Advertisement

Tengerészgyalogos nő, aki a USS Melvillen szolgál Joseph Henry hadnagy alatt elsőosztályú közlegény rendfokozatban. A bajos katonákból álló USS Melville a USCM 82 Dover-ről indul el, hogy majd egy teljes évig őrszolgálatot teljesítsenek egy épülő kommunikációs állomáson a semmi közepén. Előtte megállót tesznek az Alphatech Sungun Facility felé, hogy kitegyenek egy adag mérgező hulladékot és az Alphatech Hardware embereit. Henry hadnagy a fagyasztóba fekvés előtt felkeresi alakulatát, hogy találkozzanak és tartson egy beszédet.

A slamposan felsorakozott csürhe minimális tiszteletet se tanúsít. A hadnagy elmondja, hogy ideje lenne viselkedni, úgy is egy évig fogják egymás társaságát élvezni, felesleges nyakaskodni.

Sungun

Két nap múlva megérkeznek a Sungunhoz, de az néma. Az átküldött Alphatech Security is nyomtalanul eltűnik, így a katonákon áll, hogy kivizsgálják mi folyik odaát. Henry már korábban megparancsolta, hogy a szakasz öltözzön be szkafanderbe, de Nyland hiába is ordítozik velük, a katonák tesznek rá. A hadnagy már nem ilyen elnéző, a kiosztott ökölcsapások engedelmességre bírják az egységet, ami rohamtempóban áll készenlétbe.

A tengerészgyalogosok átszállnak az állomásra. Nyland egy osztagot kap, míg a másikat Henry vezeti. Carrano mozgásérzékelője semmit se jelez, a szakasz közösen halad fel a lépcsőházban (Nylandék feladata lesz majd biztosítani). A 4. szintet is sikerül biztosítani, mikor fentről valami folyadék csepeg Cvercko jobb karjára. A férfi felordít, ahogy a sav átmarja a ruhát és a bőrébe mar, Maryland segít levenni róla a szkafandert. A nőre szintén sav hull, mégpedig a sisakjára, de még időben letudja magáról venni. A felsőbb emeletről egy alien holtteste esik le, vére hevesen kezdi szétolvasztani ezt a padlót is. Henry parancsba adja, hogy mindenki vegye le a szkafandert.

Nyland azonnal elrendelné, hogy vonuljanak vissza, az egyik csapat visszamegy a Melvillere, majd új szkafandereket hozva kihozzák a másik csapatot, ahol majd a ruha nélküliek várnak. Egyszerűen ez a szakasz nem harcra való, alienek ellen pedig detto nem is készültek. A hadnagy nyugtázza az ellenvetést és valóban jó ötlet lenne, de gyakorlatban mást kell tenni: feltehetően van itt egy fészek, márpedig minden perc számít. Folyosóról folyosóra, teremről teremre átfogják nézni a helyet túlélők után, miközben mindig lezárják maguk mögött az ajtókat. Az őrmester nem ellenkezik, a szakasz pedig egyenként elhalad a döglött idegen mellett.

Henry maga mellé veszi Batemant és Marylandot, hogy átfésüljék az irányítótermet felül, Nylandék lemennek a földszintre vizsgálódni (lehetőleg a zsilipkapunál találnak használható űrruhákat), ezalatt Vasquez, Carrano és a sérült Cvercko a lépcsőknél marad őrködni. Nylandék lent találnak űrruhákat, de valakik mind szitává lőtték. Ezalatt Cvercko beszélget Vasquezzel, bizonyára a nő alig várja, hogy kilőjön pár bogarat. Mintha csak mondani kellett volna, a liftajtók átszakadnak és fekete szörnyetegek özönlenek elő. A férfi hiába ordítozik társának, hogy lőjön, Carmen egyszerűen lefagyott a félelemtől. A sérült katona behúzza Vasquezt, aki véletlenül lead egy sorozatot, elpusztítva három xenot. Biztonságban vannak, mert a hadnagy és őrmester egysége ott van. Már nem ennyire szerencsés Marylandék helyzete, akik hátvédet adnak. A nő éppen jelentene, mikor a szellőzőből lecsap a Halál és elragadja Chorchianit, aki rémületében lőni kezd, megölve Batemant.

