Advertisement

Tengerészgyalogos őrmester (2179-re), aki az Acheronon létesített kolónián szolgál. Coughlin zömök, hordómellű és rendkívül fehér bőrű férfi, akinek élénk narancssárga haja van.

Új parancsnok

2179 június 10-én ő és Julisa Paris hadnagy fogadják új felettesüket, Demian Brackett századost. Mivel jobb bent megbeszélni a dolgokat, így a százados bent folytatná a fogadást. A hely nem rossz, a formaságokon hamar végezne, így a kézrázást követően megkérdezi, hogy melyik kategóriába esnek. Ők ketten vagy a lúzerek, a jó katonák, vagy a balszerencsések, akik sorshúzásnál megkapták az új parancsnok fogadását. Coughlin mosolyogva vallja be, hogy ő inkább a lúzer kategória, míg Paris szintén mosolyogva közli, hogy róla majd hamarosan kiderül. A hadnagy körbevezeti felettesét, Coughlin sorolja, hogy a kezdeti stádiumban lévő kolónia mennyire jó hely, van friss zöldség, remek szakács, játékszoba, stb., de mikor szóbahozza a csinos nőket, elmegy a jókedve. Az előző parancsnok elég vaskalapos volt a katonák és civilek közti érintkezéssel, Coughlin rákérdez, hogy Brackett eme téren milyen lenne. A százados maga is gondolkodott ezen, nem szeretné, ha szexuális bonyodalmak meg romantikus drámák legyenek, de nem ismeri még a helyet, így egyelőre nincs véleménye, majd ha a katonák valami ostobaságot tesznek, vagy fognak elkövetni, akkor közbelép és majd eldől milyen parancsnok lesz. Szemlélete szerint a katonák inkább a telepesekkel romantikázzanak, mint egymással. A két katona biztosítja felettesét, hogy rájuk számíthat, Paris megemlíti, hogy viszont akadnak seggfejek, akikre vigyázni kell, de meg is bánja, hogy ezt kimondta.

Elhaladva az adminisztráció mellett a tiszt észrevesz egy ordibáló férfit, ő Al Simpson, aki Paris szerint ma jó passzban van, Demian elképzelni se tudja, hogy milyen az, mikor éppen haragos. Al int, hogy várjanak rá, mindjárt megy. Az őrmester korábbi kérdésére válaszolva a százados közli, hogy neki nincs senkije, se feleség, se szerető, akitől búcsút kellett intenie (ami hazugság, mert szerelme itt él és Anne Ridley Jorden azóta kétgyerekes anya lett).

Brackett elhelyezi holmiját, találkozik Simpsonnal és pár magasabb beosztású helyivel, majd megtartja eligazítását a telepen lévő 21 katonának. Az állva hallgatóknak bemutatkozik, elmondja elvárásait és reményeit, hogy zökkenőmentesen fognak együttműködni. A százados az arcokat nézi, a többséggel nem lesz baj, őszintén várják milyen lesz az új parancsnok, de néhány katonán már most látszik, hogy bajt fognak majd okozni. Az eligazítás után Parist és Coughlint bent tartja, tudni akarja ki volt az a katona, aki elégé ellenségesen bámulta őt. Stamovich közlegény az, de Paris szerint nem lesz vele gond, amíg Marvin Draper nem veszi rá valamire. Draper őrmester felől nem kell aggódni, ő is tudja, hogy milyen világvégi helyen van, a legkevésbé egy dühös felettest akar, így amíg nem okoz komoly zűrt, addig felesleges piszkálni. A százados tudni akarja melyik katona volt Marvin Draper, de Coughlin közli, hogy egyik se, mert Ankitával kint vannak telepeseket kísérni. Brackett nem érti ezt, így a két beosztottja magyarázza el: mindig is az volt a szokás, hogyha a telepesek kimennek, akkor két katona is kíséri őket. Al Simpson csak tudja miért van ez így, őt kéne erről kérdezni. A tiszt nem örül ennek, hogy a katonák olyan feladatokban kockáztatják naponta az életüket, ami nem az ő dolguk (az objektum őrzése a feladatuk, nem a civilek védelme). Nem így tervezte, de kénytelen már első napján felforgatni a kolónia életét, mert ez így nem mehet tovább.

