baj van, ezért maga elé egy üres gépet küldött. A pilóta kilövi a terepjárót és a többi járművet is a tábornok parancsára.

Wilks a hozzá hű katonáknak fegyvereket ad és parancsot ad a bejáratok őrzésére (Powell elvileg a lázadók vezére, de ő nem képes irányítani az embereket úgy mint az őrmester). Spears hologrammal kiparancsolja az alieneket, amik sok lázadót megölnek, Spears a szakaszával ekkor támad. Wilks felismeri, hogy ha nem tűnnek el a bolygóról, akkor meghalnak. Powellel és Billievel a hajók felé mennek, útközben egy alient és egy ellenséges katonát öl meg.

A hajóknál elkapják őket Spears emberei. Az őrmester és Billie felkészült a halálra, már emelik is fel fegyvereiket, mikor sokkbotokkal leütik őket. Először Wilks tér magához, így alkalma nyílik meghallgatni a dandártábornok beszédét. Később Mitchnek köszönhetően (kikapcsolja a világítást, az őrök az éjellátókat felveszik, ekkor visszakapcsolja a fényeket, elvakítva a katonákat) megszöknek és a USS MacArthur fedélzetére mennek fel, ahová az idegeneket rakodják (az őrmester magabiztosnak mutatja magát, ám valójában ideges). Az út során három őrt ártalmatlanítanak, észrevétlenül jutnak el a megfelelő helyhez. Egy katona felismeri őket, Wilks lelövi. A katona még lead egy sorozatot mielőtt meghalna, eltalálva Powellnek a fejét, aki azonnal meghal.

A MacArthur és a USS Jackson (Spears utazik benne) felszállnak a bázisról, pontban 16:00-kor. Wilks és Billie egy utolsó adásban beszélnek Mitchel, aki végül elköszön és elindul segíteni a katonáknak a reménytelen harcban az alienek ellen (nagyon valószínű, hogy mindenki meghal a bázison). A páros mélyálomba fekszik, amíg el nem érik a Földet.

Út a Gateway állomásig

Egy héttel a Föld elérése előtt Wilks kiterveli, hogy csőrakétákkal szálljanak át a USS Jacksonra (eme célból végig edzéssel töltötte idejét, illetve ezzel elvonta figyelmét, nehogy vonzalmat érezzen a nő iránt). Spears várja őket, kikapcsolja a gravitációt és bedob néhány gránátot. Wilks szétlövi ezeket, illetve pár lövéssel átüti a falat, ami mögött a tiszt van. Spears nem kap sérülést, lehegeszti az ajtót és még aknákat is tesz oda. Wilks előáll egy blöffel, miszerint bombák vannak a MacArthuron, de hogyha elengedik őket, akkor megmondja hol vannak elrejtve azok. Spears elengedi őket egy mentőkapszulában. A tisztet sikeresen becsapják, a tábornoknak már nincs ideje bosszút állni, mert már messze járnak.

A kapszulával a Gateway állomáson szállnak le, ahol élő adásban látják ahogy Spearst a királynő megfogja és letépi a fejét. Wilks és Billie találkozik a rég halottnak hitt Ripleyvel.

A Gateway állomáson

Két hét múlva már jó barátok. Wilks a szabadidejét kondizással tölti valamelyik kisebb konditeremben. Egy ilyen teremből megy majd a Négy Vitorla nevű bárba, ahol Billie és Ripley várja. Ripley egy tervet gondol ki a Föld visszaszerzésére, Wilks feladata először is egy listát szereznie az álmodókról.

Másnap reggel a B-2 konferenciateremben találkoznak, ahol az ex őrmester átadja a listát (barátnője, Leslie Elliot szép munkát végzett). Ripleyben ekkor körvonalazódik a terv: az álmodókkal behatárolják az anyakirálynőt és a Földre viszik, ahol több milliárd alient vonz maga után. Természetesen mindet felrobbantják atombombával.

Billie és Ripley toborozni kezd, miközben Wilks megpróbál hajót szerezni, eme ügyben Kegan Bako őrmesterhez fordul, hogy kitől lehetne hajót szerezni (Bako nem tud semmit a tervről). Másnap Wilks és Ripley elmennek Keith Dunston dojojába, hogy beszervezzék Dunstont és Peter Schellt (végig Wilks beszél, Ripley csak hallgat), ám Peter habozik és végül nem tart a csapattal. Ezután Wilks sikeresen beszervezi Dylan Brewstert és Eric D. McQuadet, majd egyedül megy Ripleyhez. Billie szól nekik, hogy azonnal kapcsoljanak a 10-V csatornára, amin éppen egy véletlenül leadott, élőben zajló mentőakció zajlik a Földön, aminek a végén a katonák meghalnak. Ez a sikertelen akció később eltökélté tesz néhány ingadozó álmodót, ám a hajószerzésben gondot jelent, ugyanis Wilks hiába beszél Peters tábornokkal, az nem hajlandó űrhajót adni, ráadásul fel is dühíti az ex őrmestert.