Chen8.png

Össztüzet zúdítanak a szellőzőre, amit hamarjában átirányoznak az egyik folyosóra, leküzdve egy hullámot. A rövid küzdelem katasztrófát okozott: egy ember eltűnt, egy sérült és egy halott, továbbá Vasquez használhatatlan, Koo közlegény és Rosemas pedig egyenesen dezertálnak, elhagyják a csapatot (Nyland tiltása ellenére), hogy találjanak szkafandert és visszamenjenek a Melvillere. A lépcső felől újabb idegenek jönnek fel, amiket ugyan lőni kezdenek, de az egyik Koo felé ugrik. A bestiát ugyan kilyuggatják, de a belőle fröccsenő bő sav szétmarja Koot. Nyland még időben érkezik és biztosít tüzet a ledermedt Rosemas számára. Henry jelentést vár, hogy mi a fenét művelnek, az őrmester fedezi a közlegény hátát, így nem beszél a dezertálásról, hanem szimplán azt hazudja, hogy csak ezt az oldalt mentek fedezni.

A hadnagy kikérdezi Dinkelt, hogy a xenok hol vannak (hangár, lent), ennek fényében a tiszt a katonáit a legfelsőbb szintre küldi, hogy legalább a távolság meglegyen. Jó esetben a szkafanderesek innen kimennek és visszatérhetnek a Melvillere, ha már Dinkel szerint valaki blokkolta az összes mentőkapszulát. Egy nulla gravitációs teremben elvesztik Berganzat, az idegenek magukhoz veszik a bepánikolt katonát, miközben a többiek feltorlódnak a lezárt kijáratnál. Dinkel hiába próbálja felnyitni, csak Rake (akinek van tech kiképzése) beavatkozása oldja fel a zsilipet, megmentve a szakaszt a biztos pusztulástól.

A biztonságos térben alkalom nyílik pihenni, a katonák zöme egyszerűen sokkolva van, a hadnagy ezalatt további infókat tud meg Dinkeltől: az alienek bár legalul vannak, de különös emberek irányítják őket, akik egyben az állomás rendszereit is uralják. Valamiféle vallási fanatikusok lehetnek, akiknek a teste elégé mutálódott.

Chen9.png

Dinkel, Henry, Chen és Rake kimennek az űrbe (csak négy szkafander van), ugyanis ha a xenok a dokkban csoportosulnak, akkor egy csapásra kifüstölhetik őket. A hadnagy rádiócsendet rendel el, ahogy a vizorokat is lehúzzák, nehogy a hőképük árulkodó legyen. A Bug-Men csak akkor értesül arról, hogy a zsilipkaput (Dinkel) kinyitották, mikor már késő: alienek tucatjai röppennek ki a semmibe, néhány gépkarabélyok által kilyuggatva. Liston észleli a jelenséget, így már ők is tudják, hogy miért szakadt meg a kapcsolat. Beliveau magában megjegyzi, hogy Alan Bradshaw keze van a dologban, már várt rá.

A katonák megtisztítják a hangárt, őket a mágneses talp a padlón tartja, ám a xenok nem ilyen szerencsések és lebegve tiszta célt nyújtanak. Sikerül megtalálni Vormitagot, akit az űrruhája megvédett, illetve elfogni egy Bug-Ment, ami valóban hibrid, hiszen nem pusztult el az űr vákuumában.

A tengerészgyalogosok a USS Melvillere érve örülnek az elért teljesítményük miatt (40-50 alient pucoltak ki), de Nyland leteremti őket, mert három társuk meghalt (egy pedig eltűnt, őt a Bug-Men vezéréhez viszik, akit csak Father néven ismernek). A legénység kineveti az őrmestert (persze hallótávolságon kívül). Vormitag a medikai terembe kerül, szerencsére nincs benne embrió, viszont a Bug-Men nem éppen beszédes, már ha nem számítják a vallásos szövegeit.

Üdv Bracken's Worldön

Beech2.png

A Melville megérkezik Bracken's World közelébe, mióta a Cerberus szektorban vannak, a katonák nem fognak semmiféle adást a szektor USCM parancsnokságától. Viszont valamiért a bolygón van egy állomás, ami fenntartja a kommunikációt a HQ-val, vagy legalábbis a szektor kommunikációs űrállomásával.

Joseph eligazítást tart: Nyland, Liston és Vasquez (akinek bevethetősége megkérdőjeleződött a Sungun miatt) az Alphatech embereivel a bolygó fővárosához mennek. A többiek Henryvel tartanak kivizsgálni a kommunikációs telepet, ami talán egy katonai bázis, Beech pedig marad majd a hajón. Egyszerű felderítés, de a figyelem nem lankadhat, az alienek akár itt is lehetnek. Miközben a tiszt beszél, addig Beech lepasszolja Chennek és Rosemasnak a nála lévő pempőt, hiszen bennük bízhat. A Bug-Men tervezet működik: a rothadás megindul a katonák között, Vormitag után immár Beech, Rosemas és Chen is potenciális belső ellenség.

