FANDOM

Dachandenagy

Faj:

Yautja

Nem:

Hím

Rang:

klánvezér

Klán:

Dachande's Clan

Halála helye:

Ryushi

Igazi neve Yeyinde (Bátor), a Dachande nevet (Nem Egyforma Kés vagy másképpen Törött Agyar, eme név nagyon is tetszik a yautjának) onnan kapja, hogy egyik agyara el van törve. Ezt a sérülést akkor szerzi, mikor puszta kézzel öl meg egy xenot. Bár pótolhatja az agyarat, nem teszi meg. Emlékként meghagyja letörve, illetve hagyja, hogy a többi yautja újra és újra elmesélje másoknak a törött agyar történetét (nem kicsit kiszínezve a történetet), ez Dachande számára elégedettséget okoz. Nagyon ért a pengékhez és lőfegyverekhez, nagyon híres vadász. Több száz predatort képez ki, de csak pár tucatot veszít el. Otthon a trófeafalát 6 idegen és egy királynő koponyája díszíti. A királynő megölésénél saját maga 50 idegennel végzett, de 9 beavatatlant elveszített.

Dachande és a nőstények

Kiskorában Dachande azt hiszi, hogy ő lesz a legnagyobb vadász, ezért képes lett volna párbajra hívni azt a fajtársát, aki a kelleténél tovább nézett rá. Dachande elindul a fiatal irányába, de egy nőstény fellöki, pedig a nőstény nem is akarta. Nagykorában, párzás közben a nőstény predator a falhoz vágja, nem szándékosan.

Beavatottként

Az első vadászatán, a Dton két idegent sikerül megölnie, azonban Nei'hman-de (fivére) meghal. Yeyinde örül annak, hogy beavatott lett, de egy kis ideig bánatos is amiért nem úgy történt ahogy elképzelte (fivérével arról álmodoztak, hogy a legnagyobb yautják lesznek). 'A'ni-de avatja be. Négy alkalommal jár majd fészekben a következő időkben.

73 utódja lesz, de egy légiónyit akar még. Utolsó vadászata a Ryushin zajlik, ahol beavatatlanokat kísért volna (14 beavatatlan, illetve van két beavatott is a Ne'dtesei fedélzetén). Az odaút alatt történik meg az az eset, hogy Tichinde nyíltan szembefordul vele. Dachande új ellenfelet választana Tichinde számára, mert az ifjonc gyorsan győzött a pusztakezes harcban. Dachande döbbenetére az ifjonc egyszerűen csak fejbe rúgja a legyőzött predatort.

Yeyinde szintén puszta ökleit használva párbajozik Tichindével. Az ifjoncot felemeli és eldobja, ez, illetve néhány erős ütés más belátásra téríti Tichindét. Dachande megbocsát az ifjoncnak, akit meg is ölhetne, mert kimondta az éjfél csókját (magyarán ha sikerült volna, megölte volna a vezért).

Ryushi

Négy nappal később landolnak a bolygón, csak ekkor tudja meg, hogy itt már emberek élnek. Sajnálja, hogy most nem vadászhat rájuk, mert beavatást kell tartania, de majd beavatottakkal térne vissza és végre beszerezne néhány 'mber koponyát. Csak a két beavatottnak mondja el, hogy emberek vannak a bolygón. Az ifjoncok nem értik miért kapnak álcahálót és miért kell nagyon vigyázniuk.

Kóma

Az este egy ember (dr. Kesar Roven) észreveszi őket. Dachande kénytelen leöletni a puha húsút, utána felszállni a hajóval és elmenni a bolygóról. A férfi légrobogóval menekülne, de véletlenül elgázol egy yautját. A robogót eltalálják plazmával, az ember a járművével becsapódik a hajóba, ami felrobban. A robbanás megöli a két beavatottat, Dachande pedig eszméletét veszti (illetve négy bordája eltörik). Pár másodpercre néha-néha magához tér, egy idő után 'mber szagot és hangokat hall. A nagyvezér megrémül, hogy az emberek fogságába került.

Újra talpon

Egy emberek építette kórházban tér magához, ahol Miriam Rovent Tichinde akarja megölni. Dachande tudja, hogy a nő ápolta eddig, ezért megvédi őt. Időben megfogja az ifjonc lándzsáját, megmentve Miriam életét. Tichinde csuklópengével végezne a vezérrel, ekkor érkezik meg Machiko Noguchi, aki szó szerint átüti a falat a légrobogójával. Tichinde a földre kerül, jó ideig ott is marad. Machiko lelőné Dachandét, de Miriam ezt nem hagyja, sőt, a yautja béklyóit feloldja. Yeyinde ezt nem tudja mire vélni, végül úgy dönt, hogy üdvözléskép megrázza a nő vállát. Miriam majdnem feldől, de viszonozza a rázást.