Simpson éppen keresi az új parancsnokot, ugyanis Draper, Yousseff és a Finch fivérek bajba kerültek. A terepjárójuk használhatatlan, a vihar elől egy atmoszféra átalakítóban húzták meg magukat, de az hamarosan felrobban. Egyedül Curtis Finch tudná kijavítani a hibát, de ő eszméletlen. Demian feladata kimenteni őket és lehetőleg a begyűjtött mintákat is hozza már el. A százados fogcsikorgatva megy csak ebbe bele (elvégre a katonák feladata nem civilek kísérgetése, most pedig beütött a baj és a saját embereinek kockáztatásával mentheti meg a bajbajutottakat). A százados értesíti Coughlint, hogy van 3 perce összeszedni 5 önkéntes katonát, akik jelenjenek meg Brackett szállásánál. Átmenetileg az őrmester lesz a parancsnok a kolónián, mert Brackett kimegy, illetve magával viszi Parist, így a rangidős Coughlin lesz. A mentőakció során a két Finch életét veszti, Otto túszdrámát rendezett, amiért Draper lelövi. Curtis pedig elvérzett a saját sérülésébe. A művelet során Draper, Stamovich és Pettigrew megtagadják Demian parancsát, ezért számíthatnak a megrovásra.

Az este folyamán Coughlin rálel a síró Rebecca Jordenre. A kislányt a századoshoz kíséri (Newt szeretné ezt), tudja, hogy a felettese pihenne és nem szeretné, ha zavarnék. Ennek ellenére bekopog, Demian pedig fogadja a váratlan látogatót és kedvesen kezeli. Coughlin szintén barátságos, de kimenti magát és távozik.

Jordenék kálváriája

Június 21-én a Jorden család egy megadott koordinátára megy ki. Ez rendkívül ritka, az üzenet magától a Weyland-Yutanitól jött, vagyis valami biztos van odakint. Brackett nem tudja leplezni aggodalmát (elvégre az ő vétke, hogy nincsenek mellettük katonák, akármit találnak, az veszélyes lehet). Egy ideje nem jönnek be üzenetek, Simpson nem is próbálja elérni Jordenéket, úgy tesz, mintha semmi gond nem lenne. De valójában az emberek kezdenek nyugtalankodni, mert túl régóta nincs hír. A százados ugyan maga tiltotta meg, hogy katonák ne kísérjék a telepeseket, ezért ha most azonnal cselekedne, akkor hülyét csinálna magából. Viszont ha fél óra múlva sincs semmi hír, akkor kimennek. Idővel Brackett sutba vágva büszkeségét halad a parancsnoki blokk felé, hogy beszéljen Simpsonnal. A család túl rég nem jelentkezett, ideje kimenni értük. Paris már összeállított egy csapatot, Aldo lesz a vezető, Chenovski és Hauer is jön, de a hadnagy közli, hogy jobb lenne, ha Brackett maradna. Ő a parancsnok, márpedig nem kockáztathatják őt, ezért szeretne Paris menni, de a százados szerint pont a főnöknek kell kint lennie, ezért ő vezeti a műveletet. A csoportba majd helyet kap Coughlin is.

A legrosszabb bekövetkezik, Anne üzenete szerint sikerült egy idegen roncsot találni, de Russ arcára valami parazita tapadt és segítség kell. Június 22, hajnal 4 óra. 16 óra telt el azóta, hogy Anne leadta az üzenetet. A család a járművükben vár, Russ eszméletlenül, valami lénnyel a fején kint van letakarva (nem tudták volna beemelni). Tim lesz az, aki új hangokat hall, a katonák kiérkeztek és rémülten látják, hogy a pléddel lefedett Russ arcán mi is van. Coughlin és Hauer a civil traktorba ülnek, a többiek a katonai járművel mennek vissza a kolóniára. 21:01-kor elérik Hadley's Hope földalatti garázsát. Tucatnyi telepes jön megnézni az érkezőket. Joel Asher ápoló kivizsgálná a családot, de azok erősködnek, hogy foglalkozzanak Russ-sal, Demian is ezt közli, Joel megszólalna, de ekkor a garázsban döbbenet fut végig. Coughlin és Yousseff azt kapják Brackettől parancsba, hogy maradjanak Russ-sal (akit a tudósok elvisznek kivizsgálni), míg Draper és két katona feladata az idegen roncshoz menni és azt őrizni, nehogy mások behatoljanak oda engedély nélkül. Ugyanis Anne elmondása alapján több száz ilyen parazita van még ott bent.