A Maryland vezette Dropship sikeresen landol az anomáliánál, ami nem más mint az Alphatech Hardware egy kommunikációs állomása a moszatmezőn (a bolygó egy agrárvilág, amit teljesen víz fed, a helyiek masszív moszatmezőket tartanak fenn). Henry figyelmezteti embereit, hogy a hely nincs rajta az adatok között, elhagyatottnak tűnik, de mintha nemrég használták volna. A katonák kint védőalakzatot vesznek fel, míg Joseph bemegy és kapcsolatot teremt az Alphatech szektorbázissal. Kettős meglepetés történik: a hadnagy nem számított rá, hogy a képernyőn egy Bug-Men tűnik fel, ahogy a hibrid is meglepődik, hogy a túloldalon nem a követői várják, hanem egy katona. Kintről lövések dördülnek, a Bug-Men támadás alá vette az épületet.

A tiszt a jobban védhető épületbe parancsolja katonáit, miközben a tűzfüggönyt végig fenntartják. A 20 fős ellenség körbezárta őket, egyrészt a bejárat felől, másrészt az üvegtetőn keresztül is támadnak. Maryland egy APC-vel gördül ki a Dropshipből, szó szerint átütve a falat ér a bajtársaihoz, akik sietve beszállnak és elindulnak az UD-4 felé. A gép hirtelen felrobban, ezért Henry a moszatmezőre parancsolja a nőt (a moszat alatt erős rácsozat van), addig haladnak, amíg csak tudnak, bár a törött tengely miatt ez nem jelentős táv. Nincs más, mint várni, Nylandék a bolygó másik felén vannak, gyalog menni már csak azért is lehetetlen, mert a távoli köd tele van mérgező fémmel.

Carrano viccelődik azon, hogy ugyan mitől kellene itt tartaniuk, hogy védelmet állítanak, talán a halak támadnának? Varázsütésre egy swimmer tör elő a víz alól és magával ragadja a félelemtől lefagyott katonát. A hadnagy az APC-hez parancsolja vissza katonáit, miközben a lények itt-ott előtörnek, szerencsére újabb veszteség nincs, csak Rosemas lába sérül (az egyik xeno bekapta), miközben sikerül négy bestiát kilőni. Míg mindenki az APC tetejére mászik, addig Henry elrohan az egyik oszlophoz bombát helyezni, a bekövetkező robbanás, illetve az egyik swimmer öklelése leveri a lábáról, de Rake még idejében leszedi a dögöt és felsegíti felettesét (viccesen megjegyezve, hogy ezért előléptetést vár). A tűz elriasztja a lényeket, legalábbis egy időre.

Nagyjából 90 percet kell még kitartaniuk: 1 óra múlva kéne találkozniuk Nylandékkel, 15 perc, mire az őrmester gyanakodni kezd, megint 15 perc, mire ideér. A katonák levertek: ezt biztos nem fogják élve megúszni.

Idővel 8 swimmer intéz támadást. Henry utasítására a bőrnyakúak vállt vállnak vetve köröznek az APC tetején, így nem jelentenek álló célpontot, miközben körkörösen lőhetik az ellenséget. Rosemas a kör közepén ül, lába miatt nem tud harcolni. Mikor minden veszni látszik, Nyland érkezik meg a másik Dropshippel, a Vasquez által kezelt gépágyú lekaszálja a maradék 5 lényt, miközben a katonák beugrálnak a gépbe.

Ostrom

Melville4.png

Másnap délben eligazítás folyik le a fővárosban. A katonák megtudhatják, hogy egy alien támadást kell visszaverni, a jó hír, hogy a tervrajzok szerint a falak egészen a földig nyúlnak le, ráadásul erősek, így nem lehet azok alatt beúszni, vagy átütni, így csak egy pont felől lehet a várost megközelíteni: a tengerkapu felől. A terv szerint a szakasz két egységre válik: az egyik könnyű célpontot mutatva egy hajóban vár, majd menekülést színlelve a dokkhoz megy, ahol a várakozó másik egység és a Dropship majd lekaszálja a lényeket. Az egyik katona megjegyzi, hogy itt hagyhatnák ezt a sárgolyót és orbitális pályáról szétlőhetnék a dögöket, de a hadnagy ráförmed: ez az ő terve, senki se fog ettől eltérni, vagy golyót kap. Megígérte a kormányzónak, hogy segít és segíteni is fog.