A következő reggelen, 08:00-kor Dunston dojojában gyűlik össze az álmodók kis csapata, egy végső eligazítás zajlik le. Wilks azok között van, akik elől haladnak a USS Kurtz dokkja felé. Maria Tully sorban nyitja ki az ajtókat, Wilks pedig szól Billiéknek, hogy jöhet a csapat többi része. Az akciót a lebukás veszélye fenyegeti, ugyanis egy őr kiszúrja Wilkset a folyosón, szerencsére Wilks jól megjátssza, hogy csak eltévedt, így le tudja rázni az őrt.

A következő probléma is hamarosan jelentkezik. A Kurtzba nem tudnak behatolni, ugyanakkor a lehegesztett ajtón dörömböl egy női munkás (egy férfi munkást már így is le kellett ütniük). Wilks megint szerencsés, ugyanis nem csak megjátssza, hogy ő a leütött munkás, de még rá is szedi a nőt, hogy az ajtó beragadt, amit hamarosan megjavít. Egy talált konduktorral odamegy a csapat többi tagjához, akik végre már be tudnak jutni a gépbe és Eric vezetésével felszállnak.

Újból a Xenomorph Primeon

Egy APC-vel kezdik felderíteni a terepet, összesen 7 fő indul a járművel el (Wilks vezet). Egy elárasztott helyen mennek, amíg óriásai gömböket nem találnak. Három ember kiszáll megnézni, ám a gömbökből jövő óriási alienek megtámadják őket (két-két ember és xeno elpusztul). Wilks a jármű lövegeivel kilövi a maradék három idegent, amik nagy kárt okoztak az APC-ben. Ripley az anyakirálynő fészke felé megy gyalog, miközben az APC-n levők az LZ felé tartanak. A jármű bedöglik, Billie, Wilks (elsőként ugrik ki, el is esik), Falk és Charlene Adcox kénytelen szembeszállni a több ezer aliennel, amik az anyakirálynő felé tartanak. Még időben megérkezik a hajó és felszedi a bekerített helyzetben levő csapatot (Adcox ekkor hal meg).

Ripleynek sikerült az anyakirálynőt a hajón csapdába ejteni, a csapat a Föld felé tart. Az úton derül ki, hogy Ripley egy másodgenerációs szintetikus (Ripley akkor mondja ezt el, mikor Wilksre ruházza a vezérséget). Wilks szól Billienek, hogy bírja jobb kedvre a magába roskadt Ripleyt, ám nem jár ő sem sikerrel.

A Földön

A Föld közelében sikeresen kicselezik a Gateway egyik elfogó hajóját (Billie ötletét követve). Időközben Ripley is végre előjön és visszaveszi a parancsnokságot (már mindenki tudja róla, hogy szintetikus). Orona komplexumánál landolnak (előtte a hegyek egyik párkányára teszik ki az anyakirálynőt, bár a kiengedésénél akadt probléma, mert az űrnő saját maga torlaszolta el a kijáratot, ezért Ripleynek és Wilksnek az ajtón kellett dörömbölnie, hogy elcsalják onnan és a rámpa kinyíljon). Ripley aktiválni próbálja a bombákat, de 6 fanatikus támad a helyre. Wilks és Falk szétlövi őket (Wilks 5 fanatikussal végez). Billie ekkor már elment megkeresni egy Amy nevű lányt (Wilks magát hibáztatja azért, amiért Billie megszökött, nagyon is aggódik érte).

Ripley még időben elkészül, mert alienek érkeznek a térségbe. Az emberek a Kurtzig harcolják magukat. Billie is megérkezik egy emberrel, a nő hamarosan újra elindul az alienek közelében levő hajóhoz, hogy kimentse Amyt. Ripley is vele tart és nem hagyják, hogy Wilks is velük tartson. Ripleyék sikeresen visszatérnek a lánnyal (habár a siklóval lezuhannak, de a Kurtz felveszi őket). Elindulnak a Gateway felé, ahol landolnak. 6 hónap múlva a bombák elpusztítják az anyakirálynőt és pár milliárd alient, utat nyitva a Föld felszabadításának.

Felszerelés

M10 Pattern Ballistic Helmet

M3 Pattern Personal Armor

Plasma Cutter

Smith & Wesson katonai pisztoly

M41-E Pulse Rifle

Galéria

Előfordulás