FANDOM

The Alien as Chestburster

Faj:

Xenomorph

Élőhely:

Bárhol

Szín:

Bézs

Hossz:

30-60 cm

Az idegen életciklus harmadik fázisa. Amint az arctámadó elvégezte feladatát (az embriót a gazdatestbe ültetni), elkezdődik egy döbbenetes változás. Ugyanis nem hónapok vagy hetek alatt, hanem akár órák alatt kifejlődik a lény, ha az embereknél is ilyen gyorsan menne végbe a fejlődés, akkor a terhesség csupán napokig tartana. A mellkasrobbantó kis mennyiségű vért kezd elszívni gazdatestéből (illetve más tápanyagokat), nem fájdalmas de azért érezhető, hogy valami van a testben, valami ami nem odavaló. A gazdatest epinefrin-szintje a növekedéskor nagy szerepet játszik, ugyanis minél nagyobb a szint, annál gyorsabban fejlődik a lény (magyarán ha a gazdatest irtózatosan fél, hamarabb robban ki a testéből a Halál), illetve a cián is felgyorsítja a kitörési fázist, ha a gazdatest megmérgezi magát, a xeno azonnal kitör belőle és még agresszívabb lesz. Bár ha a gazdatest meghal és a mellkasrobbantó nem fejlődött még ki, akkor az szintén elpusztul.

Aztán bekövetkezik a lény megszületése, szó szerint kirobbantja magát a gazdatest mellkasából, irtózatos halált okozva szülőjének. Viszont ha a fertőzött egyént idejében segítséghez viszik, akkor van esély arra, hogy kiműtsék a nem kívánt lényt, viszont bizonyos idő után már a műtét sem lehetséges, mert a lény túl nagyra nő és hozzátapad néhány létfontosságú szervhez. Akadnak olyan emberek, akik túlélik ahogy kitör belőlük a Halál, az egyikük Emil Zorn, a másik pedig egy halhatatlan férfi, tehát akadnak kivételek, más kérdés hogy pár milliárd emberből egy, aki ilyen szerencsés.

Visszatérve a mellkasrobbantóhoz, a lény születése pillanatában inkább kígyóra emlékeztet, kis koponyájával és éles fogaival, teste hossza 30-60 cm körül van (ennél persze vannak nagyobbak is, nagy gazdatestből nagyobb mellkasrobbantó jön elő. A születés után azonnal biztonságos helyre igyekszik menni, ahol majd növekedésnek indulhat, bár ha veszélyben érzi magát, hajlamos támadni is, halált is okozva a megdöbbent leendő áldozatok között.

Táplálékot keres, amitől növekedni kezd, növekedése közben levedli bőrét, új teste már kezd sötétebb színűvé válni és erősebbé, feje kezdi elnyerni a jellegzetes banánforma alakot.

Többféle variáns létezik, a gazdatesttől függ. Előfordul, hogy néha végtagokkal törnek elő a mellkasrobbantók (a röpképes xenok már alapból birtokolják a szárnyakat), a királynők esetében látható a négy kis kéz és két kis láb a zömök testen, nem beszélve a jellegzetes fejről (a királynők később törnek elő a gazdatestből mint a normál xenok).

Galéria