Dachande minden figyelmét a magához térő Tichindére szegezi (a két nő a tetőre megy). Elkezdi verni, az ifjoncnak két agyara is letörik, gyáván kúszva próbálna menekülni. Dachande dühe még nagyobb lesz (Tichindénél ember trófeák vannak), fogja a lándzsát és Tichinde gerincének a felső részébe szúrja, a hullát ráadásul le is köpi. Elveszi a rossz útra tért tanítvány felszerelését és útnak indul megtalálni a többieket.

Harcban

Kilépve az épületből, egy kolónián találja magát, a két nap pedig kezd lemenni. Kézzelfogható nyomokat lát, hogy az ifjoncok itt vannak (plazmanyomok és halott alienek). Négy drone támad rá, ebből elintéz hármat, az utolsót csak azért nem sikerül, mert az elmenekül. Dübörgést kezd hallani, egy korábbi vadászat alatt (pont a vezéri cím elérése után) hallott ilyet, akkor egy magaslatra ment a vadászokkal, mert négylábú lények csordája rohant feléjük (ha a yautják nem mennek a magaslatra, mind meghaltak volna). Dachande gyorsan talál is egy magaslatot: egy tornyot, amihez egy létra vezet fel.

Nem hiába kellett másznia, egy nagy rhynth csorda lepi el a kolónia utcáit, letarolva az útjukba kerülő alieneket és predatorokat. Dachande felé pár alien kezd mászni, a yautja kiszolgáltatott helyzetben van: csak egyetlen kezét tudja használni.

Szövetség

Machiko Noguchi mentőlétrát dob neki a kopterből. Dachande bár elkapja a kötelet, de egy alien ráugrik a gépre. A kopter lezuhan, csak Miriam hal meg. Dachande a kezeibe veszi a hullát és úgy viszi oda Machikonak (Scott Conover és Tom Strandberg már itt van). Dachande követi a 'mbereket és megküzd a rájuk támadó alienekkel.

Egy épületben húzzák meg magukat, bár Dachande nem érti mit beszélnek az emberek, helyesen következteti ki, hogy Machiko közöttük a vezér. Tom egyre rosszabbul van, Dachande lándzsával a kezében megy felé. Scott, utána Machiko állja útját, de hamar utat engednek, mikor meglátják, hogy Tomból egy mellkasrobbantó tör elő. A yautja végez a lénnyel, 20 perccel később a Scottban levő aliennel is (Scott ír egy programot, ami lehozza a Dolarhyde rakományát és összezúzza a kolóniát, Machiko cserébe beváltja ígéretét és lelövi a férfit).

Machiko és Dachande elindulnak a Dolarhyde felé, útközben alienek támadnak rájuk. Machikot mellbe üti egy szekunder nyelv és eszméletét veszti. Yeyinde felkapja a nőt és egy biztonságos épületbe viszi. Csak itt jön rá, hogy Machiko nőnemű. Mivel Noguchi már magához tért, tartanak egy kis pihenőt, bemutatkoznak egymásnak, Dachande a nőnek a Kicsi Tőr nevet adja.

A Dolarhyde

Dachande kinyitja az ajtót, ami mögött egy yautja van. Machiko gyorsan lelövi a támadni készülő predatort, Dachande dühös magára amiért ennyire figyelmetlen volt. A hajó felé haladva megint alienek támadnak rájuk, itt közelről végez ki egy dronet (a lény leteríti, Yeyinde öklét a xeno szájába dugja, ezzel elérve, hogy az idegen a torkához kapjon, utána már csak egy jó ütéssel kiüti és lángvetőjével lelövi).

Az űrhajó sötét folyosóin haladva Dachande csak azt sajnálja, hogy nincs senki aki megtudná hogyan küzdött itt. Az útjukba kerülő pár aliennel végeznek. Dachande egy létrán mászik fel, de a tetőn egy xeno várja, készen arra, hogy szekunder nyelvével meglékelje a vadász fejét. Machiko pontos lövése megöli az idegent, a yautja viszonozza a tettet és ráugrik a nőt megölni szándékozó alienre.

Noguchi egy ajtó előtt hagyja a vadászt. Dachande kinyitja az ajtót, rájön, hogy ez egy mentőkabin, amit neki kell megvédeni amíg Noguchi vissza nem tér. Neszeket hall, a királynő közelít. A lángvető utolsó lövedékével telibe találja a felfelé tartó lényt. Öröme eltűnik, amikor meglátja az úrnőt, aki egy dronet küldött előre (őt találta telibe a lövedék).

Dachande tudja jól, hogy nincs esélye, annyit azért talán elérhet, hogy csuklópengéjével megsebzi a bestiát. Nem sikerül, gyorsan súlyos sérüléseket kap, de még nem hal meg, mert Machiko megmenti. Bevonszolja a kabinba (a zsilipajtóval lefejezi az úrnőt), és kilövi a kabint. A kolóniától távol csapódnak be, Dachande az utolsó erejével beavatja Noguchit, akit a legjobb tanítványának tart.

A nagy yautja a Ryushin 21 dronet és két mellkasrobbantót öl meg, illetve az önjelölt vezért, Tichindét.

Felszerelés

Galéria

Előfordulás