Idegenek vadászata

Másnap délután Russ magához tér, testéből pedig iszonyú módon megszületik egy kreatúra, ami elmenekül és bárhol lehet a kolónián. 12-13 embert pedig ekkor hoznak be, az ő arcukon is idegen parazita van és valószínűleg csak idő kérdése mikor születnek meg a kígyószerű lények. Az eligazítás során (ahol 20 telepes, főleg tudósok és Simpson emberei is részt vesznek) Reese elmondta mit tudnak a kis kígyószerűségről, amit mindenképpen élve kell befogni és nem megölni. Brackettnek ez nem tetszik, de végtére is ha sikerülne tanulmányozni, akkor talán segíthetnek a többi áldozaton. Marvin egy fontos kérdést tett fel, miszerint megtudják-e gátolni, hogy a születendő lények elszökjenek, de Reese szerint nem kell aggódni. Lydecker bejelenti, hogy minden telepes zárkózzon be és minden gyanús dolgot jelentsen, addig a katonák és önkéntesek átfésülik a kolóniát.

Coughlin két telepessel van, mikor sikolyokat hall. A mosoda felől jött a forrás, útközben Brackett és két civil (Kékszajkó és Khati Fuqua) is csatlakozik hozzájuk. Khati, a tudósasszisztens nem érti minek ez az óvatosság, elvégre egy kis lényről van szó, nem a mumusról. A két katona szabályosan behatol a terembe és pásztázni kezdik. A szennyesledobók és nagy kosarak közül egy alak moccan meg, Brackett majdnem lő, de látja, hogy egy idősebb nő az, aki rendkívül rémült és szóra se méltatva őket kirohan a folyosóra. A tiszt tudja, hogy egy szimpla kígyó nem okozhat ilyen rémületet. A mosógépek, szárítók és hajtogatók szobájában már nyomot találnak, az egyik hajtogatógép vérrel bőven átitatott ruhákat kezd hajtogatni. Megkerülik a hatalmas gépet, ahol egy férfi teteme van, a bal karját már a gép benyelte, de a homlokán lévő lyukat nem egy baleset okozhatta. Brackett szívverése felgyorsul, az a kis lény nem okozhatott ekkora pusztítást. Egy másik hulla a közelben van, Coughlin pedig látja, hogy az egyik fenti szellőzőt belülről kifeszítették, alatta pedig egy véres cipő van. A lény nem csak legyilkolt két embert, hanem egy harmadikat felemelt és magával vitte, erre a kis teremtés képtelen.

Brackett kiparancsolja a civileket, ide erősítés kell, Paris és pár katona. Khati feleslegesnek tartja ezt, mert a lény már bárhol lehet. A százados éppen hívná Simpsont, mikor sikoly vegyül a gépi zajok közé. Coughlin fegyvere felugat a szennyesgyűjtő teremben, egy telepes pedig kirohan. A tiszt odarohan és szintén tüzet nyit a nagydarab fekete alakra, ami a tárolóegységek között rohangál. Az őrmester sikeresen eltalálja, a vér ráfolyik a férfi bal csizmájára, ami azonnal olvadni kezd. A szörny eltűnik az egyik ledobócsőben, miközben Coughlin a csizmáját és zokniját is fájdalmasan veszi le, a savas vér a két utolsó lábujját pillanatok alatt lemarta. Kékszejkó halott, az egyik szennyeskosárnál fekszik, mellkasa feltépve. Pár óra alatt az idegen máris kutya vagy csimpánzméretűre nőt és hegyes farka, éles fogai meg karmai vannak. A tiszt értesíti Simpsont, hogy azonnal tegyen óvintézkedéseket, mert máris emberek haltak meg. Továbbá a fertőzötteket (4 emberről már levált az arcölelő) figyeljék és mindenáron akadályozzák meg, hogy a kígyók elmeneküljenek, ha megszületnek. Coughlint küldi a gyengélkedőre, hogy gyógyuljon és tegyen róla, hogy egy lény se menekül el. Khati ellenkezik, ezt nem tehetik meg, de Demian szerint nagyon is, vagy talán nem látta mi történt itt?

