FANDOM

A Carryall az alap kereskedelmi repülőgép, ami 2179 végére nagyon elterjed, lényegében minden kolónián található egy példány. Feladata a rakodást és szállítást elvégezni a földől az űrbe. Többféle méretű Carryall létezik, ezek mind ugyanazokból a komponensekből épülnek fel, ráadásul a rendszerük is ugyan az, így a különböző modellek alkatrészei kompatibilisek egymássál, a javítás ezért könnyű, hiszen bármilyen modellről is van szó, ugyanazok az eszközök és szerszámok megteszik minden egyes példánynál.

Ismert példány

A leggyakoribb modell hasonló a CMC által használt Dropshiphez méretben, elektronikában, meghajtásban, alap felszerelésben és funkcióban egyaránt (csupán a Carryallban a komponensek nagyobbak, hiszen több felszerelést kell szállítaniuk). Befogadóképessége egy APC vagy két mozgatható raklap (ezeket lehet irányítani, maximum sebességük 4 mérföld/óra). Fegyverzet helyett plusz négy rakodó blokk kap helyet, amik fejenként 2000 font súlyt (907 kg) tudnak hordozni. Opcionálisan felszerelhető fegyverzet, de akkor a rakodó blokkok lekerülnek.

Fegyverzet terén a legénység választhat golyószórók, rakéta állványok, vagy lézerágyúk között. Ettől függetlenül nem ajánlott harcba bonyolódniuk, hiszen páncélzat alig van, a manőverezhetőség csapnivaló, főleg ha meg van rakodva. A raktér és a rakodó blokkok teljesen megtölthetőek, a Carryall így is feltud emelkedni. A pilóta és a másodpilóta által irányított gép 400 mérföld/órás sebességgel tud mozogni normál atmoszférában.

Előfordulás