FANDOM

Kereskedelmi terepjáró, amit a kolóniákon használnak, hiszen a felfüggesztett 8x8-as kereke legyűri a nehéz és egyenetlen terepet. A jármű belsejében nagy tér van, 5 ember is kényelmesen elfér benne és marad is hely. Minden traktor el van látva egy vontatókábellel és fényszóróval.

Áttekintés

A traktort a 8x8-as kerékszerkezet köré építik, hossza 6,59 méter, szélessége 5,86 méteres. A központi komputer figyeli a terepet és a kerekeket úgy függeszti fel, hogy sikerrel küzdje le az akadályokat (akár olyan alacsonyra is le tud ereszkedni, hogy egy ember kényelmesen beszálljon a járműbe). A tervezők gondoltak arra, hogy a járművük módosítható legyen, a teljesség igénye nélkül lehet felszerelni rájuk mechanikus ásókat, vágógépeket, darukat, fúrókat, talajelemzőket, hegesztőkészülékeket, illetve át lehet alakítani buldózernek is. A Daihotai váza elég sokoldalú és kezdetleges ahhoz, hogy szinte bármilyen nehéz munkára használják. A traktor népszerű a különböző vállalatok között, hiszen megállja a helyét a gyarmatokon.

Meghajtás

A motor modellről modellre változik, a leggyakoribb motorok a J-160-as és J-180-as gázturbinák, amik 140-150 kW-ot képesek egyenként leadni. Minden egyes kerék függetlenül kapja a meghajtást, ahogy a fékezéskor is nem egyformán reagálnak a kerekek. A jármű úton 110 km/óra sebességgel tud menni (tud ennél gyorsabban is, de általában ennyivel mennek), terepen meg legyűri a 70%-os lejtőket és a 1,1 méteres terepakadályokat.

Kabin

A legtöbb modellnél egy teljesen lezárt fülke van alapból. Minden fülke létfentartó egységekkel van ellátva, akár mérgező atmoszférában is lehet vezetni és a kabinban lévők nem halnak meg, sőt, minimálisan a radioaktivitás ellen is véd. A fülkék egy központi lakórész köré vannak tervezve, ami magába foglalja az "étkezőt" és "hálószobát" is, ez 5 ember részére bőségesen elég. Ez a tágas tér alap minden modellnél, a teret át lehet alakítani, hogy berendezéseket és készleteket lehessen vinni. Minden kabint megerősített acél hengerből csinálnak, az ajtók pedig oldalt kapnak helyet.

A kabin elején található a vezetőfülke, amit meglehet duplázni légkamrával ha mérgező terepen kell menni. A traktor hátuljánál kap helyet a munkaállomás, ahol a külső eszközöket (például a fúrót, darut stb.) lehet kezelni, illetve innen is lehet vezetni, ha úgy hozza a helyzet.

Galéria

Előfordulás