FANDOM

Álca1
A predatorok egyik alapfelszerelése az álcaháló (néhányszor előfordul, hogy az emberek komplett fegyveres egységeket látnak el ezzel, a predator technológiát felhasználva). Láthatatlanná tudnak válni, illetve majdnem láthatatlanná, mert aki tudja hogy mit keressen, az meglátja a fénytörést, ami kirajzolja a predator alakját. Néhány érzékelő számára szintén láthatatlanná teszi gazdáját, csak a stalkerek által viselt álcázó teszi tényleg láthatatlanná viselőjét, akár pár centire is lehet egy embertől, akkor sem veszik észre. Másodlagos funkciója a melegítés, az antarktiszi hőmérsékletet nem bírja sokáig, de azért jó pár óráig védi a viselőt a fagytól.

Alien vadászatok esetén felesleges, mert a xenok akkor is tudják hol vannak a yautják, ha álcázva vannak. A predatorok nagyon gyakran használják a szerkezetet, mert így mindig meglephetik a prédát. A hajók is ezzel vannak ellátva.

Nem tökéletes a szerkezet. Egy kis csepp víztől kikapcsol, elektromágneses kék fények keletkeznek, amik elárulják a lényt. Ha kiért a vízből, a szerkezet újra működőképes és nem lesz maradandó baja. Néha a predator maszk szemei sárgán/vörösen felvillannak, ami  szándékos (félelem gerjesztése). Előfordul, hogy néhány lövéstől kikapcsol az álcázás, az EMP-től szintén kikapcsol a szerkezet, ahogy minden más elektromosságot használó fegyverük.

A fegyverek egy részét képes álcázni, de néhányat nem, így azok láthatóak. A yautja hajókat lényegében lehetetlen (szabad szemmel) észrevenni az űrben ha álcázva haladnak.

Van egy nagy szerkezet, ami egy teljes predator bázist (űrhajót) tud álcázni. Az LV-742 bolygón bukkannak fel (három darab), amik elrejtik az ancientek bázisát, a szerkezet tetején a PredGun-hoz hasonló fegyver van.

Galéria