Coughlin elhalad a laborok előtt, kihasználja, hogy egy asszisztens kilép, így láthatja, hogy az egyik szobában tartályok vannak. Az egyikben egy nagyon is élő arcölelő van. Ez azt jelenti, hogy a tudósok hoztak egy tojást és abból szerezték, vagy valakiről leszedték, de tudomása szerint ebbe az ember belehal. Az asszisztens nem akar válaszolni, amúgy is, akiken egy ilyen xenomorf van, az gyakorlatilag halott, szóval nem kár. Az őrmester lelőné a férfit, mert nagyképű és egy emberi élet számára semmi. Helyette a gyengélkedőre megy, dr. Komiskey nem éppen boldog, mert ez a hely az ő felségterülete, de most a tudósok sajátították ki. Hidalgo ellenőrzi az emberek állapotát, Morin pedig látszik, hogy örül. Egy asszisztens a saját sebét kezeli, Coughlinnak feltűnik, hogy csak két ember van arcölelő nélkül, nem négy. Mint kiderül, ők már halottak, a parazitákat pedig nem tudták megölni vagy befogni (innen ered az asszisztens sérülése). Az őrmester nem érti, hogy ezek a tudósok ennyire nem látják a veszélyt, ezek a szörnyek növekedni fognak és még többet gyilkolni, igenis már születésük idején meg kell ölni őket és nem finomkodni. Saida Warsi fejéről ekkor veszi le Hidalgo a már halott arctámadót, a telepesnő felsikolt most, hogy magához tért. Mori közli, hogyha Coughlin ennyire vadászni akarja a xenomorfokat, akkor menjen ki. De az őrmester nem tágít, ő itt marad és a problémát majd a forrásánál fogja kezelni. Az esetet jelenti Demian felé, aki nem éppen örül a hírnek.

A gyengélkedőn

Június 25, 9 óra. Hidalgo (akit Coughlin kedvel, mert törődik az emberekkel) és asszisztense, Wes Naverro monitorozzák a gazdatesteket, de nem tudnak semmit se tenni. 7 emberről mondtak már le. Coughlin nem akarja elhinni, hogy a nagy tudósok a fellengzős gyógyszereikkel meg agyukkal arra se képesek, hogy próbálkozzanak. Komiskey nyugodtan teázgat (szomorúság lengi körül), miközben körülötte az emberek hamarosan meghalnak. Hidalgo förmed rá, hogy hagyja Komiskeyt, napok óta csak pár órát aludtak, mindent megtettek a betegekért, de nem jutottak semmire. Csak annyit tehetnek, hogy minél többet tudnak meg a lényekről, ezeken az embereken már nem tudnak segíteni, de a kolónia többi lakóján még igen. Theodora folyékony nitrogént permetez a Zak Lin lévő arctámadóra, Wes pedig letöri a két lábat. Ugyan savas vér nem folyik a csonkból, de a művelet egyben szétroncsolja Zak arcát is (arra is került nitrogén). A műszerek hangosan csipogni kezdenek, az arcölelő megszüntette az oxigén pumpálását a gazdatestbe, vagyis Zak Li fuldokolni kezd.

Coughlin megelégeli ezt, egy dolgot megtehet: ha már megmenteni nem lehet őket, akkor megadja nekik a kegyelemlövést. Hidalgo elé áll, ezt nem teheti meg. Eközben Wes leválasztja a Mo Whiting arcán lévő parazitát, ami leesett, hamarosan ő is magához fog térni. Mivel Komiskey is ellenzi a kivégzést, így Coughlin kénytelen erősítést kérni. Joplin Koning közlegény magához tért, köhögni kezd, Wes pedig egy speciális hálót készít elő, hogy azzal fogja be a születendő szörnyet. Brackett a kommunikátoron át határozott parancsot ad: egyetlen lény se szökhet meg, Coughlin pedig ennek eleget akar tenni. Szerencsére a folyosón van Ginzler őrként, ő segíthet. Az őrmester kinyitja az ajtót, de a túloldalon egy rémálomba illő fekete teremtmény van. A katona célozna, de a bestia elkapja a karját, így a lövedékek a falba, plafonba, vagy éppen Zak Liba csapódnak (megölve őt). A borotvaéles farok felemelkedik és pontosan szíven üti a férfit, a katona még hallja a tudósok sikolyait, utoljára még mondaná nekik, hogy meneküljenek, de nem tud megszólalni és hamarosan minden elsötétedik.

Felszerelés

  • Sisak és páncél
  • Gépkarabély

Előfordulás

Advertisement