14:00. Henry a városi toronyból kémleli a tájat, Maryland a levegőben köröz, miközben Rake az Alfa Egységgel a szkiffen a tengeren vár, míg Nyland Bravo Egysége a falakon időzik. A hadnagy távcsövével látja az áradatot, csakhogy ezek csak a felszín felettiek, a szkiff körül elkezdenek a swimmerek előtörni. A hullámzás miatt Chen majdnem kizuhan a járműből.

A helyzet katasztrófa, Nyland kénytelen visszavonni a falról az embereit, mert a hely instabil és hamarosan a vízbe zuhan az egész, Henry egy kis időre lefagy, majd maga is a frontvonalra megy küzdeni. Még az se segít, hogy a legendás Herk Mondo is feltűnik.

Rake rájön hogyan nyerhetnének: a xenok félnek a tűztől, a moszatot pedig fellehetne égetni egy kémiai tűzzel, ami talán még a dögöket is megsütné. Nyland tudja, hogy a helyieknek nem fog tetszeni ez, de Henryt nem izgatja: kiveszi Rake kezéből a tartályt és a vízbe vágja. A reakció beindul, a moszat lángolni kezd, elpusztítva a dokkhoz jutott xenokat. Herk távozik és köszöni a bulit. Mivel nem szereti, ha neki dirigálnak, így nem tartana a katonákkal. Henry elrendeli, hogy mindenki menjen az egészségügyi központba, majd onnan a parancsnoki terembe. Egyikük se sejti, de az oltás során a miniatűr C-19 robbanószer kerül a testükbe.

Ezután Rosemas és Chen meglátogatják a Bug-Men foglyot, hogy újabb pempőt kapjanak. A hibrid már egy hete osztja meg ellátmányát, ideje cserébe mutatni valamit. Vormitag behoz egy elfogott civilt, a Bug-Men utasítja a két katonát, hogy öljék meg most rögtön. A tengerészgyalogosok nem értik miért, haboznak, ezért Vormitag roppantja el a civil nyakát. A hibrid egyenlőre megbocsát, de ha a jövőben továbbra is pempőt akarnak kapni, jobb ha engedelmeskednek, különben olyan elvonási tünetekben fognak szenvedni, amit majd a Melvillen lévő Beech hamarosan megfog tapasztalni.

Kényszerhelyzet

A parancsnoki teremben Henry közli a tényeket: A tengerészgyalogos bázis még mindig néma, idefognak menni és felszabadítani. Ugyanis a Bug-Men egy ideje elfoglalta, mivel számított a katonák ellenkezésére és esetleges zendülésére, ezért mindenki fejébe bombát ültetett: aki túl messze van tőle, meghal, aki nem engedelmeskedik szintén meghal. Természetesen senkinek se tetszik az ötlet, Nyland logikusabbnak tartja, hogy a legközelebbi szektorba menjenek, ahol van kommunikációs állomás és figyelmeztetni a Magvilágot. Csakhogy Henry, mint a Cerberus szektor legnagyobb rendfokozatú katonája nem így dönt. A legénysége kész leteperni, de a hadnagy pisztolyt ránt és közli: a detonátor szinkronban van a szívverésével, ha ő meghal, akkor mindenki más is.

Liston szólal meg: a Melville hamarosan belép az atmoszférába, amit nem fog kibírni. Kapcsolatban van a hajóval, így tudja, hogy már most több szint megsemmisült, valami történt. Valóban, Beech pempő elvonási tüneteiben elhozta a hajó végzetét. A katona delíriumos álomban van, mikor a Melville darabokra robban.

Joliet

Az idegesség "Billy" halálát hozta.

Beliveau tudja honnan szerezhetnének hajót: a Joliet Mining Facility egy titkos fegyverlerakattal bír, ráadásul a Dropship eltud oddáig repülni. A férfi maga is a majd kigördülő APC-ben tart a katonákkal, a kézifegyverek az egyik raktárban vannak, míg egy támadóhajó az atmo generátornál. A tengerészgyalogok előírásszerűen szállnak ki a járműből, majd kezdik önfűtő ruhában átvizsgálni a helyet. Chen már a Dropshippen használt némi pempőt (amiről a céges fejes tud, hiszen maga is a másik oldalnak játszik), bajtársai csak azt látják, hogy a műszerek szerint szinte alszik. A kábult nő önmagában egy katonai mantrát mond fel, hogy elvonja figyelmét az elvonási tünetekről. Érzékeli, hogy a közelében valami mozog, ezért vadul megsorozza a célpontot. Nyland állítja le, aki megfedi, hogy ilyet többször ne tegyen parancs nélkül, mázli, hogy csak egy robotot trafált el és nem embert.

