FANDOM

A Pollux rendszerben található, a Thesties holdja, aminek atmoszférája mérgező, az ember szkafander nélkül percek alatt meghal, testén sebek és kelések fakadnak ki. Jelentős szelek uralják a felszínt, ami képes feldönteni az embert, a por pedig a látótávolságot alacsony szinten tartja. Az élhetetlen, sziklás égitestet egyetlen dolog teszi fontossá, a helyi faj.

A faj

Amíg a Földön az élet alapja a víz volt, úgy itt a propán. Az egyetlen (ismert) faj szénalapú, testük sima és fekete, illetve üvegszerű, mintha a testük vulkanikus szikla lenne. Ez rendkívül kemény, késsel legfeljebb kisebb karcolást lehet rajta ejteni. A röpképes (a szeleket lovagolják meg), éles pengeszerű végtagokkal ellátott óriási bogárszerű lények fején két szempár található, amit a por ellen hártya borít. Szárnyaik és végtagjaik könnyedén felszeletelik a páncélozott szkafandereket is. A mérgező atmoszférát lélegzik, kilégzéskor pedig egy speciális anyagot állítanak elő. Ez felkelti a Weyland-Yutani figyelmét, hiszen pontosan eme anyagot keresik stabilizátornak, hogy egy új, forradalmi üzemanyagot tudjanak előállítani. Két expedíciót indítanak, mindkettő csúnya véget ér, ezért a USS Sulaco legénységét küldik ki, hogy egyrészt tisztítsanak meg egy platót a harmadik expedíciónak, illetve fogjanak el élve legalább egy lényt.

A katonák alapos meglepetésben részesülnek, mikor kiderül, hogy a halálos találatot kapott lények felrobbannak, ezzel szép kis láncreakciót okozva a faj soraiban. A gond az, hogyha túl sok pusztul el, az egész atmoszféra felgyullad.

Előfordulás