FANDOM

Coates a US Army őrmestere, aki a Cole Basen szolgál. Az 1000 fős állomány felett Athelry ezredes parancsnokol, rögtön utána Coates őrmester.

Mozgalmas időszak

1991 nyarán, egy este megtagadja Enoch Nakai tizedes eltávját, mert reggel a légelhárítós tankhoz kell mennie. Másnap reggel UFO-ra lelnek a bázis közelében lévő egyik völgyben. Az ezredes féltucat teherautót és terepjárót vezényel ki. Köztük van Coates is, aki a megjelenő (így posztját elhagyó) Nakait lehordja, ám az ezredes miatt meghallgatja a tizedes jelentését, miszerint valaki megölte Dietl közlegényt és hogy ez itt nem egy kémrepülő, hanem egy űrhajó. Coates és az ezredes meglepődik eme fordulaton. A nap későbbi szakában az őrmester kiküldi Ryan tizedest és Nathanial Clowes közlegényt a testért, de soha nem térnek vissza élve.

Az este felkeresi Nakait a barakkjában (pont akkor lép be, mikor az indián megruházta az őt bosszantó Kroftot és Dankent) és a D-barakk raktárába viszi (mivel az itt lakó katonák éppen Raton közelében gyakorlatoznak, így üres a hely). Itt az ezredes közli a tizedessel, hogy mivel az UFO gazdája még itt van és két újabb katonát ölt meg, ezért Nakait, mint egyedüli szemtanút és potenciális célpontot eltávolítják a bázisról, vagyis megkapja a 3 nap eltávot. A navajo ennek nagyon nem örül, de tudomásul veszi a parancsot és titoktartás mellett hajnalban távozik.

Reggel a hangárban sor kerülne az űrhajó leemeléséről a teherautóról. A hangárban Coates, Athelry, Benson tizedes (aki a leemelést fogja végezni), három katona és pár tudós van (utóbbiak az OWLF emberei dr. Richards vezetése alatt). Coates és az ezredes hallgatják Richards beszédjét, hogy mikre is sikerült rájönniük, majd Redman őrmester jön be, aki közli, hogy sikerült megtalálni Clowes és Ryan fellógatott és megnyúzott testét. Az ezredes alighogy elküldi Redmant, hogy szanitécekkel szedje le a testeket, mikor az egyik tudós figyelmes lesz arra, hogy a hajón vörös fények tűntek fel. Benson tizedes eszmél rá, hogy ez egy visszaszámlálás, hiába is figyelmeztetné a többieket, a robbanás eltörli az egész bázist.

Galéria

Előfordulás