A feltűnő robotok élén lévő szintetikus már nem ilyen elnéző. Hetek óta szüntelenül küzdenek és várják az erősítést, erre az emberek az első tettükkel szitává lövik Billy nevű "fiát". A nő védekezik, hogy ez nem egy civil volt, csak egy gép, ami bár igaz, de a szintetikus számára ez a gép van olyan élő, mint bárki más. Dühében eltaszítja az őrmestert és fojtogatni kezdi Chent. Nyland egy Sabot lőszerrel töltött pisztolyt nyom az android fejébe, jelezve, hogy egy lövéssel is képes szétrobbantani az agyát. A megjelenő Beliveau a megfelelő kódszóval nyugalmi állapotba helyezi harci szintetikusát, ezzel elejét véve a további konfliktusnak.

Henry beljebb vonul az APC-vel és megkezdődik a fegyverek berakodása. A robotok kedvesen viselkednek az emberekkel, kifejezetten barátkoznak. A berakodást az alienek zavarják meg, az érzékelők befogták őket. Csakis a szellőztető felől jöhetnek, egy robbantással ellehetne zárni a helyet, ezért a felüljárókat két oldalról közelítve meg (Rake és Nyland vezeti a két egységet, kiegészülve a robotokkal) indulnak el.

Chen5.png

Nylandék (Vasquez, Rosemas és a szintetikus) elé alienek hada kerül, egyszerűen nem tudnak tovább jutni, ám az egyik robot vállalja, hogy magára kapja a bombát és felrobbantja magát. Tisztában van vele, hogy ez számára halálos lesz, de ha nem teszi, akkor az emberek esnek el. A bátor tett hiábavalónak bizonyul, ugyan a szellőző felől nem jön több alien, de a raktárat már így is elözönlötték. A két alegység visszavonul az APC-hez, ahol a hadnagy emberei és droidjai tartják a frontot az áradattal szemben. Boston várja, hogy mindenki beszálljon a járműbe, ám Chent az egyik xeno elkapja. A céges szintetikus menti meg, aki feláldozza magát, hogy feltartsa az alieneket. Chen nem akarja itt hagyni, de nem tehetnek mást, a katonák elmenekülnek, miközben az android szó szerint puszta kézzel tépkedi a magán lévő két lényt.

Maryland a hadnagy utasítására fedezetet ad, masszává lőve az APC után loholó szörnyeket (bár két lény így is felugrik a Dropshipre, de azok a felszálláskor lezuhannak). Beliveau nem örül annak, hogy egy igen drága szintetikus maradt hátra elpusztulni, miközben Chen hisztérikusan vissza akar menni érte. Az őrmester torkolja le, hogy viselkedjen, így tisztelve meg a halálát és talán így összekapar annyi emberséget, mint amennyi a gépben volt. Ami még rosszabb Chen számára, hogy hiába nyúlna a pempőkészletéhez, az teljesen elfogyott. A Dropship meg sem áll az Alphatech Assault Craftig, amivel végre képesek űrutazásra.

Kóma

Chen7.png

Chen elvonási tünetei túl soknak bizonyulnak, a nő elveszti eszméletét és a medikai részlegre kerül. Ekkor kezd Henry előtt nyilvánvalóvá válni, hogy Chen illetve Rosemas is pempőt szerzett a már most haldokló Bug-Mentől. Vormitag pedig lelepleződik, de meghal, Beliveau pedig az ő áldozataként végezte. Amíg a katonák maradéka átvizsgálja a Alphatech Research Stationt, addig Chen magához tér és szörnyen vágyik egy újabb adag pempőre. Elbotorkál a Bug-Men fogoly cellájához, hátha tud még szerezni, ám ott két alient talál, amik elviszik a hibridet (ami immár nő) és nem bántják a katonát.

A katonák visszatérnek és kénytelenek egyből belerepülni a feltűnt USCM HQ-ba, ami befogta őket. Az állomás a Bug-Men székhelye lett, a végső leszámolás elérkezett, ám Chen ebből nem veszi ki a részét, hiszen beszámíthatatlan. Végig a hajón marad, még akkor is, mikor az állomás darabokra robban egy önmegsemmisítő robbanásban.

Felszerelés

  • Páncél + sisak
  • Gépkarabély
  • Mesterlövész puska

Galéria

Előfordulás

Advertisement